Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ronald schreef:Het ging vanochtend zoals ik eigenlijk wel verwachtte: kwestie van bij de halte gaan staan en afwachten wanneer er wat komt: dat duurde bij lijn X2 (10-minutendienst) dus 22 minuten. Wel kwam er rond 6:50 uur een bus van lijn 202 langs, waarvan de eerste rit pas een kwartier later zou moeten rijden (?).
Aah geef ze een weekje tijd zou ik zeggen. Gister avond moest ik half uur wachten op vrouwenpolder in vathorst op minimaal 1 bus. Die enigste bus die op tijd was een cxx lijn 160 Almere
Op Facebook regent het klachten over Syntus en de nieuwe dienstregeling.. vooral over veel langere reistijd ivm overstappen ipv directe verbinding. En er schijnen heel veel bussen veel te laat of helemaal niet te komen.
Omgeving Amersfoort is nog steeds chaotisch, maar in Veenendaal heb ik eigenlijk geen ritten met meer dan 5 minuten vertraging gezien op ovinfo.
Overigens is het ook wel vaak misinformatie die mensen hebben: "hee, de stadsbus Woerden rijdt 's avonds niet meer" "Hee, er rijdt alleen nog maar een buurtbus langs mijn halte!" (Terwijl een halter van lijn 70 op 500 meter afstand ligt)
dnmw2705 schreef:Ik moet eerlijk zeggen... De groene Connexxion bussen die nu verdwenen zijn uit het straalt beeld, is wennen.
Setra's goede vervanging, maar die oude zooi aan Amba's en andere bussen die in de avond rijden vind ik dan weer niets.
Hoop dat die dingen korte termijn richting de sloop gaan en er nieuwe exemplaren voor komen.
Met die avond bussen is het ook balen dat je niet even je telefoon kan opladen.
Kwam net de 50 naar Rhenen tegen met op het bestemmingsbord: 50 Syntus Klantenservice
Zo erg is dat niet het kon voorheen ook niet opladen, de meeste zullen niet eens een oplaad kabel bij zich hebben.
En het is duidelijk dat het tijdelijke bussen zijn hier kon Syntus niks aan doen, ze gaan ook niet zulke oude bussen helemaal verbouwen hier voor.
De wereld vergaat niet als je geen usb aansluiting heb in een bus :)
Zomaar een raar gedachtenkronkeltje van mij, maar misschien kiest Syntus er wel bewust voor om 's avonds meer tijdelijke bussen in te zetten om eventuele kinderziektes aan de Setra's beter de baas te kunnen zijn?
Gekko123 schreef:Zomaar een raar gedachtenkronkeltje van mij, maar misschien kiest Syntus er wel bewust voor om 's avonds meer tijdelijke bussen in te zetten om eventuele kinderziektes aan de Setra's beter de baas te kunnen zijn?
Dat is eerlijk gezegd ook mijn gedachten. Door op de late diensten "oud" materieel in te zetten heb je tijd om storingen te verhelpen.
Overigens, niet alleen op Facebook maar ook op Twitter gaan diverse mensen los met klachten. Alle begin is moeilijk als je een concessie overneemt van een vervoerder die er >15 jaar gereden heeft. De reacties van de dames van Syntus blijven echter wel positief en zijn aan de andere kant ook eerlijk. Hoop dat ze met een weekje de problemen onder controle hebben.
dnmw2705 schreef:Snap ik, zal maandje of 3a4 duren lijkt mij. Weet je ook welke er dan precies besteld zijn? Kan het zo snel niet terug vinden.
Volgens mij zei een chauffeur dat er nog een lading Setra's was besteld en tunnelbussen (volgens mij VDL Citea). Maar weet het niet zeker en ook niet hoeveel.
Geen Connexxion fan? . Ik heb meer problemen gehad met U-OV dan met Connexxion, maar als ik alles zo lees over deze concessie, dan waren de Chauffeurs van Cxx prima, alleen het bedrijf waar zij voor werkten gewoon verrot. Wel fijn dat dat meeste chauffeurs ondanks zo'n werkgever toch vriendelijk waren, uitzonderingen daar gelaten.
Nee, ik ben niet echt een connexxion fan. Doordat ze in Arnhem Nijmegen de dienstregeling elk jaar verder kapot maken, zonder dat er bezuinigingen zijn van de provincie.
Een syntus chauffeur zei tegen mij dat hij pas een dag van te voren toegang had tot het systeem met de nieuwe routes en bijna alle routes die hij moest rijden waren nieuw. Dus moest een passagier voorin de weg wijzen met behulp van een blaadje dat hij had gekregen. Het gaat wel alleen rij je dan niet zo snel als je zou willen en op een gegeven moment rij je dan +20 en als je de bus dan moet overgeven op het station heeft de volgende bus ook al meteen vertraging. Maar syntus kon zich niet optimaal voorbereiden door de rechtszaak van connexxion. Vertragingen kwamen ook omdat sommige oude bakken uit 2003 niet wilden starten. Dat had voorkomen kunnen worden door meteen een grote vloot nieuwe bussen tot hun beschikking te hebben, waardoor de tijdelijke bussen niet nodig zouden zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maar dat kon dus niet, omdat drie weken van te voren pas definitief was dat deze concessie naar Syntus ging, 100 bussen zijn op risico van Keolis en Setra gebouwd "die raken we wel kwijt". Ik vind het al een wonder dat alle tijdelijke meuk voor het grootste deel al voorzien was van alle apparatuur :pos:
Ik zou na zondag en maandag toch wel een beetje rekening houden dat buslijnen op tijd rijden. Denkt dat het na volgende week goed komt? Net zat ik in sentra met dubbel achterdeur.
busentrein schreef:Maar dat kon dus niet, omdat drie weken van te voren pas definitief was dat deze concessie naar Syntus ging, 100 bussen zijn op risico van Keolis en Setra gebouwd "die raken we wel kwijt". Ik vind het al een wonder dat alle tijdelijke meuk voor het grootste deel al voorzien was van alle apparatuur :pos:
Dat probeerde ik ook aan te geven. Dat Syntus eigenlijk in een hele korte periode heel veel moest doen. Alleen Arriva Fryslân had alle chauffeurs een navigatie meegegeven, dat had Syntus in mijn beleving ook best kunnen doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik neem Syntus ook niets kwalijk hoor. Ik denk alleen persoonlijk: had alles een periode hetzelfde gelaten en was daarna pas gaan schuiven. Zowel qua lijnen als chauffeurs op de lijnen. Natuurlijk is dat niet helemaal realistisch, maar zou wel gescheeld kunnen hebben in de opstart. Over een weekje is alles 'normaal' waarschijnlijk.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Zojuist nog even bij station Amersfoort wezen kijken. Het is een behoorlijk bonte materieelshow zeg maar. Ook de reisinformatie is nog niet op orde. Veel bussen (ook de Setra's) tonen geen lijnnummer, geen bestemming of beide niet. Ook geven de DRISsen van sommige haltes geen informatie. Lijn 19 reed trouwens met een touringcar van Besseling.
Net in de 107 van Utrecht naar Montfoort gehad, Setra. Kwam 20 minuten later aan op CS (Beginhalte). Ik snap dat het wennen is, maar 20 minuten vind ik toch best veel...
dylanwild94 schreef:Een de oude Connexxion bussen die je gezien heb blijven want die zijn van Tourquise die met "hun" Ambassador's blijven rijden.
Vanmiddag gaan kijken bij de Uithoflijnen. Lijn 272 naar Bunschoten wordt volledig gereden door Besseling met touringcars of semi-touringcars (dit zal waarschijnlijk in afwachting van de Setra tandemassers zijn). Voor de rest inderdaad veel ex- Connexxion bussen van Tourquase die ik nog niet in de wagenparklijst in dit topic ben tegengekomen:
1168 BV-JD-79 Ex Connexxion 4192 (Tourquase)
1169 BV-LJ-83 Ex Connexxion 4272 (Tourquase)
1170 BV-JD-86 Ex Connexxion 4197 (Tourquase)
1172 BV-LJ-93 Ex Connexxion 4277 Tourquase)
1174 BV-JD-85 Ex Connexxion 4196 (ouquase)
1175 BV-LJ-78 Ex Connexxion 4267 (Tourquase)
1176 BV-JD-81 Ex Connexxion 4193 (Tourquase)
1178 BV-JD-84 Ex Connexxion 4195 (Tourquase)
1179 BV-JD-82 Ex Connexxion 4194 (Tourquase)
1182
Overigens moet er dit weekend hard gewerkt zijn, want er zat geen enkele groene wagen meer tussen (allemaal wit met keurig Syntus Utrecht- bestickering).
Ook de Syntus 4050, 4142 en 4146 trof ik op de Uithoflijnen aan.
wouter15 schreef:Ik kwam in OVinfo vandaag aardig wat bussen tegen waarvan geen realtime informatie beschikbaar was. Weet iemand of dit nog wel gebeurd? Zo kon ik van geen enkele buurtbus en schoolbus de realtime informatie zien. Weet iemand wat er vandaag trouwens op de buurt en schoolbussen heeft gereden?
Ben ook nog even in IJsselstein wezen kijken. Volgens de gegevens van de RDW zijn de buurtbussen begin december op naam gezet.
Tourquase heeft 18 ambassador 200 bussen die idd wit gemaakt zijn :)
In maart komen er 24 15 meter bussen nieuw, merk is nu nog niet bekend.
Vandaag ging ik lekker een ommetje maken via Utrecht en ik zag 3x bus 195. Daarvan was de eerste lijn 50 en de tweede was ook iets anders. Toen zag ik ook lijn 50 die "Naar Garage" gaat. Dat was een heuse tekstenshow daar. De laatste was trouwens wel mijn bus.
Die Setra's rijden echt lekker. De stoelen zitten lekker en veel lekkerder dan die van de Citaro LE terwijl het dezelfde ISE stoelen zijn van Mercedes-Benz. Volgens mij was ik wel de enige die de gordels heeft gebruikt in de hele bus. ten slotte denk ik wel dat er een zitrij extra past in de bus omdat ik naar mijn mening toch veel beenruimte had. Er past wel iemand van 2,50 meter tussen.
Ik weet niet wie zei dat deze bussen 3,45 waren, maar je zat in de buurt omdat ik op het dashboard zag dat die bussen 3,47m zijn. Dat is wel hoog ja.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
lee-yawn schreef:Ik weet niet of dit algemeen bekend was:
Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.
Het valt mij op dat de schermen met reisinformatie ook nog niet in de bussen zitten. Worden (of werden) die nog op het laatste moment geïnstalleerd? Ik heb ook de USB-poorten nog niet gespot.
Die zitten niet achterin. Dat kan ik je nu al vertellen. Ze zitten bij het lagevloersgedeelte. Met dank aan een ritje op lijn 195.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Ik moet wel zeggen dat ik alle respect heb voor de chauffeurs. Ik heb chauffeurs gesproken die zo erg overspannen zijn dat ze niet eens meer de moeite nemen om te kijken of ze wel goed rijden. Veel chauffeurs die Syntus naar Amersfoort heeft gehaald hebben niet eens lijnverkenning gereden en die moeten wel bijna alle stadlijnen rijden, met flinke vertraging als gevolg.
Ik heb nog even op ovinfo lopen koekeloeren en het valt me op dat veel lijnen met +10 of +20 al beginnen. De vertraging die op de ritten zelf opgelopen wordt is marginaal, en vaak wordt juist de vertaging vanaf het begin ingelopen. Ook merkte ik dat binnen Utrecht flinke vertraging opgelopen wordt bij lijn 50.