Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gesloten
frankberg19

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door frankberg19 »

Hier is vanmiddag een stukje van de schutting omgewaaid. Veder niks, niemand gewond.
Hainje

Bericht door Hainje »

Karl schreef:Preventief alle bomen kappen?
Ze zijn in Zuid-Amerika al een heel eind op dreef. (A)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Het waait maar heb verder geen zak gemerkt van die Vreselijke Storm Des Doods.
Vandaag ook weinig gemerkt van die Vreselijke Storm Des Doods in Rotterdam Nesselande en in Gouda. Ik was echter wel blij dat ik vandaag een muts op had i.p.v. een pet. Want mijn pet was met de wind die er stond af gewaaid.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb een nieuwe telefoon besteld 8-)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Ik was echter wel blij dat ik vandaag een muts op had i.p.v. een pet. Want mijn pet was met de wind die er stond af gewaaid.
Een muts bij +13??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat jij nou niets van mode snapt. :6
Durashift

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Wel handig, zo'n storm. Hoefde bij het inhalen op de snelweg niet eens te sturen, de auto zwiepte uit zichzelf wel naar links. :p
(..)
Ah, was jij die linksplakster op de A16..

:x
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Wat voor auto was het? Heb wel veel op de A16 gereden vandaag. :p
Ook al zit ik meestal links, volgens mij geef ik mensen die harder rijden dan ik wel de ruimte... Sorry!
Durashift

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Wat voor auto was het? Heb wel veel op de A16 gereden vandaag. :p
Ook al zit ik meestal links, volgens mij geef ik mensen die harder rijden dan ik wel de ruimte... Sorry!
Ow joh, was maar gekkigheid. Ben het huis niet uit geweest vandaag.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik denk ook niet dat ik erg in de weg rij als ik 150 rij. (A)
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Deze week een werkweek van vijf middagen i.p.v. vier. Zal zondag wel weer uitgeteld zijn :? :wink: .
pedaalemmerzak

Bericht door pedaalemmerzak »

Morgen dagje dublin doen, kost bijna niks met ryanair, zelfs vanaf schiphol niet. Eindhoven kon goedkoper maar dan kost het met de trein weer meer.

Als de NS me weer vast laat zitten in de schipholtunnel doe ik ze wat, trouwens :p
JWM

Bericht door JWM »

KM46 schreef:Deze week een werkweek van vijf middagen i.p.v. vier. Zal zondag wel weer uitgeteld zijn :? :wink: .
Met een kopje soep tussen de middag moet het toch goed komen?
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

pedaalemmerzak schreef:Morgen dagje dublin doen, kost bijna niks met ryanair, zelfs vanaf schiphol niet. Eindhoven kon goedkoper maar dan kost het met de trein weer meer.

Als de NS me weer vast laat zitten in de schipholtunnel doe ik ze wat, trouwens :p
wist niet dat ryanair vanaf schiphol vloog.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ook nog niet zo heel lang hoor.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
JWM

Bericht door JWM »

Nieuwe strategie van Ryanair door ook de grote vliegvelden aan te doen. Tickets zijn wel ietsje duurder dan vanaf de regionale vliegvelden. Ze vliegen al wat langer ook vanaf Brussel.
pedaalemmerzak

Hainje schreef:Ook nog niet zo heel lang hoor.
En vooralsnog alléén AMS - DUB. Er gaat wel meer bij komen volgens mij.

Het nadeel is wel dat de frequentie vanaf eindhoven heel erg is gedaald, met de komst van AMs - DUB. Vroeger meermaal daags, nu maar 1 maal daags nog vanaf eindhoven. Maar vana schiphol is de frequentie goed.

Het geld dat het ticket extra kost haal je er zo uit, tenzij je in de buurt van eindhoven woont.

