In bussen weet ik me meestal nog wel zo te positioneren dat het te doen is (al kost dat regelmatig de stoel naast me), maar in dat Wizzair ding zat ik echt klem

In Europa is de luchthavendichtheid anders erg groot hoor. Er zijn inderdaad maar weinig luchthavens zoals Schiphol, maar een regionale luchthaven met bestemmingen over heel europa is vanuit elk gat wel in een uurtje of twee te bereiken.olof schreef: Helaas moeten de meeste plattelandsbewoners al (minstens) twee uur reizen naar een fatsoenlijk vliegveld. We mogen ons hier in Nederland ontzettend gelukkig prijzen dat we zo'n goede luchthaven hebben met bestemmingen over de hele wereld.
Hangt er helemaal vanaf. Als je bij een reisbureau boekt, dan kun je van tevoren de voorwaarden checken of er sprake is van bescherming (ie gratis omboeking in geval van vertraging waardoor je een aansluiting mist). Als ze dat niet bieden moet je simpelweg niet boeken.olof schreef:Ik dacht altijd dat ze alleen aansprakelijk waren voor eigen vertragingen, dus dat als je vertraging had met de NS je kon fluiten naar je kaartje van de Thalys of ICE (en bij stakingen in België was je helemaal de pineut). Ook al heb je één kaartje of één boeking gedaan. Maar blijkbaar ligt het toch een stuk complexer.Aking schreef:Het moet volgens mij één boeking zijn. Maar hoe dat precies bekeken wordt durf ik zo niet te zeggen (volgens mij kun je op bahn.de geen 2 tickets in je "mandje" hebben en ze dus in een keer afrekenen) Maar in praktijk wordt vaak, in ieder geval tijdens de reis, niet moeilijk gedaan als duidelijk is dat het een reis is. Ik heb zelf al een keer of 10 een hotel gehad op kosten van de spoorwegen, en nog nooit is er minutieus naar mijn tickets gekeken of het allemaal wel exact klopte.Karl schreef:Hoe zit het eigenlijk met aansluitingen? Als je één treinticket koopt, dan is er compensatie bij gemiste aansluiting; maar als je twee tickets hebt, dan toch niet?
Wat ik mij afvraag:
- Wat zijn je rechten wanneer je de gehele reis boekt bij een intermediair? Je maakt één boeking, maar je krijgt meerdere tickets voor de verschillende onderdelen van je reis.
- Wat zijn je rechten als je meerdere boekingen maakt die duidelijk voor één reis bestemd zijn? Dus als je een kaartje tot het grensstation hebt (want studenten-OV) en vervolgens een kaartje naar je bestemming.
Ik doelde op omvang.Aking schreef:Je maakt me niet wijs dat de gemiddelde lengte hier één meter is :')![]()
Zou je een beetje op willen passen met een post van die strekking. Zitten namelijk wat vooroordelen in en in zijn geheel komt de reactie denigrerend over :Npedaalemmerzak schreef:Als je 2 meter 20 bent moet je ook niet in een normale stoel gaan zitten. Voor mensen met zo'n afwijking zijn er de nooduitgangstoelen, die helemaal niet zo duur zijn.
Zoals ik al aangaf is de lengte het probleem, met de omvang heb ik eigenlijk nog nooit ergens problemen gehad (al was het onder de kuttenberg wel aan de krappe kant :'))Chrysa schreef:Ik doelde op omvang.Aking schreef:Je maakt me niet wijs dat de gemiddelde lengte hier één meter is :')![]()
Chrysa schreef:Een enkele reis in België per trein kost vanaf Roosendaal/Maastricht toch maar €7.60?
Het (zuid/midden) oosten van Nederland ligt ook nog aardig dichtbij Düsseldorf. De stelling dat er weinig luchthavens zijn zoals Schiphol ben ik het eigenlijk maar gedeeltelijk mee eens. Natuurlijk zijn er maar relatief weinig van, omdat er zoveel vliegvelden zijn. Procentueel gezien dus. Als je dit afzet tegen gebieden in Zuid Oost Azië (bijvoorbeeld) hebben we stiekem gewoon een luxe probleem. :Xolof schreef:In Europa is de luchthavendichtheid anders erg groot hoor. Er zijn inderdaad maar weinig luchthavens zoals Schiphol, maar een regionale luchthaven met bestemmingen over heel europa is vanuit elk gat wel in een uurtje of twee te bereiken.pedaalemmerzak schreef: Helaas moeten de meeste plattelandsbewoners al (minstens) twee uur reizen naar een fatsoenlijk vliegveld. We mogen ons hier in Nederland ontzettend gelukkig prijzen dat we zo'n goede luchthaven hebben met bestemmingen over de hele wereld.
De A5 heeft weinig nut als je op Shl moet zijn. Wel een prachtig uitzicht en meerijden met 18C/36C.JeffreyMeijer schreef:Die vlieger gaat dus ook niet op. Aangezien je vanuit Groningen in twee uurtjes de luchthaven van Bremen en Münster/Osnabruck bereikt. Friesland kun je grotendeels onder de twee uur via Schiphol bereiken. Zeker met de nieuwe A5.
Waarom zouden Friezen via de A9 naar Shl gaan rijden?trolly schreef:Integendeel. Als je niet A10 -> A4 doet is de A5 vanuit de kop van Noord-Holland momenteel vanwege de omleggingswerkzaamheden van de A9 de enige mogelijkheid om op Schiphol te raken.
Omdat we in Noord-Holland heel tolerant zijn ten opzichte van import, en het plaatselijk wegennet graag ter beschikking stellen. Maar afgezien daarvan: momenteel moeten ze dat juist níet — en dat staat dus ook niet in mijn post — vanwege de genoemde werkzaamheden. En als die voltooid zijn, dan gaan die Friezen via de Coentunnel de A5 (jawel) op, doen een kort stukje A9 om Badoevedorp heen en rijden dan via een parallelstrook van de A4 naar Schiphol.Hageneis schreef:Waarom zouden Friezen via de A9 naar Shl gaan rijden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten