Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De vraag is in hoeverre NS zo'n Gouweticket zelf bepaalt.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8683
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Provincie heeft veel te willen en ik kan me voorstellen dat het leuke lekkermakertjes zijn. Arriva heeft in Limburg ook een waar spectrum aan verschillende dagkaarten: https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... ickets.htm
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ja dat klopt. Een enkele reis (tweede klas vol tarief) van Alphen aan den Rijn naar Gouda is al 4 euro (volgens de reisplanner van de ns).JWM schreef:Klinkt leuk zo'n Gouweticket, maar is in veel gevallen waarschijnlijk goedkoper dan reizen op saldo...?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik blijf lekker met mijn Altijd Vrij reizen :6 Ga straks maar eens een ritje maken op het traject
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De eerste R-Net Flirts rijden. Hier de 2014 en 2013 zojuist in Gouda:
Het zijn mooie treinen om mee te reizen. Ook waren net in Gouda de vertrektijden van de aansluitende bussen te zien. De automatische omroep heeft alleen wat moeite met de uitspraak van Waddinxveen en dan vooral de x en de v.
Het zijn mooie treinen om mee te reizen. Ook waren net in Gouda de vertrektijden van de aansluitende bussen te zien. De automatische omroep heeft alleen wat moeite met de uitspraak van Waddinxveen en dan vooral de x en de v.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Die foto ziet er netjes uit :pos: .
Binnenkort ook maar eens een ritje maken met deze trein (en het Gouweticket).
Dat de automatische omroep moeite heeft met de x en de v in het woord Waddinxveen is niet nieuw. De automatische omroep in SLT-stellen heeft er ook moeite mee.
Binnenkort ook maar eens een ritje maken met deze trein (en het Gouweticket).
Dat de automatische omroep moeite heeft met de x en de v in het woord Waddinxveen is niet nieuw. De automatische omroep in SLT-stellen heeft er ook moeite mee.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Leuk. Ik woon hier dicht bij maar ik ga echt nooit naar Gouda dus ik denk niet dat ik binnenkort in deze trein ga rijden behalve om puur en alleen eens in die trein gezeten te hebben.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Op zondag gekoppeld rijden?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De automatische omroep in SLT zijn allemaal stukjes tekst ingesproken door een persoon. De omroep in de FLIRT wordt gedaan door een spraakcomputer. Dat is ook het geval in Limburg trouwens, waardoor het in beide gevallen nogal raar klinkt.KM46 schreef:Dat de automatische omroep moeite heeft met de x en de v in het woord Waddinxveen is niet nieuw. De automatische omroep in SLT-stellen heeft er ook moeite mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Fijn dat jij nooit naar Gouda gaat. Ik ook niet. Wat hebben we toch veel gemeen.pedaalemmerzak schreef:Leuk. Ik woon hier dicht bij maar ik ga echt nooit naar Gouda dus ik denk niet dat ik binnenkort in deze trein ga rijden behalve om puur en alleen eens in die trein gezeten te hebben.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Hoeveel geld kost het nou om Bep de kantinejuffrouw even die plaatsnamen in te laten spreken. Ik vind dat zulke belachelijke bezuiniging. Laat Bep even alle plaatsnamen inspreken, maak een bandje en hup klaar is kees. Kost je misschien een paar tientjes als vervoersbedrijf :')Suus schreef:De automatische omroep in SLT zijn allemaal stukjes tekst ingesproken door een persoon. De omroep in de FLIRT wordt gedaan door een spraakcomputer. Dat is ook het geval in Limburg trouwens, waardoor het in beide gevallen nogal raar klinkt.KM46 schreef:Dat de automatische omroep moeite heeft met de x en de v in het woord Waddinxveen is niet nieuw. De automatische omroep in SLT-stellen heeft er ook moeite mee.
De omroepen in de NS sprinters zijn toch gewoon menselijk? Ik vind ze soms wel raar klinken: 'station nieeeuw VENNEP' klinkt b.v. een beetje gek.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Gast, haal die pedaalemmerzakrollen even uit je ogen, ik schrijf letterlijk in de post die je citeert dat SLT wel ingesproken is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Inderdaad, de omroep lijkt gewoon op een spraaksynthesizer. De uitspraak van sommige woorden (zo kun je 'oversteppen' op andere treinen in Gouda), de uitspraak van Waddinxveen en het gebrek aan pauzes tussen zinnen kan wel wat worden verbeterd.
Wellicht heb ik iets te ver afgezeten van de duren, maar het viel ook op dat de sluittoon van de deuren (die overigens erg op dat van DDZ lijkt) hetzelfde klinkt bij zowel het sluiten van de deuren wanneer geen reiziger gedurende een bepaalde periode door de sensor is gelopen als bij het definitief sluiten van de deuren bij vertrek. Bij SLT en SGM is er wel een verschil.
Wellicht heb ik iets te ver afgezeten van de duren, maar het viel ook op dat de sluittoon van de deuren (die overigens erg op dat van DDZ lijkt) hetzelfde klinkt bij zowel het sluiten van de deuren wanneer geen reiziger gedurende een bepaalde periode door de sensor is gelopen als bij het definitief sluiten van de deuren bij vertrek. Bij SLT en SGM is er wel een verschil.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Alphen aan den Rijn werd letterlijk omgeroepen als "Alphen ad Rijn".
ad.. :')
ad.. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Klopt, die viel mij ook inderdaad op. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Vandaag maar eens meegegaan, mooie trein en erg comfortabel. Leuke attentie gekregen als welkom. Jammer dat vanmiddag een uursdienst werd gereden. 1 van de treinen stond defect op Alphen
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
En ze reden nog wel met dubbele stellen. Splits dan gewoon en laat het defecte stel achter, of splits de nog wel rijdende trein en rijdt beide treinen met een los stel...
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dan hou ik mij hart vast als ze een kwartierdienst gaan rijden. Dan komt men geheid materieeltekort. Of kan men snel nog extra treinstellen bijbestellen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Tegen die tijd zullen de kinderziektes er toch wel uit zijn?
En die kwartierdienst rijden ze vast niet met dubbele stellen.
Maar als er nu een grote reizigersgroei komt, dan hebben ze wel een probleem. Zo maar snel bijbestellen gaat niet. Zie de Valleilijn...
En die kwartierdienst rijden ze vast niet met dubbele stellen.
Maar als er nu een grote reizigersgroei komt, dan hebben ze wel een probleem. Zo maar snel bijbestellen gaat niet. Zie de Valleilijn...
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Je kan de provincie dan uiteindelijk de schuld geven van problemen. Zij eisten een kwartiersdienst tussen Gouda en Alphen met gelijkhoudend budget. Dan gaan de personeelskosten flink omhoog, terwijl het budget (vanuit Provincie) gelijk bleef.
Daarnaast zijn dit soort kleine concessies met mini-wagenparken altijd met een kleine buffer uitgevoerd, omdat de kosten snel oplopen. Bij Grotere concessies is de buffer verhoudingsgewijs klein.
Daarnaast zijn dit soort kleine concessies met mini-wagenparken altijd met een kleine buffer uitgevoerd, omdat de kosten snel oplopen. Bij Grotere concessies is de buffer verhoudingsgewijs klein.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik denk dat je deze situaties niet zomaar 1 op 1 kunt vergelijken. Ik denk dat de kans op extra materieel voor deze verbinding makkelijker is dan voor de Valleilijn. Al is het maar omdat NS als het echt moet een veel groter materieelpark achter de hand heeft voor reserves. In overleg met de aanbestedende overheid is er vaak veel mogelijk en best een kans dat de provincie akkoord gaat met de inzet met bijvoorbeeld overstickerde SLT's of langere Flirts. Verder was het voor de Valleilijn allemaal nog wat lastiger om extra materieel te krijgen gezien de fabrikant van de Protos inmiddels failliet was.
-
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
In het PvE staat geëist dat alle ritten met R-net stellen worden gereden. Afwijken hiervan is niet toegestaan. En op 6 stellen 1 reservestel hebben (zoals Valleilijn) is nogal duur. De tijd zal het wel leren. In 15 jaar tijd kan veel veranderen.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Mocht er een flinke reizigersgroei plaatsvinden dan zal de provincie echt liever hebben dat er tijdelijk materieel komt te rijden dat niet helemaal aan de eisen voldoet dan dat er mensen achter moeten blijven op het perron.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Twee stellen zijn samen net zo lang als het perron van Boskoop, daar zouden ze dan eerst wat aan moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Nu het idee is om ieder kwartier met twee bakken te rijden kan je nog verlengen zonder dat je aan Boskoop hoeft te denken.
Overigens moet ik nog iets kwijt waarvan ik zie dat het vaker fout gaat: in de oorspronkelijke plannen voor deze concessie zou er 9 minuten gekeerd worden in Gouda en een ruim kwartier in Alphen, daar afwisselend op spoor 3 en 4. Op basis daarvan zijn dan ook zes stellen besteld. Later is gebleken dat met maatregelen (snellere wissels in Boskoop en Alphen) het ook mogelijk was om in 4 minuten te keren in Alphen. Dit is voordelig voor de reizigers, de omlooptijd wordt daarmee korter waardoor er een stel over is (van de zes stellen zijn er op 1 dag maar vier nodig), dat laatste stel kan dus vrijelijk gebruikt worden om drukke ritten te versterken. Dus zelfs al is er groei, de eerste drukte kan nog wel opgevangen worden met het aanwezige materieel. Pas in een latere fase hoeft er pas gedacht te worden aan zaken als het overhevelen van Flirts van NSR naar TAG.
Overigens moet ik nog iets kwijt waarvan ik zie dat het vaker fout gaat: in de oorspronkelijke plannen voor deze concessie zou er 9 minuten gekeerd worden in Gouda en een ruim kwartier in Alphen, daar afwisselend op spoor 3 en 4. Op basis daarvan zijn dan ook zes stellen besteld. Later is gebleken dat met maatregelen (snellere wissels in Boskoop en Alphen) het ook mogelijk was om in 4 minuten te keren in Alphen. Dit is voordelig voor de reizigers, de omlooptijd wordt daarmee korter waardoor er een stel over is (van de zes stellen zijn er op 1 dag maar vier nodig), dat laatste stel kan dus vrijelijk gebruikt worden om drukke ritten te versterken. Dus zelfs al is er groei, de eerste drukte kan nog wel opgevangen worden met het aanwezige materieel. Pas in een latere fase hoeft er pas gedacht te worden aan zaken als het overhevelen van Flirts van NSR naar TAG.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten