Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
frankberg19

Re: Korte vragen #21

Bericht door frankberg19 »

Straks viel mij op, dat tussen Tilburg en Den Bosch, helemaal geen hekken staan. Komen deze er nog wel? Dacht dat dat verplicht was.
Mr-W

Bericht door Mr-W »

Volgens mij zijn hekken niet overal verplicht maar gaat prorail vrij regioreus te werken door trajecten in het buitengebied/niemandsland te voorzien van hekken.

Morgen ga ik waarschijnlijk naar Syntusland voor de nieuwe Setra en mogelijk de MAN Ceatano, welke lijnen raden jullie me aan?
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik was op 10 december in Utrecht. En toen werd lijn 50 vrijwel volledig met tijdelijk materieel gereden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Kans is daarbij uiteraard het grootst op de ritten naar Veenendaal i.v.m. de tunnel aldaar. Op de ritten naar Wageningen komen wel Setra's voor.

@Michael: 10 december? Toen reden er inderdaad Ambassadors op lijn 50, maar wel groene :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd

Bericht door dennistd »

Mr-W schreef:Volgens mij zijn hekken niet overal verplicht maar gaat prorail vrij regioreus te werken door trajecten in het buitengebied/niemandsland te voorzien van hekken.

Morgen ga ik waarschijnlijk naar Syntusland voor de nieuwe Setra en mogelijk de MAN Ceatano, welke lijnen raden jullie me aan?
Ik kan je lijn 70 aanraden, om precies te zijn de rit van 16.32u uit Amersfoort (A)
De MAN-bussen kom je in principe overal tegen, net als de Setra's. Enige waar je redelijk zeker van kunt zijn is een Ambassador op lijn 50 (ritten naar Veenendaal), lijn (X)80 (indien bestemming Veenendaal/Rhenen), lijn 280 en lijn 83. Al belandt ook daar wel eens wat anders op met omrijden tot gevolg.
Globetrotter

Bericht door Globetrotter »

RobertT schreef:Er rijden NS spitsbussen van Breda naar Den Haag C en van Tilburg naar Rotterdam C,ochtend heen,avond terug.Hier was idd heel slecht over gecommuniceerd.In Tilburg is er nu een omroepbericht en vertrekken de bussen aan de Noordzijde,Burg Broxlaan.
reistijd is echter erg lang.Tilburg-Rotterdam bijna 2 uur.De eerste dagen heb ik dan ook voornamelijk lege bussen zien vertrekken
Rijdt NS-bus Breda Centraal Station - Den Haag Centraal Station dan ook vanwege de werkzaamheden of vanwege drukte op het traject?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Om 11 uur reed er westbound een heel lange trein met allemaal buitenlandse wagons voorbij, leek wel wat op dir Sziget-trein van vorige zomer. Wat was dat?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik denk de rijtuigen van de Alpen Express, daarin zitten rijtuigen van het Duitse Euro Express (roze met witte accenten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Ezra schreef:
RobertT schreef:Er rijden NS spitsbussen van Breda naar Den Haag C en van Tilburg naar Rotterdam C,ochtend heen,avond terug.Hier was idd heel slecht over gecommuniceerd.In Tilburg is er nu een omroepbericht en vertrekken de bussen aan de Noordzijde,Burg Broxlaan.
reistijd is echter erg lang.Tilburg-Rotterdam bijna 2 uur.De eerste dagen heb ik dan ook voornamelijk lege bussen zien vertrekken
Rijdt NS-bus Breda Centraal Station - Den Haag Centraal Station dan ook vanwege de werkzaamheden of vanwege drukte op het traject?
Die bussen rijden allemaal vanwege de werkzaamheden.

Al zouden ze volgens de aankondiging van NS alleen rijden in de periode dat er daadwerkelijk aan het spoor wordt gewerkt (3 t/m 18 december en 7 t/m 22 januari), dus niet nu tijdens het proefbedrijf.
Maar blijkbaar weten ze bij NS zelf ook niet meer wat nou precies de bedoeling was met die bussen,
Groens

Bericht door Groens »

Sinds die nieuwe dienstregeling geven de reisplanners van NS en 9292 de overstap van de IC Gn-Zl op de SP Zl-Es niet meer weer, omdat hiervoor slechts 3 minuten de tijd is. In de praktijk is deze wel haalbaar als de IC op tijd rijdt, dus ik zou graag een reisplanner hebben die deze overstap toont (of waar ik dus de minimale overstaptijd kan wijzigen). Iemand suggesties?
Laatst gewijzigd door Groens op do 19 jan 2017, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Voor zover ik weet kun je de variabele "overstaptijd" zelf aanpassen in de NS Reisplanner, maar ik ben niet actief op zoek gegaan hoe dat werkt.
Aking

Bericht door Aking »

Maar volgens mij kan dat alleen ruimer dan 5 minuten...
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Kun je inderdaad alleen lager maken, niet korter. Ik denk niet dat er planners zijn die 'm laten zien.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Kan je in belbussen nou eigenlijk wel of niet je ov-chipkaart (al dan niet met studenten-ov) gebruiken? Zeeland sowieso niet, maar de andere regio's vind ik wat vaag.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Kon in Brabant op lijn 222 gewoon mijn sov op gebruiken.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat is geen belbus. ;)
Op buurtbusjes in Brabant werkt het ja, is dat ook nog per concessie anders dan?
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ik las het verkeerd. :oops:
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Aking

Bericht door Aking »

Volgens mij verschilt het... Maar er is vast een busfappert die je er onderbouwd uitsluitsel over kan geven :Y
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Chrysa schreef:Kan je in belbussen nou eigenlijk wel of niet je ov-chipkaart (al dan niet met studenten-ov) gebruiken? Zeeland sowieso niet, maar de andere regio's vind ik wat vaag.
Ik heb twee keer gebruik gemaakt van de Belbus, één keer in Drenthe en één keer in Limburg. Beide keren reisde ik op SOV, maar was alleen het tonen van de kaart genoeg.
Beide keren zijn echter wel minstens 2 jaar geleden, dus het kon zijn dat het nu anders is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Op de belbusdiensten van Arriva in o.a. Zuid-Holland is de chipkaart geldig en geldt verder het standaard kaartassortiment.
Feed the childrens
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Puur uit nieuwsgierigheid: is Weener nu een unicum, het enige Duitse station dat alleen vanuit een ander land bereikbaar is? (per trein dan want bussen kunnen opbokken :mrgreen:)
Ik heb hier al eens antwoord op gegeven, maar eigenlijk is die hele regio rondom Zittau een unicum. De spoorlijn Zittau - Dresden loopt tussen Taubenheim en Neusalza-Spremberg via Tsjechië en de spoorlijn Görlitz - Zittau loopt tussen Hagenwerder en Hirschfelde in Polen (er is zelfs een tussengelegen station in Polen, Ostritz / Krzewina Zgorzelecka). Aangezien de spoorlijnen tussen Löbau en Ebersbach en tussen Löbau en Niederoderwitz beide gesloten zijn, kan je dus vanuit het overgrote deel van Duitsland niet meer per trein in Zittau komen zonder door het buitenland te gaan.

Zie ook deze PDF-kaart van het regionale verkeersverbond, ZVON: http://www.zvon.de/de/dnl/rvzvon_151213.5486.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Zover op die kaart te zien is Seifhennersdorf dan ook het meest vergelijkbaar met Weener: het eerstvolgende station dat bereikbaar is ligt in het buitenland en een andere kant kan je niet op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een vervoerbewijs via de Syntus-app? Je betaalt neem ik aan via iDeal, maar hoe zorg je ervoor dat de buschauffeur je vervoerbewijs ziet? Enkel even de app aantikken bij het instappen van de bus en dan verschijnt je gekochte ticket op het scherm, zoiets? Hoe moet ik me dit voorstellen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
dennistd

Bericht door dennistd »

Je hebt een kopje met daarin je tickets, die kun je activeren. Na activeren is je ticket geldig voor X tijd (bijvoorbeeld 1,5 uur of 365 dagen). Die tijd loopt af op het ticket. Verder staan daar je naam, welk soort ticket het is en eventueel sterwaarde en centrumzone. Verder is daar een cijfercode te zien op een tweekleurige bewegende achtergrond: dat is de beveiligingscheck voor de chauffeur, dat je niet een foto (of filmpje) maakt van je dagkaart en daarmee de hele week reist.
Visgraatmodel

Bericht door Visgraatmodel »

Blijft de afroep van de NS/Abellio Flirt zo of gaan ze het veranderen naar de omroep zoals bij de SLT'tjes.
Plaats reactie