OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Of de omroeper in Utrecht had geen tijd/informatie om het daar op de borden te zetten? Ik vind het nou niet echt een enorme misser eerlijk gezegd...
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De 559 had op de heenweg naar Rotterdam last van een zwaan op het spoor, waardoor er een tijdje niets gereden heeft tussen Gouda en Rotterdam Alexander. De 500 kwam achter de 2800 terecht die ervoor reed; die reed met een flinke plus. Ikzelf had er gelukkig weinig last van; toen wij de zwaan passeerden was er al een hulpverlener aanwezig.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Op station Barendrecht werd de Sprinter naar Gvc van 07.01 uur aangekondigd op de TBP van spoor 1. Iets na vertrektijd kwamen twee treinen aanrijden: een VIRM op spoor 1 en een SLT op spoor 2. De Sprinter vertrok dus toch gewoon van spoor 2... Gevolg was dat iedereen trap op, trap af naar het juiste spoor moest rennen. Gelukkig werd daar wel op gewacht!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik zag zaterdag op een TBP op Schiphol nog een leuke cirkelredenering: "Later vertrek i.v.m. te grote vertraging" :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Te grote vertraging? Hij reedt toch nog gewoon?
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Dat zag ik pas ook. Het werd gecombineerd met de melding dat de trein maar tot Den Haag HS reed i.v.m. te grote vertraging. Blijkbaar moet voor beide meldingen één 'oorzaak' worden gekozen.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Toen mijn 950 afgelopen woensdag met +15 vertrok uit Amsterdam CS omdat er geen machinist was kreeg deze trein ook deze melding mee op Schiphol airport en Rotterdam CS waar de vertraging inmiddels opgelopen was tot +20.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] stopt volgens de Reisplanner alleen in zuidelijke richting vandaag extra te Rotterdam Lombardijen.
Op Rijdendetreinen worden die treinen wel getoond bij de vertrektijden van Lombardijen, maar staat er extra bij "Niet instappen". :?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Verschillende systemen, verschillende output he ;)
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Op Gv heb ik nu al een paar keer ongeveer een minuut voor vertrek van de Sprinter naar Gvc horen omroepen dat er minder treinen rijden naar Gvc en dat de eerstvolgende Sprinter naar Gvc over ongeveer een kwartier vertrekt. Lijkt me handiger om dat ná vertrek van de Sprinter pas om te roepen... :')
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Datzelfde was vandaag voor deze trein ook het geval op Rotterdam Centraal :') .
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

sinds kort(21:00) heb je ook een 2200 op Rtz, een 2600 op Zwijndrecht en een intercity zwolle op zwijndrecht.
http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/avt?station=zwd

Ik zou echt even snel kijken. Of kijk anders op Rotterdam centraal.

By the way mogen die 2200 en die 2600 ook stoppen op Barendrecht. Met een perron vol mensen staan, is niet leuk. 'T lijkt net China/Japan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Bedoel je deze? https://goo.gl/x7hRuq
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET

Bericht door MetroRET »

OmniLezer schreef:sinds kort(21:00) heb je ook een 2200 op Rtz, een 2600 op Zwijndrecht en een intercity zwolle op zwijndrecht.
http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/avt?station=zwd

Ik zou echt even snel kijken. Of kijk anders op Rotterdam centraal.

By the way mogen die 2200 en die 2600 ook stoppen op Barendrecht. Met een perron vol mensen staan, is niet leuk. 'T lijkt net China/Japan.
Je weet dat dit alles te maken heeft met de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel, waardoor er maar de helft van de hoeveelheid sprinters kunnen rijden tussen Den Haag Centraal en Dordrecht ([serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] is daar nu opgeheven).
Hierdoor stopt de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] extra in Zwijndrecht en de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] richting Dordrecht extra in Rotterdam Lombardijen.

Volgende week (wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat) stopt er niks extra in Zwijndrecht en stopt de 2400 extra in Rotterdam Lombardijen en is de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] juist de enig rijdende sprinter tussen Den Haag Centraal en Dordrecht, met een extra stop op Delft Zuid (2400 stopt ook extra in Schiedam Centrum).
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ook leuk dat er op zo ongeveer elk perron van het busstation in Breda staat dat connexxion een nieuwe dienstregeling heeft vanaf 11 december. Je weet wel, dat bedrijf dat hier 1x/2uur eens een rondje maakt. Van arriva geen woord gezien.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ach, Arriva was dan weer erg aanwezig op de DRIPs in de hal van Utrecht Centraal waar nu alleen nog de melding over de nieuwe dienstregeling van Brabant (met verwijzing naar bravo.info) op stond onderaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

cassie127 schreef:Bedoel je deze? https://goo.gl/x7hRuq
Ja, maar het was ééntje die gelijk doorging. Dan zal dat vast een 12600 zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Afbeelding
Afbeelding

Blijft moeilijk, stickeren.

618 is maar liefst driedubbel opgeplakt, 218 richting Moerdijk en 122 dubbel. Lijn 622 mist dan weer.
De bestemmingen bij lijn 122 en 618 zijn dan ook weer niet erg consequent.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij station Gouda stond vanochtend een busje met aanhangwagen geparkeerd met daarop dubbelzijdige TBP's die verwezen naar een spoor 1 en een spoor 2. Ben benieuwd wat die daar deed, want station Gouda heeft geen spoor 1 en 2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik een VIRM met de nieuwe OBIS-versie, waardoor ik voor 't eerst eens kon zien hoe de verstoringsinfo daarin weergegeven wordt. Da's wel een verbetering gezien alles nu op een volledig wit scherm staat waardoor het qua ruimte wat beter uitkomt en het complete bericht kan scrollen.
Minder zinvol was dan weer om tussen Utrecht en Amersfoort nog te melden dat de trein in Utrecht gecombineerd zou worden. Vooral gezien precies één scherm later het nuttige deel van de info (welk stel naar Enschede en welke tot Deventer) nogmaals werd gemeld in het bericht dat de trein in Deventer gesplitst zou worden :wink:

Vanmorgen nog een rariteitje in de automatische storingsberichten: vanwege een gestrande trein tussen Gouda en Rotterdam werden reizigers naar Delft door Tuffy via Schiphol gestuurd. Lijkt me "iets" sneller via Den Haag Centraal.
En ook geen idee trouwens waarom er nu op Utrecht Centraal werd omgeroepen dat er door beperkingen in de materieelinzet minder treinen tussen Almelo en Mariënberg reden :P

@Suus: Gouda heeft wel een spoor 2, maar geen perron 1 en 2 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En ook een spoor 1, maar de perrons heb ik ook nog nooit gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Valt me vaker op dat er verstoringen gemeld worden die helemaal niet in de buurt zijn... Zouden ze soms alles omroepen wat met 1 overstap bereikbaar is?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

De automatische omroep gebruikt een of ander algoritme met het aantal reizigers dat naar de getroffen stations reist. Opvallend bij die omroep over Hardenberg was dat dat een handmatige omroep was (met een licht Twents accent ook nog).

Uit de categorie zinvolle omreismogelijkheden: bij deze storing tussen Leiden en Alphen was het advies voor reizigers tussen Gouda en Alphen om via Den Haag Centraal te reizen. Ik doe erg mijn best maar begrijp het niet.
dennistd

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:En ook geen idee trouwens waarom er nu op Utrecht Centraal werd omgeroepen dat er door beperkingen in de materieelinzet minder treinen tussen Almelo en Mariënberg reden :P
Omdat het dan voor Vriezenveen, Daarlerveen en Vroomshoop handiger kan zijn om via Zwolle of juist via Almelo te reizen, afhankelijk van welke trein wel rijdt. Dan is het wel fijn om dat in Utrecht vast te weten, en er niet pas bij Apeldoorn achter te komen.
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Algoritme kijkt naar absolute aantallen reizigers (>20/dag per relatie dacht ik) i.c.m. reistijd tot het verstoorde traject en de prognose.
Met als gevolg dat je op een station als Utrecht Centraal elke storing in Nederland langs hoort komen...
Plaats reactie