Dienstregeling 2017
- Suus
- Berichten: 52122
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] wordt niet meer gesplitst en gecombineerd, dus dan kan er gewoon VIRM in rijden terwijl de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] weer hun ICM terugkrijgen.
Ik zie dat de 2300 met ICM gaat rijden. De 11100 heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik zie dat de 2300 met ICM gaat rijden. De 11100 heb ik nog niet kunnen vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Berichten: 5870
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
11100 (Breda-Eindhoven) ben ik toevallig tegengekomen, dat wordt ICM.
Ik ben vooral benieuwd waar de Flirts uithangen, die ben ik nog niet tegengekomen.
Ik ben vooral benieuwd waar de Flirts uithangen, die ben ik nog niet tegengekomen.
-
- Berichten: 4167
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Volgens Somda gaat Flirt rijden tussen Arnhem en Ede en Arnhem en Deurne. Dat betekent het einde van het luchtvervoer met dubbeldekkers tussen Arnhem en Ede en tussen Nijmegen en Wijchen.
-
-
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51
Re: Dienstregeling 2017
Wat is 2300? Lelystad - Dordrecht?
-
- Berichten: 4167
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Lelystad-Dordrecht is dacht ik de 2400, de 2300 is Dordrecht-Breda en die wordt volgens mij met een ICM-3 gereden.
-
- reisthijs
- Berichten: 5870
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Met al die nieuwe treinseries is het wel zo handig om even het traject erbij te vermelden 
2300 is inderdaad de schrale-troost-pendeltrein Dordrecht-Breda.

2300 is inderdaad de schrale-troost-pendeltrein Dordrecht-Breda.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2017
[serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] (Rtd-Gn): ICM
600 (Rtd-Lw): ICM
[serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] (Gvc-Gn): VIRM
[serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie](Sgn-Mt): VIRM
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] (Asd-Bd): ICR
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] (Asd-Rtd): ICR
1100 (Gvc-Bd): ICR
[serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] (Asd-Amf(-Dv)): ICM
[serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] (Shl-Es): ICM
[serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] (Gvc-Es): ICM
1800 (Gvc-Lw): VIRM
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] (Gvc-Ut): VIRM / ICM
[serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] (Asd-Gvc): VIRM
[serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] (Asd-Vs): VIRM
2300 (Ddr-Bd): ICM
2400 (Lls-Ddr): VIRM
[serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (Asd-Alm): ICM
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] (Rtd-Ut): VIRM
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] (Hdr-Nm): VIRM
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] (Shl-Nm): VIRM
[serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] (Hnk-Ledn): SLT
[serie=Intercity|2016|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] (Amr-Hlm): DDM-1
[serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] (Shl-Hrl): VIRM
[serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] (Rsd-Zl): DDZ
[serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] (Utg-Rtd): SLT
[serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Haven (- Hoek van Holland Strand)4100[/serie] (Hlds-Rtd): SGM
[serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie] (Msw-Rtd): SGM
[serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] (Almo-Hfd): SLT
[serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie] (Ah-Ht): FLIRT
4500 (Ekz-Asd): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] (Gvc-Zl): SLT
[serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] (Utg-Asd): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Uitgeest - Haarlem - Amsterdam Centraal4800[/serie] (Asd-Hn): SGM
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] (Alm-Ut): DDZ
[serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] (Gvc-Ddr): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] (Gvc-Ddr): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] (Tbu-Ehv): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] (Asd-Zvt): SGM
[serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] (Ut-Brn): DDAR
[serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] (Ut-Zl): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] (Ut-Hfd): SLT
[serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (Hfd-Avat): SLT
5900 (Ddr-Rsd): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] (Ut-Tl): SLT
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] (Ut-Wd): SLT
[serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] (Gvc-Hlm): SLT / SGM
[serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] (Ehv-Wt): DDZ
6600 (Ddr-Ht): DDZ
6700 (Ht-O): FLIRT
6800 (Gvc-Gdg): SLT
6900 (Ut-Ht): SLT
[serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] (Apd-Aml(-Es): DDAR
7100 (Vdg-Rtd): SGM
7300 (Bkl-Vndc): SGM
[serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] (Asd-Rhn): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] (Ed-Ah): FLIRT
[serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (Zp-Wc): SGM
7700 (Rtd-Gdg): SGM
7800 (Gvc-Ut): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] (Zl-Es): DM90
8100 (Zl-Gn): ICM
8500 (Zl-Kpn): DM90
8600 (Apn-Gd): FLIRT
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (Ut-Ledn): VIRM / ICM
8900 (Apn-Ledn): ???
[serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] (Lw-Mp): ICM
[serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] (Asd-Brusz): ICR / i6+i10
[serie=Thalys|2016|Amsterdam Centraal - Parijs Noord9300[/serie] (Asd-Paris): TGV
[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] (Ht-Dn): FLIRT
s9900 (Asd-Lille): TGV
[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] (Shl-Amfs): ICM
[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] (Gvc-Amfs): ICM
13500 (Ehv-Vl): VIRM
[serie=Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] (Ekz-Asd): DDM-1
600 (Rtd-Lw): ICM
[serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] (Gvc-Gn): VIRM
[serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie](Sgn-Mt): VIRM
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] (Asd-Bd): ICR
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] (Asd-Rtd): ICR
1100 (Gvc-Bd): ICR
[serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] (Asd-Amf(-Dv)): ICM
[serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] (Shl-Es): ICM
[serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] (Gvc-Es): ICM
1800 (Gvc-Lw): VIRM
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] (Gvc-Ut): VIRM / ICM
[serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] (Asd-Gvc): VIRM
[serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] (Asd-Vs): VIRM
2300 (Ddr-Bd): ICM
2400 (Lls-Ddr): VIRM
[serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (Asd-Alm): ICM
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] (Rtd-Ut): VIRM
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] (Hdr-Nm): VIRM
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] (Shl-Nm): VIRM
[serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] (Hnk-Ledn): SLT
[serie=Intercity|2016|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] (Amr-Hlm): DDM-1
[serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] (Shl-Hrl): VIRM
[serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] (Rsd-Zl): DDZ
[serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] (Utg-Rtd): SLT
[serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Haven (- Hoek van Holland Strand)4100[/serie] (Hlds-Rtd): SGM
[serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie] (Msw-Rtd): SGM
[serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] (Almo-Hfd): SLT
[serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie] (Ah-Ht): FLIRT
4500 (Ekz-Asd): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] (Gvc-Zl): SLT
[serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] (Utg-Asd): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Uitgeest - Haarlem - Amsterdam Centraal4800[/serie] (Asd-Hn): SGM
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] (Alm-Ut): DDZ
[serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] (Gvc-Ddr): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] (Gvc-Ddr): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] (Tbu-Ehv): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] (Asd-Zvt): SGM
[serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] (Ut-Brn): DDAR
[serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] (Ut-Zl): DDZ
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] (Ut-Hfd): SLT
[serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (Hfd-Avat): SLT
5900 (Ddr-Rsd): SGM
[serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] (Ut-Tl): SLT
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] (Ut-Wd): SLT
[serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] (Gvc-Hlm): SLT / SGM
[serie=Stoptrein|2016|Weert - Eindhoven6400[/serie] (Ehv-Wt): DDZ
6600 (Ddr-Ht): DDZ
6700 (Ht-O): FLIRT
6800 (Gvc-Gdg): SLT
6900 (Ut-Ht): SLT
[serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] (Apd-Aml(-Es): DDAR
7100 (Vdg-Rtd): SGM
7300 (Bkl-Vndc): SGM
[serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] (Asd-Rhn): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] (Ed-Ah): FLIRT
[serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (Zp-Wc): SGM
7700 (Rtd-Gdg): SGM
7800 (Gvc-Ut): SLT
[serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] (Zl-Es): DM90
8100 (Zl-Gn): ICM
8500 (Zl-Kpn): DM90
8600 (Apn-Gd): FLIRT
[serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (Ut-Ledn): VIRM / ICM
8900 (Apn-Ledn): ???
[serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] (Lw-Mp): ICM
[serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] (Asd-Brusz): ICR / i6+i10
[serie=Thalys|2016|Amsterdam Centraal - Parijs Noord9300[/serie] (Asd-Paris): TGV
[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] (Ht-Dn): FLIRT
s9900 (Asd-Lille): TGV
[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] (Shl-Amfs): ICM
[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] (Gvc-Amfs): ICM
13500 (Ehv-Vl): VIRM
[serie=Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] (Ekz-Asd): DDM-1
Laatst gewijzigd door MetroRET op do 17 nov 2016, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Dienstregeling 2017
We zien dus (planmatig) geen VIRM meer in Twente...
-
- Berichten: 5900
- Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51
Re: Dienstregeling 2017
Lijkt mij niet meer dan terecht. Met name tussen Utrecht en Deventer wordt er met VIRM teveel capaciteit aangeboden.
Rijden straks alle treinen vanuit het noorden naar Rotterdam met ICM of blijft op drukke spitsritten VIRM?
Rijden straks alle treinen vanuit het noorden naar Rotterdam met ICM of blijft op drukke spitsritten VIRM?
-
- Berichten: 6958
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2017
Kan ja, maar ICM is logischer, het zou namelijk wel de voorkeur hebben om op dezelfde corridor hetzelfde materieel in te zetten, bij verstoringen willen de 500/600/2800/1700/11700 nog wel eens op elkaar keren. Maar misschien dat er in april nog wijzigingen komen op dit gebied, dan komen de vier composities ICM uit de 11100 immers vrij om elders ingezet te worden. April zou er ook FLIRT in de 5200/6400 komen, dat scheelt weer vijf stellen DDZ4.Suus schreef:De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] wordt niet meer gesplitst en gecombineerd, dus dan kan er gewoon VIRM in rijden
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Dienstregeling 2017
SGM op 5000 en 5100. Dat wordt een hel. Echt een hel. Ik zie al hoeveel mensen er gaan blijven staan op Barendrecht en Zwijndrecht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2017
Zolang met SGM7 of misschien zelfs SGM8 inzet.OmniLezer schreef:SGM op 5000 en 5100. Dat wordt een hel. Echt een hel. Ik zie al hoeveel mensen er gaan blijven staan op Barendrecht en Zwijndrecht.
SGM7 is namelijk gewoon gelijk aan SLT10.
-
- Berichten: 6958
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2017
De laatste keer dat er SGM reed hier reden enkele spitstreinen met drie stellen gekoppeld, maar tot nu toe heb ik geen bewijs gevonden dat men dat weer gaat doen (nog geen diensten met tweede HC gevonden). Maar deze treinen zijn mogelijk iets rustiger nu omdat meer doorgaande reizigers van verder dan Dordrecht door de knip op de intercity zullen overstappen, nu is het soms sneller om in de sprinter te blijven zitten.
- reisthijs
- Berichten: 5870
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Er komt definitief nog geen extra trein Leeuwarden-Meppel in dienstregeling 2017.
http://www.lc.nl/friesland/Vierde-trein ... 87767.html
http://www.lc.nl/friesland/Vierde-trein ... 87767.html
-
- Berichten: 6958
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2017
Oeps, de NS blijkt vergeten te zijn de 4516 op zondag en de 4619 op zaterdag aan te vragen
Men heeft deze treinen inmiddels alsnog aangevraagd voor wijzigingsblad februari, locov is het er niet mee eens en vraagt om herstel op dagplanniveau.

-
- Berichten: 8193
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Dienstregeling 2017
Hoe vergeet je zoiets? :')
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44
Re: Dienstregeling 2017
Op het NS-forum gaf men aan dat de ongelukkig dienstregeling aan Sprinters tussen Arnhem Centraal en Nijmegen ook niet echt de bedoeling was... Iig wel prettig dat men daar zo netjes reageert :D .
-
- Berichten: 6958
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2017
Als je met de hand een dienstregeling maakt en controleert kan ik het me wel voorstellen. Maar we leven in 2016, dan kun je toch per station een scriptje runnen dat nagaat of de bedientijden en intervallen aan de concessieeisen voldoen -o-Chrysa schreef:Hoe vergeet je zoiets?
- Suus
- Berichten: 52122
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Het gebeurt wel erg vaak tegenwoordig dat er treinen worden vergeten, het is elk jaar wel een keer raak. Controle zou wel beter moeten inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22820
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2017
Bedankt voor dit overzicht. :pos:MetroRET schreef: <overzicht van materieelinzet per treinserie>
12 bakken VIRM is inderdaad ruim, maar 8 is wel het minimum. Ik gok dus dat het 10 bakken ICM zullen worden.JWM schreef:Lijkt mij niet meer dan terecht. Met name tussen Utrecht en Deventer wordt er met VIRM teveel capaciteit aangeboden.
Rijden straks alle treinen vanuit het noorden naar Rotterdam met ICM of blijft op drukke spitsritten VIRM?
In de 2800 rijdt nu VIRM-VI en dat is tijdens de spitsuren echt niet aan de ruime kant. Je moet dus minstens 8 à 9 bakken ICM inzetten en ik denk dat die niet voorradig zijn.Bemined schreef:Kan ja, maar ICM is logischer, het zou namelijk wel de voorkeur hebben om op dezelfde corridor hetzelfde materieel in te zetten, bij verstoringen willen de 500/600/2800/1700/11700 nog wel eens op elkaar keren. Maar misschien dat er in april nog wijzigingen komen op dit gebied, dan komen de vier composities ICM uit de 11100 immers vrij om elders ingezet te worden. April zou er ook FLIRT in de 5200/6400 komen, dat scheelt weer vijf stellen DDZ4.Suus schreef:De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] wordt niet meer gesplitst en gecombineerd, dus dan kan er gewoon VIRM in rijden
In de 2000 rijdt trouwens ook deels VIRM, maar keert die dan (bij verstoringen) niet op een van bovengenoemde series?
10 bakken SLT is aan de ruime kant, al reis ik misschien relatief vroeg. 8 bakken SLT zou momenteel perfect zijn, dus dat komt neer op 6 bakken SGM. Het moeten er niet onverhoopt 5 worden, want dan voorzie ik wel problemen.MetroRET schreef:Zolang met SGM7 of misschien zelfs SGM8 inzet.OmniLezer schreef:SGM op 5000 en 5100. Dat wordt een hel. Echt een hel. Ik zie al hoeveel mensen er gaan blijven staan op Barendrecht en Zwijndrecht.
SGM7 is namelijk gewoon gelijk aan SLT10.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40645
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Las elders dat er eigenlijk helemaal geen VIRM meer op Groningen - Rotterdam ging voorkomen, ben op zich wel benieuwd hoe men dat met ICM gaat aanpakken.JWM schreef:Rijden straks alle treinen vanuit het noorden naar Rotterdam met ICM of blijft op drukke spitsritten VIRM?
De lange slierten IRM in de (1)1700 zijn in de huidige situatie ook wel behoorlijk groot zelfs tussen Amersfoort en Utrecht, misschien op een enkele in de piek van de ochtendspits na, maar in de tijden dat daar nog ICM reed wilde NS nogal eens de andere kant op doorschieten. Er zijn periodes geweest met 6 bakjes ICM in een vroege spitstrein die dan al met staanplaatsen uit Apeldoorn kwam. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.
Wat wel weer beter kan met ICM is op de dag van de week afstemmen, want voor VIRM-12 op vrijdagochtend is overkill zelfs nog een understatement.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6958
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2017
De 520/524 in de ochtend en de 555/559 in de middag gaan inderdaad weer ICM worden volgens de diensten. De 524 en 559 zijn overigens al een tijdje weer ingekort terug naar 8 bakken VIRM (in het begin toen hier VIRM kwam waren dit er nog 12) dus dat valt nog wel te verenkeldekken.
Maar in april staat er sowieso een grote wijziging te wachten, de Hoekse Lijn vervalt, Den Haag - Eindhoven wordt volledig ICR en er stroomt nog een partij FLIRT in waar nu tijdelijk DDZ gaat rijden. Er is dan dus SGM, ICM en DDZ opnieuw te verdelen over het land.
Laatste periode voor de koppeling met de (1)1700 reed de 2800 integraal met ICM8, wat vrijwel evenveel zitplaatsen heeft als een VIRM6.Meltrain schreef:In de 2800 rijdt nu VIRM-VI en dat is tijdens de spitsuren echt niet aan de ruime kant. Je moet dus minstens 8 à 9 bakken ICM inzetten en ik denk dat die niet voorradig zijn.
Maar in april staat er sowieso een grote wijziging te wachten, de Hoekse Lijn vervalt, Den Haag - Eindhoven wordt volledig ICR en er stroomt nog een partij FLIRT in waar nu tijdelijk DDZ gaat rijden. Er is dan dus SGM, ICM en DDZ opnieuw te verdelen over het land.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40645
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Mwoh, de 559 kan toch nog behoorlijk vol zitten met z'n IRM-8. Al kan dat deels ook zo lijken doordat men hardnekkig probeert te voorkomen dat reizigers zich over de trein verspreiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 8296
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Dienstregeling 2017
Is een ICM wel voldoende tussen Amsterdam C en Almere?
Daarnaast, wat voor DDZ komt er in de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] tussen Amsterdam en Enkhuizen?
Daarnaast, wat voor DDZ komt er in de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] tussen Amsterdam en Enkhuizen?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten