De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
Korte vragen
Re: Korte vragen #20
-
- Berichten: 3759
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #20
Ik bedoel een situatie als gisteren als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdtZ2N schreef:De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
-
Re: Korte vragen #20
Zeg dat dan... :')
In theorie wel, in de praktijk niet omdat twee verschillende bedrijven en de verzekeringshel die daarbij komt. Voor een eenmalig iets loont het dan niet de moeite.
In theorie wel, in de praktijk niet omdat twee verschillende bedrijven en de verzekeringshel die daarbij komt. Voor een eenmalig iets loont het dan niet de moeite.
Re: Korte vragen #20
De makkelijkste oplossing is dan een Arriva-trein opheffen en in hetzelfde pad een Breng-trein inleggen. Dan is je materieelplaatje wel wat anders, maar goed. Combineren kunnen die dingen wel, dat is het punt niet.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #20
Dat ze konden combineren was zelfs een eis. Breng had daarom ook geen keuze in het materieel en moest hetzelfde gebruiken als Arriva (en Arriva moest verplicht een vervolgorder opnemen voor Breng).
Re: Korte vragen #20
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.
Komt dan het (overgrote) merendeel van de reizigers vanuit de richting Utrecht? :?De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
Je zou toch verwachten dat er ook reizigers uit Nijmegen of Arnhem zelf in zitten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #20
Erno ontkent geloof ik nog het bestaan van spoorlijnen vanuit Arnhem naar Nijmegen, Tiel en Zutphen én het bestaan van woningen, winkels en bedrijven in Arnhem zelf (A)
Re: Korte vragen #20
Dus VIRM-12 op sletdiensten?Mikos schreef:Er is dus net iets te weinig SGM en SLT om volgens planning te rijden, de rest van het materieel is op gepland niveau of daarboven.
Re: Korte vragen #20
Als het al verplicht was wordt het niet meer structureel op alle omlopen gedaan, aangezien 2 van de 9 treinstellen van Breng nu op de Maaslijn rijden.Meltrain schreef:Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #20
Het was dan geloof ik ook alleen op 2 of 3 specifieke ritten in de topspits en niet alle spitsritten.
Re: Korte vragen #20
In de concessie is vastgelegd dat treinen 30722, 30724, 30726 en 30728 (Dtc->Ah) en de treinen 30757, 30759, 30761 en 30763 (Ah->Dtc) met drie treinstellen gereden moeten worden. Dat kan alleen door alle negen stellen in te zetten. In de praktijk wordt dit niet gedaan, zo blijkt uit het feit dat twee stellen op de Maaslijn worden ingezet.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #20
Aangezien die verschuiving volgens mij ook deels op initiatief van de provincie/stadsregio is gegaan, lijkt het me dat Breng dan wel een (tijdelijke) uitzondering heeft gekregen ;-)
Re: Korte vragen #21
Als de concessie naar een andere vervoerder gaat, is de vorige vervoerder dan verplicht om de routepijlen weg te halen? Ik kom in Purmerend nog wel eens een Arriva pijl tegen namelijk. Het is leuk dat ze er nog hangen maar vind het ergens ook wel een beetje slordig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Niet dat ik weet, maar de vervoerders zelf vergeten ze ook nogal eens. Hier vlakbij hangen nog routepijlen van Connexxion op een route waar al heel veel jaren geen bus meer komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
Ik vind ook Connexxion pijlen van lijn 186 in Barendrecht naar een doodlopende dijk. Dat is ook weer zo'n slordige fout.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Korte vragen #21
Volgens mij zijn gemeentes ook niet zo happig op die pijltjes en stickers. Uiteindelijk wordt het wel toegestaan maar vervolgens ruimt niemand het meer op... kwam in Gorinchem laatst nog een verdwaalde sticker op lantaarnpalen tegen voor lijn 257. Dat is al van minstens tien jaar terug...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
In Dordrecht hangt op het Lunenburgplein ook al jaren een bordje van lijn 258 van de ZWN, da's al bijna 20 jaar geleden dat de streekvervoerders samenwerkten met het Stadsvervoer Dordrecht door MAT-ritten nuttig te gebruiken voor diverse spitssneldiensten in de stad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
Hermes zet de pijltjes op het haltebord zelf....
Re: Korte vragen #21
Dan moet er natuurlijk wel een halte voor de afslag liggen. Of staat er dan op het haltebord: 'vijfde straat rechts, daarna tweede straat links en direct weer rechts' (A)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen #21
:Y
In jouw voorbeeld staat er dan een blauwe pijl naar rechts met een 3 er in, dan een pijl naar links met een 2 er in en nog een pijl naar rechts, als ik me nu niet heel erg vergis
In jouw voorbeeld staat er dan een blauwe pijl naar rechts met een 3 er in, dan een pijl naar links met een 2 er in en nog een pijl naar rechts, als ik me nu niet heel erg vergis
Re: Korte vragen #21
Aan welke kant rijden hsl treinen op het duitse hsl spoor? Links net zoals in frankrijk belgie en nederland(gedeeltelijk)?
Re: Korte vragen #21
Gewoon rechts
Re: Korte vragen #21
In Duitsland rijden alleen de treinen tussen Aachen en de grens links.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Zo gewoon is het niet, het grootste gedeelte van het europese hsl netwerk is links de standaard.Aking schreef:Gewoon rechts
Re: Korte vragen #21
Er wordt in veel landen ook links gereden op het normale spoorwegennet. Op basis daarvan wordt dan ook bepaald op welke kant van de HSL-lijnen er wordt gereden.
Onder andere in België, het meerendeel van Frankrijk, Zweden en Italië wordt links gereden. Van Spanje weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij is het daar rechts.
Onder andere in België, het meerendeel van Frankrijk, Zweden en Italië wordt links gereden. Van Spanje weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij is het daar rechts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten