Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
weet iemand het wagenparknummer van de buurtbus met kenteken KS-875-Z.
Deze reed vanmiddag op lijn 524 in Woerden, en er staat geen nummer op de bus.
Deze reed vanmiddag op lijn 524 in Woerden, en er staat geen nummer op de bus.
- dylanwild94
- Donateur
Ik heb op geen enkel buurtbusje een wagenparknummer kunnen ontdekken.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zijn die wagenparknummers niet via OVinfo te ontdekken? Dan kunnen we ze in elk geval aan kentekens koppelen, maarja, daar moet je ze wel allemaal fysiek voor spotten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
In Austerlitz wachten ze met smart op een verbinding.. dus wellicht een idee om de lijn door te trekken?Zugführer schreef:Nationaal Militair Museum, zie o.a. google.
Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1560217 ... steek.html
-
Eigenlijk best vreemd dat Connexxion wel levenslicht zag in lijn 81, maar Syntus niet. Pyramide van Austerlitz is ook niet meer bereikbaar met OV. Hensschotermeer past ook in die verbinding. De verbinding Woudenberg - Zeist - Veenendaal was nog niet eens zo gek. En van Austerlitz naar Zeist Busstation ging ook lekker rap.
Ik hoop dat lijn 81 nog wel terug komt, en dan bijvoorbeeld alleen Woudenberg - Driebergen-Zeist NSvia Zeist Centrum ofzo. Door naar Veenendaal hoeft niet meer.
Ik hoop dat lijn 81 nog wel terug komt, en dan bijvoorbeeld alleen Woudenberg - Driebergen-Zeist NSvia Zeist Centrum ofzo. Door naar Veenendaal hoeft niet meer.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
De 81 als gehele lijn hield zijn reizigers vooral uit de Utrechtse Heuvelrug en Zeist. Ik denk dat het dienstregeling technisch en misschien vanuit provincie eisen besloten is om door te rijden naar Woudenberg. Ik heb veel met lijn 81 gereisd en de enige momenten dat er serieuze aantallen mensen inzaten was in de zomer; Reizigers die bij het henschotermeer uitstapten. Daarnaast reed hij tussen Zeist en Woudenberg vrijwel leeg.
Eigenlijk heeft Syntus ook niet 81 op Zaterdag opgeheven, maar de oude lijn 81 uit elkaar gepluisd en voor alle serieuze reizigersstromen een beter alternatief gecreëerd.
Eigenlijk heeft Syntus ook niet 81 op Zaterdag opgeheven, maar de oude lijn 81 uit elkaar gepluisd en voor alle serieuze reizigersstromen een beter alternatief gecreëerd.
Ik heb geen onderschrift
-
Daar moet ik je zeker gelijk in geven. Vandaar dus lijn 50 erbij 2x in het uur. Had daar verder nooit zo overna gedacht.
Kan mij nog wel vaag herinneren dat halte begraafplaats vaak werd gebruikt als er uitvaarten waren. Halte staat er nog steeds. Heeft tegenwoordig zelfs verlichting, alleen rijdt er niets meer.
Syntus heeft wel goed gekeken inderdaad. Vind alleen wel dat er op werkdagen nog wel een bus bij mag in de avond. Laatste gaat 17:44 vanaf station. Uurtje later nog een bus zou fijner zijn voor werkende uit dat dorp.
Kan mij nog wel vaag herinneren dat halte begraafplaats vaak werd gebruikt als er uitvaarten waren. Halte staat er nog steeds. Heeft tegenwoordig zelfs verlichting, alleen rijdt er niets meer.
Syntus heeft wel goed gekeken inderdaad. Vind alleen wel dat er op werkdagen nog wel een bus bij mag in de avond. Laatste gaat 17:44 vanaf station. Uurtje later nog een bus zou fijner zijn voor werkende uit dat dorp.
-
Zou zo (https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 12361&z=14) rijden niet veel handiger zijn? Dan wordt de begraafplaats ook bediend en zijn er snelle verbindingen voor Austerlitz met zowel station Driebergen-Zeist als het centrum van Zeist.dnmw2705 schreef:Kan mij nog wel vaag herinneren dat halte begraafplaats vaak werd gebruikt als er uitvaarten waren. Halte staat er nog steeds. Heeft tegenwoordig zelfs verlichting, alleen rijdt er niets meer.
Dat 'ie 's avonds zo vroeg stopt is eigenlijk belachelijk. En kennelijk is er toch wel wat vraag op zaterdag. Het lijkt me dat dat nuttiger is dan lijn 50 6x/uur te laten rijden in de spits. Bij 4x/uur zou een mooie kwartiersdienst met lijn 51 gevormd kunnen worden tussen Zeist, Het Rond en Utrecht Centraal, in plaats van dat ze zoals nu vaak vlak na elkaar rijden.
Grappig detail: doordat de rijtijd bij Syntus tussen Zeist en Oorsprongpark zoveel langer is dan bij U-OV, geeft de reisplanner soms het advies om bij de Jordanlaan over te stappen op een bus van U-OV, bewerende dat dit sneller is. (http://9292.nl/reisadvies/zeist_bushalt ... 01-19T0815)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
De reistijd NMM - Driebergen-Zeist wordt daarmee wel een stuk langer.
Het lijkt me al hartstikke mooi dat die halte bij Oud-London uiteindelijk behouden is, dat is niet meer dan een meter of 500 lopen van de begraafplaats.
Het viel me gisteren overigens op dat op een groot deel van de haltes van lijn 120 tussen Utrecht en Maarssen nog de oude CXX vertrekstaten hangen. Ook in de binnenstad van Utrecht klopte er weinig van. Op Janskerkhof richting Wageningen hing geen vertrekstaat van lijn 50, maar alleen van lijn N107 richting Oudewater (die dus aan de overkant vertrekt).
Als je in 3 weken zo'n hele concessie-overgang in goede banen weet te leiden moet het nalopen van de vertrekstaten op alle haltes toch ook wel te doen zijn in de daarop volgende 3 weken?
Het lijkt me al hartstikke mooi dat die halte bij Oud-London uiteindelijk behouden is, dat is niet meer dan een meter of 500 lopen van de begraafplaats.
Het viel me gisteren overigens op dat op een groot deel van de haltes van lijn 120 tussen Utrecht en Maarssen nog de oude CXX vertrekstaten hangen. Ook in de binnenstad van Utrecht klopte er weinig van. Op Janskerkhof richting Wageningen hing geen vertrekstaat van lijn 50, maar alleen van lijn N107 richting Oudewater (die dus aan de overkant vertrekt).
Als je in 3 weken zo'n hele concessie-overgang in goede banen weet te leiden moet het nalopen van de vertrekstaten op alle haltes toch ook wel te doen zijn in de daarop volgende 3 weken?

-
In Leusden staan achter elkaar twee haltes 'Middenweg'. De oorspronkelijke ten noorden van de kruising met de Asschatterweg, maar ook eentje ten zuiden de de kruising bij deze parkeerstrook: hier.
Niet zo vreemd dat hier dus veel chauffeurs verkeerd rijden: in het routeboek staat namelijk dat er na de halte linksaf geslagen moet worden en je verwacht niet dat er twee haltes met dezelfde naam achter elkaar staan :X
Niet zo vreemd dat hier dus veel chauffeurs verkeerd rijden: in het routeboek staat namelijk dat er na de halte linksaf geslagen moet worden en je verwacht niet dat er twee haltes met dezelfde naam achter elkaar staan :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Maar lijn 17 moet na die halte toch ook überhaupt niet linksaf slaan. De route volgend moet 17 gewoon de weg volgen die vanzelf de bocht naar links maakt.
In de categorie verkeerd rijden zag ik gisteren nog een X4 die z'n X erg letterlijk nam en via de Bunschoterstraat buiten Hoogland om reed i.p.v. de Hamseweg te nemen (op de heenweg nam die overigens nog wel de goede route, toen zat ik er zelf in).
Ook origineel was een bus op lijn 7 die alleen "X4" op het koersdisplay had staan. De bestemming was blanco wat ook verklaard waarom er op het scherm in de bus stond dat ik in "Lijn 7 naar Blanco" zat
En onderweg konden via het bakkie ook nog wat instructies gevolg worden van de ene aan de andere chauffeur hoe deze "Niet instappen" van z'n bus af kreeg.
