Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 15597
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
- Locatie: --
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zit daar een kantoor van Syntus? Of rijden al hun chauffeurs nu in Utca030?
- Hainje
- Berichten: 13696
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus HQ zit in Devsko.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zojuist vanuit mijn werk in De Bilt naar huis gefietst en kom ik een mannetje tegen die vertrek Staten aan het ophangen was voor lijn 50 en N50. Dus ik denk: hehe eindelijk vertrekstaten op mijn halte. Dus met klein ommetje fiets ik erheen en zie ik dit.
Er is dus serieus alleen een vertrekstaat voor N50 opgehangen... Lijn 50 ontbreekt nog steeds. Hele inefficiënte werkwijze.

Er is dus serieus alleen een vertrekstaat voor N50 opgehangen... Lijn 50 ontbreekt nog steeds. Hele inefficiënte werkwijze.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wellicht toch nog eens een schouwrondje doen langs alle haltes. Het blijft dus niet correct. Gelijk een printertje meenemen in het busje die de haltevertrekstaten direct uit Hastus kan printen (vergeef het mij als er nog een opmaakprogramma tussenzit). Lamineermachine mee.
-
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb laatst inderdaad wel een ouwe Veolia of Arriva Amba gehad waarvan EBS veel te snel liep: bij het stadhuis was het systeem de Kwekersweg al bijna voorbij :')Daniel schreef:Verkeerde informatie door 'fout stekkertje'
Vermoedelijk honderden passagiers zijn de voorbije weken in eerste instantie in een verkeerde bus gestapt. Door een technische fout in de hagelnieuwe bussen van Syntus stond op digitale borden op en in de bus met regelmaat verkeerde route-informatie.
De fout was soms klein, zoals halte-informatie in de bus die een halte achterliep of wat groter: een bus die volgens het bord aan de voorzijde naar Baarn zou gaan, reed in werkelijkheid naar bijvoorbeeld Leusden. Het leidde per rit tot tientallen klachten en vragen bij de chauffeur, zegt Emile Broersma, adjunct-directeur van het bedrijf dat sinds 11 december verantwoordelijk is voor het busvervoer in de provincie.
De oorzaak lag in een montagefout. ,,Een bepaald stekkertje was niet goed geplaatst, waardoor het gps-signaal van de bus niet goed werkte. Met andere woorden: het computersysteem dacht dat de bus heel ergens anders reed.'' Dit systeem communiceert een-op-een met de informatieborden op en in en de bussen. ,,Inmiddels in de fout in alle bussen verholpen: het duurde even, voordat de oorzaak was achterhaald.''
Lees verder
Overigens was de oplossing heel simpel: cico's uitschakelen zodat er in elk geval niet teveel betaald wordt en af en toe even weer terugdrukken naar de beginpositie om zo de displays nog wat kloppend te houden. Dat de omroep en reisinfo dan nog niet klopt is wel vervelend, maar het rijdt in elk geval (A)
Al wordt het overdag wel lastig omdat de KAR natuurlijk ook niet werkt op de juiste plekken
-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is ook aangepast *bus*sirvinniei schreef:En de 280?
-
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kwam gisteren een Amba op de 80 tegen, af Wageningen, die toonde: Amersfoort, via Arnhemseweg..Daniel schreef:Er zit inderdaad wat raars in die bestemmingen van lijnen die langs Leusden-Zuid rijden. 280 heeft idd "via Leusden", maar X80 rijdt via dezelfde route langs Leusden-Zuid en heeft "NIET via Leusden" in z'n bestemming. Wellicht dat het duidelijker is als er "Leusden-Zuid" van gemaakt wordt bij 280, dat is officieel een aparte kern immers. Alleen 80 en 82 rijden daadwerkelijk via Leusden al is het maar een heel klein stukje.sirvinniei schreef:Display is ook wel heel onduidelijk. "Via Leusden" terwijl hij juist direct naar Amersfoort gaat
(..)
Leek mij raar / onduidelijk.. Althans, lijkt mij voor een select groepje reizigers in de omgeving handig omdat die vermoedelijk weten waar de Arnhemseweg zich bevindt.. ik vermoed ergens tussen Leusden en Amersfoort?
-
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ah, dat zag ik dus gistermiddag..Daniel schreef:7 weken? 3 weken zelfs.
Wat betreft de bestemming van X80 e.d.: ik zag net op de Twitter van Syntus dat die bestemming inmiddels aangepast zou zijn van "NIET via Leusden" naar "via Arnhemseweg".
Tja, of het duidelijker is?
-
- Berichten: 3789
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Arnhemseweg is vooral om onderscheid te maken "langs Leusden" of "niet via Leusden" geeft de indruk dat hij toch via Leusden rijdt (vooral als je alleen het Leusden deel leest). En met niks is het verwarrend met het verschil tussen 80 en x80.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat vinden jullie van onderstaand idee om aan Maxim eventueel voor te stellen? Maxim mag zelf trouwens ook reageren.
280 ri Veenendaal: "Veenendaal Direct" of "Veenendaal Sneldienst"
280 ri Amersfoort: "Amersfoort Direct" of "Amersfoort Sneldienst" (deze koers kan je dan ook eventueel voor de 217 ri Amersfoort gebruiken)
80 ri Amersfoort: "Amersfoort via Scherpenzeel" (tussen Veenendaal en Scherpenzeel) en "Amersfoort via Leusden" (vanaf Scherpenzeel tot Leusden)
80 ri Veenendaal: "Veenendaal via Leusden" (tussen Amersfoort en Leusden) en Veenendaal via Scherpenzeel (tussen Leusden en Scherpenzeel), ten slotte Rhenen via Veenendaal voor de rest van de route
X80 ri Amersfoort: "Amersfoort via Scherpenzeel" (tussen Veenendaal en Scherpenzeel) en "Amersfoort direct" (vanaf Scherpenzeel tot Leusden)
X80 ri Veenendaal: "Veenendaal NIET via Leusden" (tussen Amersfoort en Leusden) en Veenendaal via Scherpenzeel (tussen Leusden en Scherpenzeel), ten slotte Rhenen via Veenendaal voor de rest van de route
280 ri Veenendaal: "Veenendaal Direct" of "Veenendaal Sneldienst"
280 ri Amersfoort: "Amersfoort Direct" of "Amersfoort Sneldienst" (deze koers kan je dan ook eventueel voor de 217 ri Amersfoort gebruiken)
80 ri Amersfoort: "Amersfoort via Scherpenzeel" (tussen Veenendaal en Scherpenzeel) en "Amersfoort via Leusden" (vanaf Scherpenzeel tot Leusden)
80 ri Veenendaal: "Veenendaal via Leusden" (tussen Amersfoort en Leusden) en Veenendaal via Scherpenzeel (tussen Leusden en Scherpenzeel), ten slotte Rhenen via Veenendaal voor de rest van de route
X80 ri Amersfoort: "Amersfoort via Scherpenzeel" (tussen Veenendaal en Scherpenzeel) en "Amersfoort direct" (vanaf Scherpenzeel tot Leusden)
X80 ri Veenendaal: "Veenendaal NIET via Leusden" (tussen Amersfoort en Leusden) en Veenendaal via Scherpenzeel (tussen Leusden en Scherpenzeel), ten slotte Rhenen via Veenendaal voor de rest van de route
-
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het begrip 'Direct' lijkt mij voor de reiziger wat lastig.. Hoe direct is het dan?
Het begrip 'sneldienst' lijkt mij dan zinvoller.. daar kan je van aannemen dat het sneller zal gaan dan een reguliere lijn..
Maar goed, dit zegt niks over het het bedienen van Leusden of niet..
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van tijd.. men was gewend aan de 80 via (door) Leusden en dat is nu niet meer..
Ik begrijp niet zo goed wat er onduidelijk is aan 'NIET via Leusden'..
Behalve dat mensen, kennelijk, niet goed lezen en woorden 'missen'..??
Het begrip 'sneldienst' lijkt mij dan zinvoller.. daar kan je van aannemen dat het sneller zal gaan dan een reguliere lijn..
Maar goed, dit zegt niks over het het bedienen van Leusden of niet..
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van tijd.. men was gewend aan de 80 via (door) Leusden en dat is nu niet meer..
Ik begrijp niet zo goed wat er onduidelijk is aan 'NIET via Leusden'..
Behalve dat mensen, kennelijk, niet goed lezen en woorden 'missen'..??
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40722
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het onduidelijke aan "NIET via Leusden" is dat er vervolgens in de haltelijst wel haltes in Leusden staan omdat 'ie er nog altijd langs rijdt ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oh, dat is wel onduidelijk.Daniel schreef:Het onduidelijke aan "NIET via Leusden" is dat er vervolgens in de haltelijst wel haltes in Leusden staan omdat 'ie er nog altijd langs rijdt ;-)
Haltelijsten aanpassen, denk?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die haltesticker is inmiddels aangepast.Daniel schreef:[*]Lijn 56 staat bij halte Meander MC aan de verkeerde kant van de weg op de halteborden. Sowieso rijdt 56 daar wat onlogisch toen ik 't nog even checkte met de geplande tussenhaltes op de route: de 56 naar CS vertrekt van de halte ri. Nieuwland/Vathorst/Bunschoten i.p.v. van de halte waar alles richting CS vertrekt (daar staat 'ie dus wel op het haltebord). Eigenlijk zou die lijn z'n rondje langs het ziekenhuis dus precies andersom moeten rijden.[/list]
Is het niet handiger de 56 bij het Meander MC te laten eindigen, dan MAT rechtsaf de Bunschoterstraat op, keren bij de rotonde met de Rondweg Noord, en MAT terug naar Meander MC. Dan stopt de 56 in beide richtingen bij dezelfde halte en aan dezelfde kant als de 2,3 en 76. Is qua tijd net zo snel, of zelfs sneller omdat je minder verkeerslichten en meer busbanen hebt. Ook kan de bus aan deze kant langer pauzeren omdat vanaf de halte de verkeerslichten niet beïnvloed worden (waarom aan de overkant dus geen bus op de halte kan blijven staan). Ook komt de 56 dan in beide richten langs de Kwekersweg (overstaphalte).
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo, vandaag weer eens een lekker aantal kilometers gemaakt.
In de 50 naar Utrecht ging alles lekker. Halte informatie was niet beschikbaar op de schermen in de bus, omroep ging prima. Na even in Utrecht te hebben gewinkeld terug gegaan met 50. Op halte Neude moest een invalide passagier mee in een rolstoel. Dit ging niet automatisch en de jongen moest lang wachten. De chauffeur was bezig met kaartjes verkopen dus kon niet helpen. Uit eindelijk hebben passagiers geholpen met de klep naar buiten te klappen zodat de jongen er weer in kon. Chauffeur erkende dat het met de Amba's makkelijker ging en hij niet begrijp waarom dat in zo'n splinter nieuwe bus niet kon.
In Driebergen ben ik uitgestapt, ff snack halen bij AH. Ik kwam toen dit tegen op de halte.
Eenmaal in Utrecht overstapt op bus terug naar Zeist en uitgestapt op mijn eigen halte. Heb het idee dat het beter en beter gaat. Alleen informatie in bussen klopt nog niet. Kaartjes van andere vervoerders worden niet geaccepteerd schijnbaar. Had begrepen op dit forum dat dat wel zo zou zijn. Chauffeurs weten nog niets over de wijzigingen vanaf 8 januari. Hebben er nog niets over gehoord en zouden ook nog niet betrokken zijn geweest om advies te geven. Voor hen dus ook weer een sprong in het diepe vanaf die dag. Stapje voor stapje naar een beter Vervoer vanuit het hart!
En ohja, ik hoorde een chauffeur nog zeggen: geen hand, dus geen klant!
Waarom krijgen mijn woorden: Na, op en had een verwijzing naar stations?
In de 50 naar Utrecht ging alles lekker. Halte informatie was niet beschikbaar op de schermen in de bus, omroep ging prima. Na even in Utrecht te hebben gewinkeld terug gegaan met 50. Op halte Neude moest een invalide passagier mee in een rolstoel. Dit ging niet automatisch en de jongen moest lang wachten. De chauffeur was bezig met kaartjes verkopen dus kon niet helpen. Uit eindelijk hebben passagiers geholpen met de klep naar buiten te klappen zodat de jongen er weer in kon. Chauffeur erkende dat het met de Amba's makkelijker ging en hij niet begrijp waarom dat in zo'n splinter nieuwe bus niet kon.
In Driebergen ben ik uitgestapt, ff snack halen bij AH. Ik kwam toen dit tegen op de halte.

- Spoiler: show
Eenmaal in Utrecht overstapt op bus terug naar Zeist en uitgestapt op mijn eigen halte. Heb het idee dat het beter en beter gaat. Alleen informatie in bussen klopt nog niet. Kaartjes van andere vervoerders worden niet geaccepteerd schijnbaar. Had begrepen op dit forum dat dat wel zo zou zijn. Chauffeurs weten nog niets over de wijzigingen vanaf 8 januari. Hebben er nog niets over gehoord en zouden ook nog niet betrokken zijn geweest om advies te geven. Voor hen dus ook weer een sprong in het diepe vanaf die dag. Stapje voor stapje naar een beter Vervoer vanuit het hart!
En ohja, ik hoorde een chauffeur nog zeggen: geen hand, dus geen klant!

Waarom krijgen mijn woorden: Na, op en had een verwijzing naar stations?
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 29 dec 2016, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van drie berichten 1 gemaakt
Reden: Van drie berichten 1 gemaakt
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Donateur
- Berichten: 8535
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat geintje in Driebergen was me ook al opgevallen dinsdag. Een bus kan met gemak +4 oplopen in Rijsenburg en nog met -6 of nog eerder (-11 !) aankomen bij station Driebergen-Zeist.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- isadora
- Berichten: 6013
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zie nog steeds niet het nut van het opnieuw plaatsen van een eerdere foto uit een quote. 

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Omdat het stationsafkortingen zijndnmw2705 schreef:Waarom krijgen mijn woorden: Na, op en had een verwijzing naar stations?

