Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Afgelopen zomer reisde ik vaak via station Arnhem Centraal (tamelijk nieuw) en daar viel op dat reparaties maandenlang op zich lieten wachten. Zie foto’s. Heeft iemand gezien of er eindelijk wat aan gedaan is?
Waarom zo negatief?
Ik vind dit leuker dan het oeverloze gezever over welk busnummertje van eigenaar is gewijzigd.
Dát is namelijk volstrekt onzinnig en nutteloze informatie. Maar dat is mijn mening.
Jij vindt Nederland er armoedig en smoezelig bijliggen? Kom op, dit soort situaties kunnen gewoon voorkomen. Iets wat er een lange tijd ongerepareerd bijligt of een donker vlek op de perrontegels? Het zijn maar een paar details. Je kan ook overdrijven.
Ik vind stoeptegels ook pure eenheidsworst, en Nederland is zeker niet het schoonste land ter wereld, maar echt smoezelig is het hier zeker niet. Ok, op Amsterdam Centraal na een schoonmaakstaking na dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bert Ernste schreef:Afgelopen zomer reisde ik (...) Heeft iemand gezien of er eindelijk wat aan gedaan is?
:X Volgens mij draait een blog toch om het up to date houden van de informatie en geven van nieuwe? Wat houdt je tegen om nog eens in de trein te stappen en het met eigen ogen te gaan bekijken?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Het zit je nogal hoog, blijkbaar. Heb je er last van? Je hoeft er niet op te klikken.
Bij de post over station Arnhem staan meer foto’s van de smoezeligheid aldaar. Dat was niet één vlek. Bij de post over station Utrecht had het weinig zin, daar was het minder nuttig.
Je foto's hebben betrekking op een situatie in september jl. We zijn inmiddels 3 maanden verder...
En de manier waarop je de discussie tracht te starten met een "bias", een tamelijk vooringenomen standpunt, maakt het moeilijk om te argumenteren.
Bert Ernste schreef:Het zit je nogal hoog, blijkbaar.
Valt mee, maar doe het niet af als flauwekul terwijl je nu toegeeft dat het vrij weinig (ander) nut had.. :')
Je hoeft er niet op te klikken.
Als er alleen "Bron" staat verwacht ik een (mogelijk interessant) nieuwsartikel of iets in die trant, ik kan het woordje "Bron" niet zien dat je me naar jouw blog probeert te lokken... :X
Nu weer on topic?
Zoals al gezegd, ga kijken hoe het er is en schrijf er een nieuwe blogpost over. Of is er verder nog iets nuttigs over te zeggen? (A)
Dat reparaties lang op zich laten wachten, is natuurlijk slordig, maar vaak is daar een geode redden voor, zoals het niet beschikbaar zijn van de juiste materialen.
Een vlek valt wat mij betreft zeker niet onder "reparatie" en op een plaats waar per dag duizenden mensen (met vieze schoenen) komen, kan er heus wel eens een vieze vlek zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De discussie of dit nu wel of geen reclame is laat ik even aan mij voorbij gaan.
Om antwoord te geven op je vraag: Ja, dat op 6b ligt er nog steeds zo bij. Het zou ook goed een kwestie van planning kunnen zijn. In Doetinchem hebben ze na de werkzaamheden in augustus ook nooit meer wat aan het perron gedaan. De klok doet het niet, CTA's hangen er nog niet, pallets fungeren als hekken en de sporen worden nog altijd aangegeven met een handgeschreven A4'tje. Er zal vast een reden voor zijn maar slordig is het wel.
Het zal er ook wel aan liggen dat er voor de meest bizarre dingen tegenwoordig een buitendienststelling nodig is. Meen te herinneren dat ze daar bij station Zwijndrecht eens op hebben zitten wachten voordat een aan het perron grenzende ruit vervangen werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...