Meltrains oplossing lijkt me in dat geval het beste, eventueel kan in de infobox :'Vervoerder: Connexxion (was Veolia)' of iets dergelijks.
Ja.Ardan schreef:Dus tijdens de concessie wordt het gewisseld?
Dat was voordat de wiki er compleet op stond (voor 2008), dus dat mist hier en daar nog.Suus schreef:Hoe is dit met de concessie Veluwe gedaan?
De concessie is echter niet aan Transdev gegund maar aan Veolia, dus wat dat betreft wisselt hij wel degelijk van vervoerder.Daantje schreef:De concessie wisselt volgens mij niet halverwege van vervoerder maar dezelfde vervoerder gaat er onder een andere 'merknaam' rijden. Veolia en Connexxion zijn allebei Transdev.
Sowieso was dat een naamswijziging waarbij echter het bedrijf exact hetzelfde bleef. Niet helemaal exact hetzelfde dus, maar het laat wel zien dat het niet 100% uniek is. We hebben het ook nog gehad bij Stadsvervoer Nederland wat in handen van Connexxion kwam door de overname van Novio, maar dat was een aflopende concessie waar alleen de bussen geleidelijk groen werden (die rijden nu nog in NHN).regenmaker schreef:Dat was voordat de wiki er compleet op stond (voor 2008), dus dat mist hier en daar nog.Suus schreef:Hoe is dit met de concessie Veluwe gedaan?
Mijn voorstel zou zijn: de hoofdpagina van de concessie, zoals al eerder is geopperd, een uitgebreidere uitleg geven en vervolgens per lijn Veolia Transport in Connexxion veranderen en onder het kopje geschiedenis op de lijnpagina aangeven dat op 11 December de naam Veolia in het andere dochterbedrijf van Transdev, Connexxion, is veranderd.. Verder zouden daar nog de dienstregeling-/ routewijzigingen aan toegevoegd kunnen worden.Meltrain schreef:Een redelijk unieke situatie: de concessie Haaglanden Streek, die nu wordt geëxploiteerd door Veolia Transport, wordt vanaf december onder de naam Connexxion uitgevoerd.
Hoe kan ik dat het best op de Wiki verwerken?
Ik zat zelf te denken aan het toevoegen van een tekst op de concessie-pagina dat de exploitatie vanaf 11 december 2016 onder de naam Connexxion gebeurt en het wijzigen van de naam van de vervoerder op alle lijnpagina's, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.
Bij lijnen die volledig als ring rijden kan het prima, bij een ring op het eind heeft het juist niet mijn voorkeur, je ziet dan haast niet welke haltes wél twee kanten op bediend worden.fogeltje schreef:Gewoon alles onder elkaar heeft sterk mijn voorkeur zoals lijn 47 van Milco.
Hoe bedoel je?Probleem met de U-bocht is dat je nog steeds vrij arbitrair die bocht gaat leggen. Door alles onder elkaar te zetten heb je dat probleem niet.
Die titel is inderdaad erg lelijk, maar de lijn gaat toch naar Heyendaal? Waarom noem je de pagina dan niet gewoon zo? En zeg alsjeblieft niet 'omdat de vervoerder dat niet doet', wij zijn de vervoerder niet en we kunnen zelf ook best nadenkenAlleen de paginanaam blijft dan nog iets waar ik zelf ook niet helemaal over uit ben. Lijn 10 Ringlijn Nijmegen, Station - Station is ook weer iets wat ik wil vermijden. Als de vervoerder een "via locatie" geeft, dan zou dat een goede keuze zijn.
Wat is je probleem?regenmaker schreef:Wat ik ook nog wel is tegenkom is dat een stadsbus over het station heen wordt doorgetrokken en in de ene wijk als ringlijn rijdt en in de andere wijk als lijn met een vast eindpunt die zowel op de heen als terugweg dezelfde route heeft.
Dat kan dan toch zoals Ardan geplaatst heeft?regenmaker schreef:Wat ik ook nog wel is tegenkom is dat een stadsbus over het station heen wordt doorgetrokken en in de ene wijk als ringlijn rijdt en in de andere wijk als lijn met een vast eindpunt die zowel op de heen als terugweg dezelfde route heeft.
De aanpak van lijn 47 heeft juist niet mijn voorkeur omdat je niet kunt zien welke haltes in twee richtingen bediend worden, die zijn er immers ook bij dat geval. Bij lijn 2 speelt dat echter weer niet: die komt bij geenenkele halte in twee richtingen op het eindpunt na.Milco schreef:De aanpak van lijn 47 heeft zeker mijn voorkeur en de aanpak van lijn 2 zeker niet, te onduidelijk met een willekeurig gekozen "eindpunt".
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast