Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
SuperGhost

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Mikos schreef:Schiphol-Alkmaar via Utrecht snap ik ergens wel, als je het traject Schiphol-Sloterdijk wilt ontwijken. Ik denk niet zo zeer dat het een 'fout' is, er zijn echter wel alternatieven, natuurlijk.
Is het niet handiger om dat via Duivendrecht te doen en dan de IC's Utrecht-Amsterdam extra te laten stoppen daar?
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Misschien wel. Maar of die optie voorgeprogrammeerd staat is de vraag.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Dat zal vast handiger zijn, maar dat moet dan wel gebeuren. En daar heeft de automaat weinig mee te maken, die zal iets dergelijks pas omroepen op het moment dat dat echt gebeurt en dat het snelst als alternatief is. En pas wanneer dat handmatig is ingezet.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Volgens mij missen jullie een punt: het werd in Zwolle omgeroepen. Dat omreisadvies kan best nuttig zijn voor reizigers van Schiphol naar Alkmaar, maar ik heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat er vrij weinig reizigers vanuit Zwolle via Schiphol naar Alkmaar reizen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Naar Alkmaar niet, maar naar bijvoorbeeld Purmerend gaat het reisadvies wel via Schiphol. Helemaal handig is het dus niet, maar het is ook weer niet dat het nergens op slaat...
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nouja, voor zover de reizigers naar Purmerend überhaupt door hebben dat dat advies ook op hun reis slaat. Immers ligt Purmerend niet bepaald op de lijn naar Alkmaar :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie] rijdt van Zl via Asd naar Shl en werd dus ook getroffen, dus heel vreemd is het niet dat het in Zwolle werd omgeroepen.
Kunnen meldingen bij de regionaaltjes ook? De spoorkaart op station Mariënberg is niet vervangen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Mariënberg is doorgegeven.
pedaalemmerzak

Bericht door pedaalemmerzak »

Kapot deur rubber in trein stel 4041 in IC Utrecht leiden CS . Achterdeur van voorste coupe Foto :

Staat echt super slordig dus wel fijn als dit snel gefikst zou kunnen worden :)

Afbeelding

[edit: typos weggehaald]
Laatst gewijzigd door pedaalemmerzak op zo 25 dec 2016, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
pedaalemmerzak

Bericht door pedaalemmerzak »

Excuses voor de typ fouten
Aking

Bericht door Aking »

Je weet dat je je bericht kan wijzigen?

Overigens mag ik hopen dat dit soort zaken tijdens de 24/48-uurs controle worden opgemerkt, ik denk dat Mikos hiervoor dan weer net iets te langzaam is (tenzij hij midden in de nacht gelijk een melding doorzet naar het LBM natuurlijk (A) )
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Wanneer ik hier iets lees en er iets mee kan, zet ik dat zo snel mogelijk door. In dit geval heeft een melding echter weinig zin; dit zal tijdens de eerstvolgende controle door de storingsmonteur opgelost worden. Dit is net iets te 'klein' om wat mee te kunnen.

Aan 'achterdeur voorste coupé' heb ik trouwens ook weinig, want als de trein keert is het ineens de achterste coupé. Daarom graag het deurnummer van de dichtstbijzijnde buitendeur (te vinden op het balkon, naast of boven de deur zit een doorzichtige sticker met in dit geval een blauw cijfer).
Aking

Bericht door Aking »

ABvMk van de 4444 jonguh! :Y
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Aking schreef:4444
Das war einmal...
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

pedaalemmerzak schreef:Kapot deur rubber in trein stel 4041 in IC Utrecht leiden CS . Achterdeur van voorste coupe Foto :

Staat echt super slordig dus wel fijn als dit snel gefikst zou kunnen worden :)

http://i.imgur.com/zDUTkg3.jpg
Zo'n melding zou op het ns forum beter op zijn plaats zijn :idea: .

https://forum.ns.nl/
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 26 dec 2016, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Durashift

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:Wanneer ik hier iets lees en er iets mee kan, zet ik dat zo snel mogelijk door. In dit geval heeft een melding echter weinig zin; dit zal tijdens de eerstvolgende controle door de storingsmonteur opgelost worden. Dit is net iets te 'klein' om wat mee te kunnen.

(..)
Voor mijn interesse: Mikos, als jij zo'n defect tijdens je dienst in de trein opmerkt.. doe je er dan ook niks mee en ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken? Of pleeg je toch ff een belletje of scherm om de storing door te geven? Dan weet men in ieder geval dat er íets aan de trein gedaan moet worden..

Lijkt mij dat al die 24/48 uurs controle toch ook niet 100% goed zullen zijn..
Durashift

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Geen idee of het iets voor dit topic is, maar ik merk dat ik het lastig vind om de automagische storingsberichten van Tuffy juist te begrijpen. Het klinkt als een slecht uitgeschreven storingsbericht van GVB, net hoorde ik:
"Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort tussen Amersfoort en Barneveld Zuid en tussen Amersfoort en Apeldoorn de verstoring is voorbij. De vertraging neemt af."
Vooral omdat het woordje 'en' steeds hetzelfde klinkt.
Ligt het aan mij of moeten meer mensen even goed nadenken om het te snappen?
Ik heb eerder het idee dat Tuffy moeite heeft met het uitspreken van een punt, als deze al geprogrammeerd zou zijn..

"dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort [PUNT]. Tussen Amersfoort en Barneveld-Zuid én tussen Amersfoort en Apeldoorn [IS] de verstoring voorbij. De vertraging neemt af"
Hainje

Bericht door Hainje »

M.a.w. er zou aan het eind van een zin dus een stilte van een seconde ingevoegd moeten worden. Dat gaat volgens mij nog wel een leuk klusje worden om dat in een automatische afroep in te bouwen. :P
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Durashift schreef:Voor mijn interesse: Mikos (...) ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken?
Belangrijke zaken, dingen die met veiligheid te maken hebben en de dingen die invloed kunnen hebben op comfort en veiligheid van de reiziger of collega geef ik over het algemeen direct door. Maar er zijn genoeg dingen die ik niet meld; ik heb natuurlijk meer te doen en het moet ook net uitkomen. De storingsmonteur pakt een heleboel zaken op.
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking in 3....2....1....
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Durashift

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:
Durashift schreef:Voor mijn interesse: Mikos (...) ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken?
Belangrijke zaken, dingen die met veiligheid te maken hebben en de dingen die invloed kunnen hebben op comfort en veiligheid van de reiziger of collega geef ik over het algemeen direct door. Maar er zijn genoeg dingen die ik niet meld; ik heb natuurlijk meer te doen en het moet ook net uitkomen. De storingsmonteur pakt een heleboel zaken op.
Natuurlijk, je kan niet alles tegelijk.
Aking

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Aking in 3....2....1....

Wat is er schatje? (A)
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:"Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort tussen Amersfoort en Barneveld Zuid en tussen Amersfoort en Apeldoorn de verstoring is voorbij. De vertraging neemt af."
"Het probleem oplossen is lastiger (en dus ook duurder) dan je zou denken. Bovendien is de info misschien niet mooi, maar wel juist. Het oplossen van onjuiste info heeft een hogere prioriteit. Dus alles bij elkaar optellend wordt het wél opgepakt, maar niet met de hoogste prio," aldus de reactie op het genoemde probleem.
JWM

Bericht door JWM »

Wellicht helpt het volgende voorbeeld om de teksten op perronschermen eens wat relevanter te krijgen:

Op station Almere staat bij de Intercity naar Den Haag Centraal dat deze niet stopt in Laan van NOI. Dat heeft deze trein nooit gedaan. Dat Duivendrecht wordt overgeslagen staat nergens vermeld terwijl dat toch jarenlang een tussenstop is geweest en er bovendien andere Intercity's vanuit Almere naar Schiphol juist wel stoppen.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Die melding "Stopt niet in" gaat er met de uitrol van de verbeteringen uit en zal alleen verschijnen bij een afwijking ten opzichte van 'normaal'. Het wachten daarop duurt langer dan gehoopt, dat had in Q4 2016 al moeten gebeuren. Wanneer dat nu gaat gebeuren is mij niet bekend.
Plaats reactie