Lettertype waar?phileas schreef:Ik hoop dat de volans bussen mooie lettertype gaan krijgen inplaats van de lettertype van de voormalige ambas. Ik hoop dat de volans lijnen de zelfde lettertype hebben als de voormalige MAN's en de ambas van Arriva Noord-Brabant.
Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
- Hainje
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 18 nov 2016, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
9292-info heeft Hermes altijd wel gehad achter op hun bussenChrysa schreef:Geen 9292-verwijzing meer? Of heeft Hermes die nooit gehad?
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
-
Op de displayHainje schreef:Lettertype waar?phileas schreef:Ik hoop dat de volans bussen mooie lettertype gaan krijgen inplaats van de lettertype van de voormalige ambas. Ik hoop dat de volans lijnen de zelfde lettertype hebben als de voormalige MAN's en de ambas van Arriva Noord-Brabant.
-
De waterstof phileassen komen er toch: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/buslij ... -1.6655289. Was natuurlijk al bekend, maar je hoorde er de laatste tijd niks meer over.
-
Dat lettertype van Arriva en Veolia is wel mooi, maar op sommige momenten is het niet duidelijk. Arriva heeft er trouwens 2; de een is dun en smal en kleinig en de andere is dat grote. Die laatste grote van Arriva vind ik ook wel mooi.
Het lettertype van de Hermes Ambassadors is van Connexxion Utrecht en Hermes is Van Connexxion dus grote kans dat ze die toch krijgen. Maar ik heb enkele Citea daarmee gezien. De 2e hands Veolia bussen niet, maar die van de R-net hebben dat lettertype wel dus... zet je schrap.

bedoel je dit type?

Het lettertype van de Hermes Ambassadors is van Connexxion Utrecht en Hermes is Van Connexxion dus grote kans dat ze die toch krijgen. Maar ik heb enkele Citea daarmee gezien. De 2e hands Veolia bussen niet, maar die van de R-net hebben dat lettertype wel dus... zet je schrap.
bedoel je dit type?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat is nu ook al zo met de huidige halteborden. Hoef je ze tenminste niet iedere keer te vervangen als een route wijzigt. Alle tussenhaltes staan tenslotte ook al bij de dienstregeling vermeld.
-
- Donateur
Waarom zou je de routestrip ook op het haltebord willen hebben? De staat ook op de vertrekstaat.
Lijnnummer en Eindbestemming zijn m.i. voldoende.
Overigens is dit al een jaar of 4 zo.
Lijnnummer en Eindbestemming zijn m.i. voldoende.
Overigens is dit al een jaar of 4 zo.
-
Moet dit niet in het ZO-brabant-topic?
-
Ja inderdaad. Off-topic joh. 
- Hainje
Vind het anders niet meer dan normaal dat er enkele tijdhaltes staan vermeld op het bord. Voor iemand die niet zo heel bekend is in een plaats kan dit net het verschil maken, tussen de in de juiste bus stappen of de juiste bus net missen. En dat het misschien makkelijker is om te vervangen mag geen argument zijn. Je rijdt immers voor de mensen, niet omdat het leuk is om busjes te rijden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Oh, die zijn er zat hoor.Hainje schreef: Je rijdt immers voor de mensen, niet omdat het leuk is om busjes te rijden.

Enkele tijdhaltes zijn wel handig ja, op sommige haltes in Breda stoppen zowel de 117 als de 617, die allebei naar Fijnaart rijden, maar tussendoor stoppen ze wel op andere haltes... toch handig als je dat even kan zien.
-
Op de vertrekstaat staat dit gewoon vermeld. Je ziet het automatisch als je naar de vertrektijd kijkt.
-
- Donateur
Hermes heeft geen tijdhaltes. Ze zijn immers onnodig.
Er is afgesproken dat geen een bus tevroeg mag vertrekken aan de halten. Dus elke halte is daarmee een tijdhalte.
Mijn inziens pure armoede van Arriva. Hiermee zeggen ze dus dat eeb bus dus tevroeg mag vetrekken buiten de tijdhalten.
Er is afgesproken dat geen een bus tevroeg mag vertrekken aan de halten. Dus elke halte is daarmee een tijdhalte.
Mijn inziens pure armoede van Arriva. Hiermee zeggen ze dus dat eeb bus dus tevroeg mag vetrekken buiten de tijdhalten.
- Meltrain
- Donateur
Ook als er geen tijdhaltes zijn, is het handig om enkele tussenhaltes op de haltepaal te vermelden.
In Haaglanden vermeldt men tegenwoordig geen tusenhaltes meer op de haltepaal, zodat bijvoorbeeld bij station Delft niet duidelijk is welke lijnen naar de TU rijden. :?
In Haaglanden vermeldt men tegenwoordig geen tusenhaltes meer op de haltepaal, zodat bijvoorbeeld bij station Delft niet duidelijk is welke lijnen naar de TU rijden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Vandaag zijn de gedrukte lijnfolders binnen gekomen.
De voorkantjes zijn net als de on-line versie netjes in kleur gedrukt! (ik schrijf dit expliciet omdat ons moederbedrijf connexxion geregeld de neiging heeft om het maar in grijstinten te drukken).
Wanneer de verspreiding begint (winkel en volgens mij ook weer via de bekende bakken in de bus) weet ik (nog) niet. Als ik er iets over hoor dan zal ik dat melden.
De voorkantjes zijn net als de on-line versie netjes in kleur gedrukt! (ik schrijf dit expliciet omdat ons moederbedrijf connexxion geregeld de neiging heeft om het maar in grijstinten te drukken).
Wanneer de verspreiding begint (winkel en volgens mij ook weer via de bekende bakken in de bus) weet ik (nog) niet. Als ik er iets over hoor dan zal ik dat melden.
-
Hebben ze in de gedrukte versie de dubbele rit 4 van lijn 23 gefixt?
-
Geen idee. Heb die nog niet ingekeken. Wist niet eens dat er een dubbele rit in de digitale zit. Haha.WALUIGI96 schreef:Hebben ze in de gedrukte versie de dubbele rit 4 van lijn 23 gefixt?
-
Het ergste is nog dat die fout ook in de dienstregeling zit
-
Al wat bekend over de onderaannemers in deze concessie? Waar gaat TCR mee rijden? Blijft Atland en Ergon? En hoe zit het met Twin tours, Hebben en Taxi U-tax voor lijn 26 (volgens mij in de nieuwe drgl 28)?
-
Over de komst van TCR is nog niets bekend. Ergon blijft lijn 513 rijden. De huidige chauffeurs van Atlant blijven lijn 150 en 555 rijden. De avondrit van Lijn 25 wordt weer een 12m bus en verdwijnt uit hun dienstpakket.busfanNL schreef:Al wat bekend over de onderaannemers in deze concessie? Waar gaat TCR mee rijden? Blijft Atland en Ergon?
-
Goed nieuws wat ik nog niet in de media heb teruggezien: de geschrapte eerste rit op lijn 2, 4, 5, 15 (vanaf City Centrum) en 17 zijn weer terug in de dienstregeling vanaf 11 december en sluiten daarmee op maandag t/m vrijdag weer aan op de treinen om 6:30 uur. Ze zijn te herkennen aan de afwijkende ritnummers op de website. De eerste rit op lijn 6, 12 en 16 zijn vooralsnog niet terug, maar daarvan heeft een groot deel van de reizigers een alternatief dat wel om 6:30 uur op het station is.
-
Enige onderaannemer die direct nog in beeld is, is TCR heb ik begrepen.
Details over alles omtrent TCR kan ik op dit moment verder nog niet naar buiten brengen.
Zou een beetje vreemd zijn als de buitenwereld het al weet en de eigen Hermes chauffeurs nog niet.
Details over alles omtrent TCR kan ik op dit moment verder nog niet naar buiten brengen.
Zou een beetje vreemd zijn als de buitenwereld het al weet en de eigen Hermes chauffeurs nog niet.
-
Klopt. Het hing al even in de lucht. Ik had het niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk), was verrast vorige week toen ik het hoorde, maar men heeft een slimme oplossing bedacht.Raymond schreef:Goed nieuws wat ik nog niet in de media heb teruggezien: de geschrapte eerste rit op lijn 2, 4, 5, 15 (vanaf City Centrum) en 17 zijn weer terug in de dienstregeling vanaf 11 december en sluiten daarmee op maandag t/m vrijdag weer aan op de treinen om 6:30 uur. Ze zijn te herkennen aan de afwijkende ritnummers op de website. De eerste rit op lijn 6, 12 en 16 zijn vooralsnog niet terug, maar daarvan heeft een groot deel van de reizigers een alternatief dat wel om 6:30 uur op het station is.
Afgelopen vrijdag is de definitieve klap er op gegeven.
Lijn 6 vind ik persoonlijk jammer, voor mensen rondom de haltes Refeling, Heikampen en Zuiderklamp is het toch een klere eind lopen/fietsen naar de HOV.
Lijn 12 heeft inderdaad alternatieven in de vorm van lijn 17 of 324.
Lijn 16 Hanevoet is halte Kastelenplein op redelijke loopafstand en de slinger route door Gestel wordt dan bediend door de 'vroege' lijn 15.
-
Dus Twin tours en Hebben en U-tax verdwijnen wel?Hans schreef:Enige onderaannemer die direct nog in beeld is, is TCR heb ik begrepen.