Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
OmniLezer schreef:Die bussen hebben dus ook usb-laders. Vervoerders halen ook alles uit de kast, waar ik echt een voorstander van ben.
Ja maar op de site van implementatie ZOWAD stond dat buurtbussen en volgens mij zelfs belbussen usb-laders krijgen. Dat is dan wel wat over de top. :')
OmniLezer schreef:Die bussen hebben dus ook usb-laders. Vervoerders halen ook alles uit de kast, waar ik echt een voorstander van ben.
Ja maar op de site van implementatie ZOWAD stond dat buurtbussen en volgens mij zelfs belbussen usb-laders krijgen. Dat is dan wel wat over de top. :')
Over de top ja, maar... het is gewoon over de top ja. Arriva wilt blijkbaar alles uit de kast halen hiervoor. Als ze dat ook bij de huidige bussen gaan doen, is het echt zeker. Arriva wilt ook in Nederland dat ze van haar houden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
Er zouden een heel troepje tijdelijk naar Provincie Utrecht gaan voor Syntus maar of dat doorgaat weet ik niet. Misschien Utrecht of GD? En anders gewoon export.
Chrysa schreef:Die gele stangen zijn wel lelijk... Hadden die ook niet blauw of rood gekunt?
Gele stangen is standaard bij Arriva. De Brabantse bussen hebben rode stangen omdat het een eis is van de provincie dacht ik. Alleen de ex Friese en Achterhoekse bussen die in Brabant rijden hebben nog gele stangen. Maar daar zullen wel afspraken over zijn gemaakt waarschijnlijk.
Chrysa schreef:Die gele stangen zijn wel lelijk... Hadden die ook niet blauw of rood gekunt?
Als slechtziende vind ik die gele stangen juist lekker opvallend, zeker gezien de donkere stoelbekleding. Als de bus gaat rijden wil ik me wel vast kunnen houden om een plekje achterin te bemachtigen. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Chiel schreef:Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
Werd aan het begin van de concessie niet gezegd dat ze terug zouden naar Turkije? Kan me zoiets wel heugen.
Vraag me soms wel eens af of ze het onderhoud niet ook al een tijdje opgeschort hebben. Een deel van die bakken ziet er wat mij betreft echt niet goed uit.
Chiel schreef:Wat gaat er eigenlijk met de oude Qbuzzen gebeuren. Kan me voorstellen dat de Integro's en de Citaro's weer naar GD gaan, maar de MAN Lion's City bussen?
De Man bussen zijn aan het eind van hun leasecontract door Qbuzz gekocht. En ze zijn per december verkocht aan een handelaar in Rotterdam. De GASbussen gaan naar de HTC als ik het goed begrepen heb.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
De Man bussen zijn aan het eind van hun leasecontract door Qbuzz gekocht. En ze zijn per december verkocht aan een handelaar in Rotterdam. De GASbussen gaan naar de HTC als ik het goed begrepen heb.
Dank voor de info, maar wat is de HTC? (Zal wel aan mij liggen dat ik t niet weet :o )
Ik kan wel een HCT Group vinden, maar dat is een bedrijf uit de UK. Die zullen ze wel niet kopen, want dan heb je toch echt de deuren aan de verkeerde kant.
Ik zou ze persoonlijk eerder naar Haaglanden streek willen zien vertrekken. Geen idee hoe Qbuzz hun gas bussen heeft onderhouden. Maar alleen al de stoelen in die Friese bussen zijn al 10 keer beter dan de stoelen welke in de bussen van Veolia (vanaf december Connexxion) zitten.
- Er lijkt een ander stuur in te zitten dan (in elk geval) de Twentse Citea's
- Wat heb je aan een kaartplankhouder tegen de zijruit
- De handrem lijkt me op een vervelende plek te zitten
Misschien vanwege het afschaffen van contant geld in de bus? Arriva geeft bij de testen met pinnen steeds de pinbon als vervoerbewijs.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km