Lijn 79 gaat in het weekend volgens mij met taxibusjes rijden. Ook is de route van lijn 80 aangepast (Boomgaardshoek wordt overdag ook bediend en de korte route wordt nu ook (voor) de ochtendspits gereden en zal via Meeuwenplaat naar Zalmplaat gaan).Meltrain schreef: Lijn 79 krijgt trouwens ook op zondag (en vermoedelijk dan ook op zaterdag) een halfuursdienst.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
-
Vakantiedienstregeling is inderdaad een week later, om precies te zijn vanaf 25 december ;) Op de zaterdag voor kerst gelukkig nog de 10 minuten frequentie. Opvallend genoeg ook de eerste week van januari vakantiedienst voor de metro, afgelopen jaren reed men dacht ik alleen de week waarin kerst en oud en nieuw vielen met een lagere frequentie voor de metro en reden alleen tram en bus de volledige kerstvakantie aangepast.KM46 schreef:Dat is dan wel de vakantiedienst die maar tijdelijk is.
-
Volgens mij waren er ook plannen om de 602 over het delta te laten rijden. Dat is dan wel handiger en bespaart weer een bus. En op zondag zal het richting delta denk ik geen storm lopen.Spoordeel schreef:Lijn 79 gaat in het weekend volgens mij met taxibusjes rijden. Ook is de route van lijn 80 aangepast (Boomgaardshoek wordt overdag ook bediend en de korte route wordt nu ook (voor) de ochtendspits gereden en zal via Meeuwenplaat naar Zalmplaat gaan).Meltrain schreef: Lijn 79 krijgt trouwens ook op zondag (en vermoedelijk dan ook op zaterdag) een halfuursdienst.
-
Dat was vorig jaar de andere week en juist afwijkend aan de jaren daarvoor, wanneer men beide weken de vakantiedienst hanteerde...Bemined schreef:Vakantiedienstregeling is inderdaad een week later, om precies te zijn vanaf 25 december ;) Op de zaterdag voor kerst gelukkig nog de 10 minuten frequentie. Opvallend genoeg ook de eerste week van januari vakantiedienst voor de metro, afgelopen jaren reed men dacht ik alleen de week waarin kerst en oud en nieuw vielen met een lagere frequentie voor de metro en reden alleen tram en bus de volledige kerstvakantie aangepast.KM46 schreef:Dat is dan wel de vakantiedienst die maar tijdelijk is.
Zo te zien ook geen extra koopavonddiensten voor kerst, wat de afgelopen 3 jaar wel gebeurde voor de kerst.
-
Zou logisch zijn als lijn 602 op zaterdag Delta er bij rijdt, alleen zit je dan met het feit dat het werkverdringing is. Je laat vrijwilligers rijden op een lijn van betaalde chauffeurs en dat kan denk ik nooit de bedoeling zijn. Vandaar ook dat lijn 602 altijd 4/5 minuten achter de lijn 82/183 rijdt in Portland zodat die alle reizigers kunnen meenemen.busfanNL schreef:Volgens mij waren er ook plannen om de 602 over het delta te laten rijden. Dat is dan wel handiger en bespaart weer een bus. En op zondag zal het richting delta denk ik geen storm lopen.Spoordeel schreef:Lijn 79 gaat in het weekend volgens mij met taxibusjes rijden. Ook is de route van lijn 80 aangepast (Boomgaardshoek wordt overdag ook bediend en de korte route wordt nu ook (voor) de ochtendspits gereden en zal via Meeuwenplaat naar Zalmplaat gaan).Meltrain schreef: Lijn 79 krijgt trouwens ook op zondag (en vermoedelijk dan ook op zaterdag) een halfuursdienst.
Als je lijn 602 op zaterdag Delta laat bedienen, spaar je van 11 tot 17:15 uur een bus uit en ook personeelskosten. Je kan dan voor de overige uren op zaterdag een bus uit Hoogvliet optrommelen om die 3 ritjes (18:22/19:36/20:03 uur) te laten rijden.
-
Zit er in Hoogvliet een stalling dan?
-
Nee sluisjesdijk is de stalling
-
O zo. Gewoon een bus die stadsdienst heeft gereden dus. :pos:
- MarkNL
Hier nog twee foto's van hoe het eruit ziet.Suus schreef:Voor de liefhebbers, de metro's die PinfoS hebben, hebben een oranje-gele PinfoS-sticker in de linkeronderhoek van de voorruit.
http://imgur.com/TKRU09H
http://imgur.com/ffqsia4
- Meltrain
- Donateur
De wijzigingspagina voor de nieuwe dienstregeling van de RET staat online: http://www.ret.nl/reizen-met-ret/dienst ... -2017.html :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- dylanwild94
- Donateur
Extra bussen op lijn 68/69. *bus*
En voorne putten krijgt ook een betere ontsluiting in de nacht van zaterdag op zondag.
En voorne putten krijgt ook een betere ontsluiting in de nacht van zaterdag op zondag.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Ook leuk:
Kortom, nog 9 maanden wachten, dan kun je weer goed overstappen.Metrolijn E: De dienstregeling van de NS wijzigt. Hierdoor sluiten de tijden van de metro op station Laan van NOI in beide richtingen helaas minder goed aan op de trein richting Amsterdam. De RET past dit aan met ingang van de winterdienstregeling 2017 (die op 1 september 2017 ingaat).
-
Wel geteld komt er netto gezien slechts 1 hele rit bij.dylanwild94 schreef:Extra bussen op lijn 68/69. *bus*
In de ochtendspits komt er op lijn 68 richting Heijplaat/Waalhaven 1 rit bij dmv een langere 3-minutendienst tussen 07:58 en 08:21, waarna er eerder een 10-minutendienst wordt gereden, waar nu nog een 5-minutendienst is, gedurende 10 minuten.
Op lijn 69 vervalt de rit rond lunchtijd en komt er een rit om 16:10 vanaf de Parmentierplein bij richting Zuidplein.
- dylanwild94
- Donateur
hoop dat het helpt maar het klinkt mij nu in de oren als een druppel op een gloeiende plaat.MetroRET schreef:Wel geteld komt er netto gezien slechts 1 hele rit bij.dylanwild94 schreef:Extra bussen op lijn 68/69. *bus*
In de ochtendspits komt er op lijn 68 richting Heijplaat/Waalhaven 1 rit bij dmv een langere 3-minutendienst tussen 07:58 en 08:21, waarna er eerder een 10-minutendienst wordt gereden, waar nu nog een 5-minutendienst is, gedurende 10 minuten.
Op lijn 69 vervalt de rit rond lunchtijd en komt er een rit om 16:10 vanaf de Parmentierplein bij richting Zuidplein.
-
Ik zag net de wijzigingen m.i.v. 11 december, en daarin wordt niet vermeld dat de 602 van/naar Delta zal gaan.BusFreakRotterdam schreef: Zou logisch zijn als lijn 602 op zaterdag Delta er bij rijdt,
Ik zag ook nog een subtiele toevoeging bij lijn B8. Die zal op de terugrit (Spijkenisse - Rotterdam CS) vanaf 11 december wel op tussengelegen haltes in Hoogvliet stoppen (dat is nu blijkbaar niet het geval, zie de dienstregeling op de ret-site). De nieuwe route van lijn B18 ook trouwens.
-
Vroeger werden er nog gelede bussen ingezet op de lijn 68/69 of een extra bus reed erachter aan. Toen de RET nog geledes hadden.
- ODRAIL
Wat is slecht overstappen? 10 minuten of meer wachten?Bemined schreef:Ook leuk:Kortom, nog 9 maanden wachten, dan kun je weer goed overstappen.Metrolijn E: De dienstregeling van de NS wijzigt. Hierdoor sluiten de tijden van de metro op station Laan van NOI in beide richtingen helaas minder goed aan op de trein richting Amsterdam. De RET past dit aan met ingang van de winterdienstregeling 2017 (die op 1 september 2017 ingaat).
- dylanwild94
- Donateur
mogen wat mij betreft terug komen. :Yarjano1978 schreef:Vroeger werden er nog gelede bussen ingezet op de lijn 68/69 of een extra bus reed erachter aan. Toen de RET nog geledes hadden.
- ODRAIL
Hier nog een voorstander
.
-
Ik zie zojuist dat De website van de RET is veranderd. En de nieuwe lijnnetkaart van 2017 staat er ook op
- MarkNL
Mooi ja.

Edit: werkt inmiddels wel, fraaie site geworden.

Edit: werkt inmiddels wel, fraaie site geworden.
Laatst gewijzigd door MarkNL op do 24 nov 2016, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RET gaat nu ook aan de foute 5 beginnen
- Arriva lijn 18/19 staat weer gegeven met eidnpunt Molenkade, maar ergens anders op de kaart staat lijn 18/19 niet.
- Connexxion lijn 167 staat weergegeven op station Heinenoord, maar op de lijnbund of elders op de kaaart niet.
- Arriva lijn 187 staat in Papandrecht wweergegeven als vaste streeklijn en later weer als spitslijn.
- Er is geen Connexxion lijn 437, alleen maar 437.
- Connexxion lijn 680 staat er niet op.
- Arriva lijn 310 staat er niet op.
Een kleine paar puntjes maar.
- Arriva lijn 18/19 staat weer gegeven met eidnpunt Molenkade, maar ergens anders op de kaart staat lijn 18/19 niet.
- Connexxion lijn 167 staat weergegeven op station Heinenoord, maar op de lijnbund of elders op de kaaart niet.
- Arriva lijn 187 staat in Papandrecht wweergegeven als vaste streeklijn en later weer als spitslijn.
- Er is geen Connexxion lijn 437, alleen maar 437.
- Connexxion lijn 680 staat er niet op.
- Arriva lijn 310 staat er niet op.
Een kleine paar puntjes maar.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
Uuuhm, wat bedoel je?OmniLezer schreef: - Er is geen Connexxion lijn 437, alleen maar 437.
Welke lijn 680?OmniLezer schreef:- Connexxion lijn 680 staat er niet op.
-
Ik gok dat de eerste 437 436 moet zijn en 680= 180.
-