Zou liever zien dat ze op Rotterdam gingen vliegen eigenlijk. Maar die vliegveld wordt bewust klein gehouden door de overheid, d.m.v. allerlei landingsrestricties, nachtrestrictie, geen enkele vorm van capaciteitsuitbreiding, geen OV als je heel vroeg s ochtends vertrekt of laat s avonds aankomt, etc.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Rotterdam airport wordt bewust klein gehouden omdat gemeentes in de aanvliegroutes niet nog meer overlast willen hebben als dat ze nu hebben.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
pedaalemmerzak

dylanwild94 schreef:Rotterdam airport wordt bewust klein gehouden omdat gemeentes in de aanvliegroutes niet nog meer overlast willen hebben als dat ze nu hebben.
Erg jammer. Hoofddorp ligt net zo dicht bij schiphol als de omliggende plaatsen van Roterdam Airport, maar bij hoofddorp is overlast opeens geen probleem :(

Zou graag zien dat rotterdam een extra landingsbaan krijgt, hoogwaardig OV en een nieuwe terminal, en dat er ook langere vluchten komen (kaapverdië kon je vroeger vanaf RTM bereiken, en leuke nieuwe bestemmingen zouden de Antillen zijn, Paramaribo, New York etc.)

Maar dat mag nu allemaal niet vanwege kleinschalig nimby-denken.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vliegen is sowieso veel te goedkoop geworden, naast vlees misschien wel een van de grootste oorzaken van de klimaatopwarming.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

pedaalemmerzak schreef:Maar dat mag nu allemaal niet vanwege kleinschalig nimby-denken.
Ik wil anders ook geen landingsbaan dwars door mijn achtertuin. :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
pedaalemmerzak

Suus schreef:Vliegen is sowieso veel te goedkoop geworden, naast vlees misschien wel een van de grootste oorzaken van de klimaatopwarming.
Haha, passagiersvervoer per vliegtuig is PEANUTS vergeleken met:

- de zware industrie (denk aan china !)
- mijnbouw, olie winning etc.
- de landbouw (ja, echt !)

Een vliegtuig verbruikt veel brandstof, dat is waar, maar bedenk het volgende:

- Auto's verbruiken ook veel brandstof en zijn smeriger in uitstoot dan vliegtuigen
- In een vliegtuig zitten meer mensen en er gaat ook belly cargo (vracht in het laadruim) mee, twee vliegen in een klap dus
- Juist de budgetmaatschappijen zijn véél milieuvriendelijker dan de traditionele, dure maatschappijen. Dit komt doordat ze hun vliegtuigen maximaal benutten, de meeste vluchten minstens 90 procent vol zijn, ze zo min mogelijk brandstof e.d. meenemen, zo veel mogelijk mensen in 1 vliegtuig proppen.

Het is echt een misvatting dat passagiersvliegen zo super slecht is voor het milieu. Je kunt, zoals je zelf al zei, beter vegetariër worden ;)

En of ik nu 200 euro of 20 euro voor mijn ticket betaal, het is even vervuilend. Ik reis weliswaar meer dan vroeger, maar het is ook weer niet alsof ik dagelijks het vliegtuig pak of zo. Mensen reizen misschien een paar keer per jaar meer, that's it. De echte frequent flyers, die móeten reizen, gaan ook wel vliegen als het 200 ipv 20 euro kost ;)
pedaalemmerzak

ArrivaBas schreef:
pedaalemmerzak schreef:Maar dat mag nu allemaal niet vanwege kleinschalig nimby-denken.
Ik wil anders ook geen landingsbaan dwars door mijn achtertuin. :N
Ik ook niet. Daarom ben ik ook niet gaan wonen in oorden als Hoofddorp, Badhoevedorp, Bleiswijk, Rotterdam-Overschie, Eindhoven-Acht etc. die allemaal dicht bij vliegvelden liggen.

Die vliegvelden liggen er namelijk al decennialang. Ook rotterdam en eindhoven.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Alleen was decennia geleden het vliegverkeer wel veel minder intensief dan nu, zodat de overlast veel minder was.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
JWM

Bericht door JWM »

Er staan huizen, er wonen mensen in, dus moet er rekening mee gehouden worden. Punt.
Gesloten