In de categorie verkeerd rijden zag ik gisteren nog een X4 die z'n X erg letterlijk nam en via de Bunschoterstraat buiten Hoogland om reed i.p.v. de Hamseweg te nemen (op de heenweg nam die overigens nog wel de goede route, toen zat ik er zelf in).
Ook origineel was een bus op lijn 7 die alleen "X4" op het koersdisplay had staan. De bestemming was blanco wat ook verklaard waarom er op het scherm in de bus stond dat ik in "Lijn 7 naar Blanco" zat

En onderweg konden via het bakkie ook nog wat instructies gevolg worden van de ene aan de andere chauffeur hoe deze "Niet instappen" van z'n bus af kreeg.
Schapekop in de Keistad
- marvinkok
Blanco, of alleen een gecentreerd punt (.)?
In het EBS zit idd de bestemming Blanco, waarbij alleen een punt getoont wordt. In principe wordt er dan ook geen lidnummer getoont, alleen de oudere bussen doen dat wel. Hoe dat op de infoschermen staat. Heb ik nooit nagekeken eigenlijk. En je moet wel even weten hoe je van de bijzondere bestemmingen (geen dienst, niet instappen, extra dienst, etcetera...) weer op de lijnbestemmingen komt. Hier snappen sommige chauffeurs het na 3 jaar nog niet ;)
In het EBS zit idd de bestemming Blanco, waarbij alleen een punt getoont wordt. In principe wordt er dan ook geen lidnummer getoont, alleen de oudere bussen doen dat wel. Hoe dat op de infoschermen staat. Heb ik nooit nagekeken eigenlijk. En je moet wel even weten hoe je van de bijzondere bestemmingen (geen dienst, niet instappen, extra dienst, etcetera...) weer op de lijnbestemmingen komt. Hier snappen sommige chauffeurs het na 3 jaar nog niet ;)
-

Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nu je het zegt, er stond wel een punt op het display. Niet gecentreerd op de Setra's, maar direct na het lijnnummer.marvinkok schreef:Blanco, of alleen een gecentreerd punt (.)?
Nou, letterlijk als "Lijn 7 naar Blanco" dus. De schermen in de provincie Utrecht zijn net te klein trouwens (of het lettertype is net te groot): ze tonen op alle Amersfoortse stadslijnen (m.u.v. 1 dan) "Centraal Statio" als bestemming.Hoe dat op de infoschermen staat. Heb ik nooit nagekeken eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
-
Hij moet echt linksaf de Ruige Velddreef op hoorDaniel schreef:Maar lijn 17 moet na die halte toch ook überhaupt niet linksaf slaan. De route volgend moet 17 gewoon de weg volgen die vanzelf de bocht naar links maakt.
Gisteren ook eentje die met '6 Prettige Feestdagen' erop richting Leusden. Probleem is dat sommigen een aparte bestemming instellen, waarbij bij de Setra's het lijnnummer niet verdwijnt zoals (in elk geval in Twente) normaal wel gebeurt, maar gewoon op het lijnnummer van de laatste normale bestemming blijft hangen. En andere chauffeurs weten vervolgens (door de onwennigheid met EBS) niet hoe ze de bestemming weer 'normaal' moeten krijgen, waardoor de bus zo rond blijft rijden.In de categorie verkeerd rijden zag ik gisteren nog een X4 die z'n X erg letterlijk nam en via de Bunschoterstraat buiten Hoogland om reed i.p.v. de Hamseweg te nemen (op de heenweg nam die overigens nog wel de goede route, toen zat ik er zelf in).
Ook origineel was een bus op lijn 7 die alleen "X4" op het koersdisplay had staan. De bestemming was blanco wat ook verklaard waarom er op het scherm in de bus stond dat ik in "Lijn 7 naar Blanco" zat![]()
-
Ik kan de link niet openen. Ik zie geen route. Iemand screenshot voor mij?Jonkervoort schreef:Zou zo (https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 12361&z=14) rijden niet veel handiger zijn? Dan wordt de begraafplaats ook bediend en zijn er snelle verbindingen voor Austerlitz met zowel station Driebergen-Zeist als het centrum van Zeist.dnmw2705 schreef:Kan mij nog wel vaag herinneren dat halte begraafplaats vaak werd gebruikt als er uitvaarten waren. Halte staat er nog steeds. Heeft tegenwoordig zelfs verlichting, alleen rijdt er niets meer.
- dylanwild94
- Donateur
-
De lijn zo laten reizen is een optie inderdaad. Vanuit Driebergen Zeist naar Zeist busstation is inderdaad langer. Misschien is het een optie om lijn (3)81 deze route te laten rijden, dus: Zeist Busstation - Driebergen Zeist NS via Austerlitz. En dan bijvoorbeeld vanaf Zeist Busstation een lijn naar NMM of vanaf Driebergen Zeist. Vanaf Driebergen Zeist kan je ook de 56 pakken naar Zeist busstation en dan daar de lijn naar NMM pakken.
Alleen tijdens de zomer dienstregeling rijdt 383 naar Hensschotermeer. En dat is iets wat ook al wel eerder mag aangezien en vanaf mei al vaak lekker weer is.
Syntus zal hier overigens wel een vervoersexpert voor hebben die aantallen heeft en daaruit de boel regelt. We gaan het allemaal zien vanaf 8 januari. Ik ben erg benieuwd naar de wijzigingen. Ze zeggen dat het minimaal zullen zijn, kan mij dat voorstellen met 'al die problemen'.
Alleen tijdens de zomer dienstregeling rijdt 383 naar Hensschotermeer. En dat is iets wat ook al wel eerder mag aangezien en vanaf mei al vaak lekker weer is.
Syntus zal hier overigens wel een vervoersexpert voor hebben die aantallen heeft en daaruit de boel regelt. We gaan het allemaal zien vanaf 8 januari. Ik ben erg benieuwd naar de wijzigingen. Ze zeggen dat het minimaal zullen zijn, kan mij dat voorstellen met 'al die problemen'.
-
Als iedere betrokken Austerlitzer eenmaal per kwartaal eens de bus zou nemen, was de verbinding nooit opgeheven.Durashift schreef:In Austerlitz wachten ze met smart op een verbinding.. dus wellicht een idee om de lijn door te trekken?Zugführer schreef:Nationaal Militair Museum, zie o.a. google.
Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1560217 ... steek.html
-
- Contacteer:
Jongens ik vind die lokquotes echt helemaal niks. Ik lees het echt wel allemaal, op het moment dat ik tijd heb :Y Dit werkt een beetje op m'n zenuwen...
Hoe dan ook, 8 januari zijn er kleine wijzigingen in de dienstuitvoeriging. Echt nieuwe plannen zullen toch wachten tot volgend jaar. Daarin neem ik jullie tips natuurlijk mee :)
Rhenen bijvoorbeeld is best lastig, want je wilt een kwartierdienst rijden vanaf Elst en ook aansluiten in Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist. Daardoor gaat het in Rhenen nog niet altijd goed.
De andere tips ga ik komende week op m'n gemak doorlezen. Voor nu: fijne kerst!
Hoe dan ook, 8 januari zijn er kleine wijzigingen in de dienstuitvoeriging. Echt nieuwe plannen zullen toch wachten tot volgend jaar. Daarin neem ik jullie tips natuurlijk mee :)
Rhenen bijvoorbeeld is best lastig, want je wilt een kwartierdienst rijden vanaf Elst en ook aansluiten in Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist. Daardoor gaat het in Rhenen nog niet altijd goed.
De andere tips ga ik komende week op m'n gemak doorlezen. Voor nu: fijne kerst!
- Hainje
Je verwacht het niet! Je verwacht het niet! :Ddnmw2705 schreef:Kan mij nog wel vaag herinneren dat halte begraafplaats vaak werd gebruikt als er uitvaarten waren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
Tja, als je geen lijkwagen kunt betalen...
-
Hahaha wat een dode humor zeg!
- dylanwild94
- Donateur
De humor hier komt met kannen en kruiken. :')
-
Rijdt Pouw Vervoer eigenlijk nog gewoon met de 1039-1041 op lijn 106 Gouda - IJsselstein?