Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er worden 49 stuks met enkelblad rdeur geleverd en 51 stuks met dubbelblad deur.
De vervolg optie zullen 64 bussen zijn met dubbelblad achterdeur.
Lees net dat het geen foutje is maar:
Dat er 49 stuk met enkele achterdeur geleverd worden heeft te maken dat Syntus pas laat de bestelling heeft geplaatst/bevestigd, waardoor er bepaalde opties niet meer mogelijk waren zoals een dubbelblad deur.
De vervolg optie zullen 64 bussen zijn met dubbelblad achterdeur.
Lees net dat het geen foutje is maar:
Dat er 49 stuk met enkele achterdeur geleverd worden heeft te maken dat Syntus pas laat de bestelling heeft geplaatst/bevestigd, waardoor er bepaalde opties niet meer mogelijk waren zoals een dubbelblad deur.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Komen op de uithoflijnen niet de Setra s418 le te rijden? Die 15 mtr bussen met dubbele achteras?Daniel schreef:Een foutje in de bestelling lijkt me wel slordig. Zijn die dingen met enkelbladsdeur niet gewoon voor de Uithoflijnen, daar rijdt nu immers ook al luxer materieel op.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die enkelblaadjes zijn geen factor luxer dan de dubbelblaadjes. Als ik het zo zie(ze zouden dan waarschijnlijk andere livrei hebben).Daniel schreef:Een foutje in de bestelling lijkt me wel slordig. Zijn die dingen met enkelbladsdeur niet gewoon voor de Uithoflijnen, daar rijdt nu immers ook al luxer materieel op.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die enkelblad bussen zijn toch de basisbussen van Setra. Zo zie je ze ook meestal op de site staan. Geen van die Business LE bussen heeft op de site een dubbelbladsdeur. Dat zijn allemaal opties.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40691
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou qua capaciteit niet gek zijn, maar zo gedetailleerd is de info naar de reizigers tot nu toe nog niet geweest.HJDrost schreef:Komen op de uithoflijnen niet de Setra s418 le te rijden? Die 15 mtr bussen met dubbele achteras?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6093
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zie geen dubbele achteras.OmniLezer schreef:Zo te zien gaan 2 soorten Setra´s rijden.
(..)
(..)
Ik zie ook geen koersdisplay.. Is dat niet af-fabriek geleverd?
Dat kentekennummer nog geen gegevens bevat is logisch.. voertuigen zullen 1e week december wel te naam gesteld worden. Scheelt weer wat in de kosten.
-
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zwarte voor de ruit is de koersdisplay. 
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22864
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Goede kans dat die Citea's nog niet eens gebouwd zijn. Het is immers pas sinds vandaag 100% zeker dat de concessie naar Syntus gaat, dus het is goed mogelijk dat Syntus nog even gewacht heeft met het plaatsen van die order.busfanNL schreef:Ook hier weer mijn vraag, Is er al iets van een midibus of citea gesignaleerd?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen 

Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik snap eigenlijk niet wat voor of nadelen zijn met enkel deur achter in. een rolstoeler of persoon met kinderwagen kom er nauwelijks door een deur in. of een enkel deur moet net zo breed zijn als 2 deuren. Er komen zeker bij sentras geen 3 deuren in regio Amersfoort voor volle bussen in de spitstijden. is wel efficiënter en sneller om uit te stappen zoals nu de harmonica bussen 

-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In het voorjaar worden de oude bussen vervangen door nieuwe bussen
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 12107
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat tunneltje is al een tijd geleden aangepast.sirvinniei schreef:Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen
-
- Berichten: 8204
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Staan dus ook de Utrecht-lijnen op.Thom69 schreef:De nieuwe website staat online: https://reizen.syntus.nl/nl/syntus, nogal in de stijl van http://maps.gvb.nl :@
Er is een nachtbus Amsterdam - Woerden!

-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zie net dat 1 rit van lijn 524 na Woerden Station doorrijdt naar het Kalsbeek College. Vraag me af of dat wel nodig is voor die max. 8 reizigers. De afstand station - Kalsbeek is nu ook weer niet heel ver om te lopen (ongeveer 5 min.)
-
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij volgens Syntus website een schoolrit. Ik denk ook met groot materieel maar pin me daar niet op vast.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zal dan denk ik een midibus zijn want het kan me niet voorstellen dat 1 rit van lijn 524 zoveel reizigers heeft dat een 12 meter bus nodig is.
-
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nogmaals weet ik het ook niet helemaal zeker. Misschien rijden de vrijwilligers gewoon dat ritje door.
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, maar alsnog met beperkte hoogteMichael schreef:Dat tunneltje is al een tijd geleden aangepast.sirvinniei schreef:Zou VDL stiekem aan het lobbyen zijn voor het niet aanpassen bij het tunneltje van de Klomp zodat ze alsnog bussen kwijt kunnen
Ik heb geen onderschrift
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22864
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :XMaxim schreef:lokquote
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 6093
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hmm, zie het meer als een groot zonnescherm.busfanNL schreef:Dat zwarte voor de ruit is de koersdisplay.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens het plaatje in de bus zijn ze zelfs 3,45m hoogOmniLezer schreef:De bus is 3,3 meter hoog.

-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Woeps! Moet inderdaad de nieuwe halte Plesmanstraat zijn. Thx! We gaan ermee aan de slag. :pos:Meltrain schreef: Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :X
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De locatie aan de Jozef Israelslaan is een half uur lopen vanaf het station.wouter15 schreef:Ik zie net dat 1 rit van lijn 524 na Woerden Station doorrijdt naar het Kalsbeek College. Vraag me af of dat wel nodig is voor die max. 8 reizigers. De afstand station - Kalsbeek is nu ook weer niet heel ver om te lopen (ongeveer 5 min.)
-
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 217 hoor uberhaupt niet in de categorie "lijnen nar de uithof"Maxim schreef:Woeps! Moet inderdaad de nieuwe halte Plesmanstraat zijn. Thx! We gaan ermee aan de slag. :pos:Meltrain schreef: Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat lijn 217 via de halte Walenburg gaat rijden. :X
(En dat is geen fout op de Wiki, het staat zo ook op de site van Syntus. ;) )
In de lijnfolder staat wel de veel aannemelijkere halte Plesmanstraat in beide richtingen vermeld.
De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn en lijn 50 staat alleen in de planner met de routevariant naar Wageningen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ben zelf heel erg benieuwd hoe Syntys en O-OV heet gaan 'uitvechten' met de 50, 51 en 251. Nu tussen Utrecht CS en Driebergen Zeist NS rijdt buiten de spits 2x lijn 50 en 2x 51. In de spits rijdt de 50 twee maal en 51 vier maal. In de ochtend vertrekt er ook nog de 251 vanaf CS richting Zeist, deze gaat bij Halte Het Rond richting het centrum van Zeist. In de avond spits komt de 251 vanaf het centrum bij dezelfde halte weer op de route van de 50 en 51. Vanaf mijn opstap halte is nu het: 14:57 Lijn 51, 15:02 lijn 251, 15:06 lijn 50 en 15:09 lijn 51 richting Utrecht CS. Het lijkt mij dat Syntus niet hele rendabele ritten hiermee gaat rijden. Ben benieuwd ook hoe Syntus de tijden in de praktijk heeft. OVinfo app voor Android heeft bijvoorbeeld in de spits lijn 50 tussen Utrecht Archimedeslaan en halte Oorsprongpark 7 minuten. Connexxxion en U-OV rekenen daar 2 minuten voor. Hoop dat de reisplanner op de website van Syntus Utrecht snel gaat werken en ben zeker benieuwd naar de tijden in de praktijk.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten