Kou is gezond! :YChrysa schreef:[Ja maar het is koud en de bus is gratis... :(Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst
Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #21
Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte vragen #21
Doe ik ook hoorcassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn
Re: Korte vragen #21
Nee bedankt. Niets voor mij.Milco schreef: Kou is gezond! :Y
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Dat doet toch niemand.Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #21
Tijdens het wachten op de bus is het niet koud?Milco schreef:Kou is gezond! :YChrysa schreef:[Ja maar het is koud en de bus is gratis... :(Daniel schreef:Trouwens Chrysa, naar halte Swinhove kan je toch ook best lopen? 'tis één halte vanaf het station maarliefst
Re: Korte vragen #21
Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Van de week zat ik in bus 28 in Utrecht, toen stapte er iemand op de Biltstraat in (hij kwam zelfs aanrennen) om bij de stadsschouwburg alweer uit te stappen... Als hij niet naar de bus was gerend maar meteen naar de schouwburg was hij er denk ik op hetzelfde moment aangekomen :X
Re: Korte vragen #21
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in Capelle ad IJssel van de terp naar de volgende halte (klein stukje verderop) de nachtbus pakte :')dennistd schreef:Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
Die was gelijk 5 euro lichter...
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen #21
Ik wil een dagkaart voor het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr kopen. Preisstufe D is geldig in het hele gebied.
Ik reis via Venlo en de VRR website zegt daarover:
Als ik echter de Presistufe "vast wil stellen" in de reisplanner zegt deze bij elke reis Venlo - Duitsland die ik probeer te plannen:
Ik reis via Venlo en de VRR website zegt daarover:
Met een dagkaart preisstufe D zou ik dus in Venlo de trein kunnen nemen, lijkt me.http://vrr.de/de/tickets/verbuende/index.html#tabs-2 schreef:Grundsätzlich können Sie die niederländischen Tarifgebiete anfahren, sofern diese in Ihrem festgelegten Geltungsbereich enthalten sind. Bei Zeit- bzw. Monatstickets mit der verbundweiten Preisstufe D können Sie ebenfalls bis in die niederländischen Gebiete fahren.
Als ik echter de Presistufe "vast wil stellen" in de reisplanner zegt deze bij elke reis Venlo - Duitsland die ik probeer te plannen:
Wie kan mij uitleggen hoe het zit?Reisplanner schreef:*) kein Verbundtarif oder keine Fahrpreisberechnung möglich
Re: Korte vragen #21
De Duitse vervoersmiddelen in Venlo vallen inderdaad onder preisstufe D.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen #21
OK, dat dacht ik al, maar toch gek dat die reisplanners dat dan niet tegen me kunnen vertellen. Elders werd ook nog gesproken over een Preisstufe E, maar dat zal dan inmiddels ook afgeschaft zijn.
Re: Korte vragen #21
Bij Syntus Overijssel ben je gelijk €3,- lichter (maar mag je nog wel een halfuur reizen na afstempeling)henk1234 schreef:Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in Capelle ad IJssel van de terp naar de volgende halte (klein stukje verderop) de nachtbus pakte :')dennistd schreef:Er zijn zelfs mensen die voor 1 halte (nog geen 400m) doodleuk een kaartje van €1,50 kopen :')cassie127 schreef:Ik betrap mijzelf ook zo vaak om maar 1 halte met de bus mee te gaan op stukken die prima te lopen zijn
Ik heb het serieus meegemaakt, van de Weegschaalstraat naar de Toekomststraat in Enschede
Die was gelijk 5 euro lichter...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen #21
Een half uur maar? -o-
Re: Korte vragen #21
Binnen een half uur mag je nog overstappen lijkt me, zou wat zijn als je opeens de bus uit gegooid wordt. 30 minuten is alleen nog steeds vrij kort.
Re: Korte vragen #21
In de grote stad krijg je een uur voor drie euro. Je mag tot 75 minuten na de check-in nog uitchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
In Groningen en Drenthe krijg je een uur voor maar 2 euro (nog wel, binnenkort 2,50)
Basislijn
Re: Korte vragen #21
Hoe kan je in Leiden een noordkant van het station bereiken zonder een 20e borg betalen?
In tegenstelling tot bijvoorbeld rotterdam/amsterdan heb ik er geen voetganger/fietstunnel naast het station gezien.
In tegenstelling tot bijvoorbeld rotterdam/amsterdan heb ik er geen voetganger/fietstunnel naast het station gezien.
Re: Korte vragen #21
In de tunnels aan beide kanten lijkt een voetpad te liggen en in de tunnel aan de noordzijde ook een fietspad. (obv street view)
Re: Korte vragen #21
Waarschinlijk gemist dan :)
Re: Korte vragen #21
Je moet er nogal een end voor omlopen, maar het kan wel inderdaad. Waar de bussen naar de Noordzijde rijden, onder spoor 1 - 2 kun je naar de andere zijde lopen, net als de tunnel van de Dellaertweg onder spoor 4a - 5a. Het makkelijkste is echter om je OV-chip voor de kaartautomaat te houden en er een gratis passagepas op te zetten, dan kun je eenmalig de poortjes in en uit zonder borg te betalen :Y
Re: Korte vragen #21
Puur uit nieuwsgierigheid: is Weener nu een unicum, het enige Duitse station dat alleen vanuit een ander land bereikbaar is? (per trein dan want bussen kunnen opbokken )
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
In Baden-Württemberg heb je nog twee stations, Jestetten en Lottstetten, waar je alleen kan komen als je met de trein via Schaffhausen in Zwitserland gaat.
In Sachsen heb je nog het eindstation Seifhennersdorf, de trein naar Zittau daarheen rijdt via het Tsjechische Varnsdorf.
In Sachsen heb je nog het eindstation Seifhennersdorf, de trein naar Zittau daarheen rijdt via het Tsjechische Varnsdorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Het is echter wel het enige station van DB Netze wat niet vanuit Duitsland bereikt kan worden, het spoor rond Jestetten en Lottstetten wordt beheerd door de SBB en in Seifhennersdorf is het een DRE-spoorlijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten