Ik moet voor volgend jaar kerst 10 enkele reizen met Thalys hebben gemaakt om mijn gouden statuut te behouden, ik denk dat dat mij niet gaat lukken.KM46 schreef:Maak je dan minder of geen gebruik van de TGV of aan verwante treinen?Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.
Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
Mag ik even kwijt
- Suus
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #203
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb reserveringen voor rijtuig 273.Suus schreef:met open opstelling
- ODRAIL
Vijf keer een retour van Rotterdam naar Amsterdam moet toch wel lukkenSuus schreef:Ik moet voor volgend jaar kerst 10 enkele reizen met Thalys hebben gemaakt om mijn gouden statuut te behouden, ik denk dat dat mij niet gaat lukken.KM46 schreef:Maak je dan minder of geen gebruik van de TGV of aan verwante treinen?Suus schreef:Ik houd de kilometers niet bij, ik teken alleen elk jaar op een kaart mijn internationale treinreizen in.
Ik schat zo in dat ik dit jaar zo'n 4500 kilometer heb afgelegd in TGV's en aan TGV verwante treinen (Thalys), waarvan ongeveer de helft in de eerste klas. Heeft mij nog een gouden statuut opgeleverd bij Thalys, maar ik schat zo in dat ik volgend jaar weer wordt teruggezet :)
-
Dat er geen coupétjes in zitten, maar het dus een groot open rijtuig is, en dat is inderdaad rijtuig 273 ;)henk1234 schreef:Wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb reserveringen voor rijtuig 273.Suus schreef:met open opstelling
Zoiets dus, als is dit de gemoderniseerde versie:
Laatst gewijzigd door Aking op vr 23 dec 2016, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suus
- Contacteer:
Rijtuig 273 is een Apmz, dat is zeg maar met de opstelling zoals je uit de eerste klas van ICM of ICR kent.henk1234 schreef:Wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb reserveringen voor rijtuig 273.Suus schreef:met open opstelling
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Binnenlands reizen met Thalys mag toch niet?KM46 schreef: Vijf keer een retour van Rotterdam naar Amsterdam moet toch wel lukken?
- ODRAIL
Dat weet ik niet?
Weet wel dat het duur is.
Weet wel dat het duur is.
- Suus
- Contacteer:
Met een omweg is het wel te boeken, maar beetje zonde van het geld. IC Direct is praktisch even snel en goedkoper. Naar België en Frankrijk wordt het een ander verhaal natuurlijk ;-)
-
Als de IC Brussel via Breda rijdt zal dat ook wel meevallen, het is misschien langzamer maar het scheelt je wel erg veel geld...
Hoe gaat het eigenlijk met die budget-TGV's? Loopt het een beetje?
Hoe gaat het eigenlijk met die budget-TGV's? Loopt het een beetje?
-
Ja euh... Je moet wat over hebben voor je statut d'or :YSuus schreef:beetje zonde van het geld.
-
Rotterdam-Amsterdam kan gewoon geboekt worden, kost €21,00. ICD kost 17,40, zo enorm veel scheelt het dus niet. Of je er €36,40 voor over hebt om je gouden status te behouden is vers twee uiteraard.Suus schreef:Met een omweg is het wel te boeken, maar beetje zonde van het geld. IC Direct is praktisch even snel en goedkoper. Naar België en Frankrijk wordt het een ander verhaal natuurlijk ;-)
- ODRAIL
Een los Kaartje aan het loket zou misschien ook nog wel kunnen. Volgend jaar wil ik dit eens proberen.Suus schreef:Met een omweg is het wel te boeken, maar beetje zonde van het geld. IC Direct is praktisch even snel en goedkoper. Naar België en Frankrijk wordt het een ander verhaal natuurlijk ;-)
- Suus
- Contacteer:
Ik reis in Nederland met 40% korting, niet helemaal een nette vergelijking maar ik betaal er nu eenmaal voor.
-
Daar houdt mijn treinenkennis dus op :') Dat krijg je als er geen treinen in je werkgebied rijden. Alhoewel, we mogen wel treintjes kijken maar we kunnen niet instappen.Suus schreef:Rijtuig 273 is een Apmz, dat is zeg maar met de opstelling zoals je uit de eerste klas van ICM of ICR kent.henk1234 schreef:Wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb reserveringen voor rijtuig 273.Suus schreef:met open opstelling
- Suus
- Contacteer:
De Ouigo loopt goed, over Izy hoor ik wisselende geluiden met tendens naar tegenvallend.Chrysa schreef:Hoe gaat het eigenlijk met die budget-TGV's? Loopt het een beetje?
-
Vandaar dat ik er een fototje bij deed (A)henk1234 schreef:Daar houdt mijn treinenkennis dus op :')Suus schreef:Rijtuig 273 is een Apmz, dat is zeg maar met de opstelling zoals je uit de eerste klas van ICM of ICR kent.
Dan verhuis jeDat krijg je als er geen treinen in je werkgebied rijden.

-
We hebben een stoomtrein :') Ohnee, dat is een tram...Aking schreef: Dan verhuis je
-
Dat zeggick! :Y
- ODRAIL
Dus je heb een stoomtramhenk1234 schreef:We hebben een stoomtrein :') Ohnee, dat is een tram...
-
Stoomtrams zijn toch ook trams?
- Meltrain
- Donateur
In Bruinisse? :?henk1234 schreef:We hebben een stoomtrein :') Ohnee, dat is een tram...Aking schreef: Dan verhuis je
Ik weet zeker dat 2016 mijn meest productieve jaar qua spoorkilometers tot nog toe is en dat het verbreken niet snel gaat gebeuren.
Ik zit nu (met een vrij conservatieve berekening) op ruim 15.000 km. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Als je nog tijd hebt voor je vertrekt kan je nog een documentaire over de IC-rijtuigen van DB kijkenhenk1234 schreef:Daar houdt mijn treinenkennis dus op :') Dat krijg je als er geen treinen in je werkgebied rijden. Alhoewel, we mogen wel treintjes kijken maar we kunnen niet instappen.Suus schreef:Rijtuig 273 is een Apmz, dat is zeg maar met de opstelling zoals je uit de eerste klas van ICM of ICR kent.henk1234 schreef:Wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb reserveringen voor rijtuig 273.Suus schreef:met open opstelling

Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=2JbsuNcSg4g
Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=IKtsDLEF-rg
-
Nee, mijn werkgebied is HWGO en de voormalige concessie Noord-Zeeland.Meltrain schreef:In Bruinisse? :?henk1234 schreef:We hebben een stoomtrein :') Ohnee, dat is een tram...Aking schreef: Dan verhuis je
-
Werkgebied? Jij zit toch nog op school?henk1234 schreef:Nee, mijn werkgebied is HWGO en de voormalige concessie Noord-Zeeland.

-
Kon even geen andere benaming daarvoor vinden. Zoveel stelt het niet voor, 6 keer per jaar een vergadering en alle opmerkelijke dingen in de regio doorsturen. Ik krijg er wel verlof voor van school.
Zo had ik bijvoorbeeld na een tip van een leerling bij ons op school gevraagd om schoolbussen (versterkingsritten, iedereen was eerder uit) om 12:10, ik geef door dat die om 12:10 klaar moeten staan. De schoolbussen reden wel, maar pas rond 12:45...
Zo had ik bijvoorbeeld na een tip van een leerling bij ons op school gevraagd om schoolbussen (versterkingsritten, iedereen was eerder uit) om 12:10, ik geef door dat die om 12:10 klaar moeten staan. De schoolbussen reden wel, maar pas rond 12:45...