Die duren alleen deze week, terwijl de spitsbussen van 5 december tot en met 23 januari rijden.Meltrain schreef:Dat is ongetwijfeld vanwege de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel, waardoor er geen directe treinen tussen Rotterdam en Breda rijden.
Met spitsbus van Krommenie naar de Zuidas
-
Re: Met spitsbus van Krommenie naar de Zuidas
- Suus
- Contacteer:
De werkzaamheden in de Willemsspoortunnel duren tot 22 januari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Contacteer:
Een busrit van bijna 2 uur. Ben je dus 2x zo lang onderweg als met de trein, alleen maar om één overstap te omzeilen?
Wordt vast weer een groot succes die bus...
Wordt vast weer een groot succes die bus...
-
Het zal normaal gezien toch wel een stuk sneller gaan dan 2 uur 

-
Ik meende eerder deze week ook al bussen Breda - Den Haag CS te zien. Ook wel een vreemde route om te rijden met die werkzaamheden. Lekker filegevoelig traject ook. :')
-
- Oud-beheerder OVNL
Nee, de werkzaamheden duren t/m 18 december en zijn dan vanaf 7 januari weer. In de tussenliggende 2,5 week wordt er niet gewerkt (en rijdt neem ik aan die bus ook niet, want dan is het ook nog eens kerstvakantie).Suus schreef:De werkzaamheden in de Willemsspoortunnel duren tot 22 januari.
-
Leuk en aardig die spitsbussen, maar als het niet overal wordt geadverteerd en de geplande reistijd te lang wordt ingeschat, dan gaat niemand er mee rijden. Ik heb dan liever dat men de normale rijtijd aanhoudt met slechts een kleine marge, en dan maar accepteren dat een bus nu eenmaal vertragingsgevoeliger is dan een trein (over het algemeen).
Een spitsbus Krommenie-Assendelft - Amsterdam Zuid lijkt mij wel handig, waarom wordt die niet gewoon ondergebracht bij de GVB of concessie zaanlanden als vaste reguliere lijnbus? Het zelfde geldt wel voor meer bestemmingen op de as Zaanstreek-Amsterdam Zuid, aangezien er op die verbinding altijd moet worden overgestapt.
Een reguliere lijnbus in de spits Krommenie-Assendelft via stations Wormerveer en Zaandijk, en dan de snelweg A8 op en linea recta naar Amsterdam Zuid lijkt mij helemaal geen gek idee. Vanuit Zaandijk en Wormerveer is die bus dan zelfs sneller dan trein + metro. Die rit zou in 40 tot 45 minuten moeten kunnen vanaf krommenie.
Een andere route die met een spitsbus sneller is dan met de trein en metro is Beverwijk - Amsterdam Zuid. Dat zou met de bus in 37 minuten moeten kunnen en met de trein ben je al gauw 3 kwartier onderweg. Vanuit Uitgeest/Heemskerk is de reistijdwinst iets minder, maar zou een bus een optie kunnen zijn.
Een spitsbus Krommenie-Assendelft - Amsterdam Zuid lijkt mij wel handig, waarom wordt die niet gewoon ondergebracht bij de GVB of concessie zaanlanden als vaste reguliere lijnbus? Het zelfde geldt wel voor meer bestemmingen op de as Zaanstreek-Amsterdam Zuid, aangezien er op die verbinding altijd moet worden overgestapt.
Een reguliere lijnbus in de spits Krommenie-Assendelft via stations Wormerveer en Zaandijk, en dan de snelweg A8 op en linea recta naar Amsterdam Zuid lijkt mij helemaal geen gek idee. Vanuit Zaandijk en Wormerveer is die bus dan zelfs sneller dan trein + metro. Die rit zou in 40 tot 45 minuten moeten kunnen vanaf krommenie.
Een andere route die met een spitsbus sneller is dan met de trein en metro is Beverwijk - Amsterdam Zuid. Dat zou met de bus in 37 minuten moeten kunnen en met de trein ben je al gauw 3 kwartier onderweg. Vanuit Uitgeest/Heemskerk is de reistijdwinst iets minder, maar zou een bus een optie kunnen zijn.
-
Op het bord op Rotterdam Centraal stond dat er alleen tweede kerstdag niet werd gereden.Wubbo schreef:Nee, de werkzaamheden duren t/m 18 december en zijn dan vanaf 7 januari weer. In de tussenliggende 2,5 week wordt er niet gewerkt (en rijdt neem ik aan die bus ook niet, want dan is het ook nog eens kerstvakantie).Suus schreef:De werkzaamheden in de Willemsspoortunnel duren tot 22 januari.
Inderdaad, ik heb donderdag voor de ritten die vertrekken om 17,58u en 18,13u uit Rotterdam Centraal precies 0 instappers geteld.pedaalemmerzak schreef:Leuk en aardig die spitsbussen, maar als het niet overal wordt geadverteerd en de geplande reistijd te lang wordt ingeschat, dan gaat niemand er mee rijden.
Die is ook in de reisplanner terug te vinden. NS-bus Breda Centraal Station - Den Haag Centraal StationChrysa schreef:Ik meende eerder deze week ook al bussen Breda - Den Haag CS te zien. Ook wel een vreemde route om te rijden met die werkzaamheden. Lekker filegevoelig traject ook. :')
-
Dat spitsmijden tussen Amsterdam en Alkmaar ben ik al een paar keer tegengekomen p Facebook. Hoe succesvol is dat?
Beul van de blindegeleidelijn