Gebeurt automatisch bij iedereen, gewoon negeren. Soms is het handig ;)
Op lijn 120 staat ook nog connexxion op een groot aantal oude bordjes. Lijkt me verder niet zo boeiend. Belangrijker lijkt me dat de vertrekstaten kloppen.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
dnmw2705 schreef: Opmerkelijk vind ik nog steeds dat er zo onduidelijk gedaan wordt over 50 Wageningen /Veenendaal. Vertrektijd Route naar Wageningen staat aangegeven met voetnote 'v'. Hoofdroute Veendendaal rijdt niet hele dag. Ik hoop dat ze het zsm aanpassen, ik hoor veel mensen erover.
Het is vanuit het perspectief van de reizigers gewoon niet bijzonder handig om 2 lijnen, met zwaar afwijkende bestemmingen (namelijk Wageningen & Veenendaal) allebei dezelfde lijnnummers te geven. In andere gebieden zie je dat Syntus niet erg zuinig is met lijnnummers. Lijn 84 en 88, die slechts 2 à 3 haltes afwijken van elkaar, zijn daar een mooi voorbeeld van.
Met als enige voordeel dat er op de hoofdas nu op het oog een frequente buslijn is, wordt de reiziger (mede door een gebrek aan correct werkende displays op de bussen) geconfronteerd met onduidelijkheid. Dit wordt nog eens versterkt door complexe haltevertrekstaten (als die er al hangen) met veel te veel voetnoten. Wie verzint het nu om de W voor Veenendaal te gebruiken (of de V voor Wageningen). Om naar een andere halteverstrekstaat te verwijzen: Zie je je oma van 80 al aandachtig naar de haltevertrekstaat kijken en na 1 oogopslag denken "Zo dat is duidelijk en leesbaar?"
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De reisinformatie voor Syntus tijdens Oudejaarsavond lijkt niet correct op 9292. Op de website van Syntus staan enkele opmerkingen:
Volgens 9292 rijdt de 195 echter keurig door tot Rotterdam. Nu zit er op die avond toch vrijwel niemand in de bus, maar het is wel jammer als je Oud-en-Nieuw door moet brengen op het busstation van Bergambacht. Hetzelfde geldt voor de rit van 19:59 van lijn 50. De reis naar Doorn is gewoon te plannen. Lijn 56 rijdt om 19:56 gewoon naar Amersfoort. De 80 gaat nog naar Rhenen en dat zal ongetwijfeld de andere richting ook wel zo zijn. De Syntus-reisplanner geeft hetzelfde aan.
De rit van 19:41 op lijn 120 is niet te vinden in 9292.
Code: Selecteer alles
Stads- en streekbussen
Alle ritten die vóór 20:00 uur vanaf het beginpunt starten, rijden de hele rit uit. De bussen die óp of ná 20:00 uur zouden starten vanaf het beginpunt, rijden niet meer.
Er zijn enkele uitzonderingen:
Lijn 50 van Utrecht (19.59) naar Wageningen rijdt tot station Driebergen-Zeist
Lijn 56 van Wijk bij Duurstede (19.56) naar Amersfoort rijdt tot station Driebergen-Zeist
Lijn 80 van Amersfoort (19.54) naar Rhenen rijdt tot station De Klomp
Lijn 80 van Rhenen (19.55) naar Amersfoort rijdt tot station De Klomp
Lijn 102 van Utrecht (19.59) naar Woerden Molenvlietbrink rijdt tot station Woerden
Lijn 120 van Amsterdam Bijlmer (19.41) naar Utrecht rijdt tot station Breukelen
Lijn 195 van Utrecht (19.41) naar Rotterdam rijdt tot Schoonhoven Henri Dunantplein
De rit van 19:41 op lijn 120 is niet te vinden in 9292.
-
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In Twente hangen op de halteborden na drie jaar ook nog aardig wat routestrips met Connexxion eronder, dus veel prioriteit heeft dat nietZugführer schreef:Op lijn 120 staat ook nog connexxion op een groot aantal oude bordjes. Lijkt me verder niet zo boeiend. Belangrijker lijkt me dat de vertrekstaten kloppen.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit ligt ook heel erg aan het PvE. In Utrecht moest het zo eenvoudig mogelijk, maar sommige provincies eisen dat elke routevariant een eigen nummer krijgt.ovforens schreef:dnmw2705 schreef: Opmerkelijk vind ik nog steeds dat er zo onduidelijk gedaan wordt over 50 Wageningen /Veenendaal. Vertrektijd Route naar Wageningen staat aangegeven met voetnote 'v'. Hoofdroute Veendendaal rijdt niet hele dag. Ik hoop dat ze het zsm aanpassen, ik hoor veel mensen erover.
Het is vanuit het perspectief van de reizigers gewoon niet bijzonder handig om 2 lijnen, met zwaar afwijkende bestemmingen (namelijk Wageningen & Veenendaal) allebei dezelfde lijnnummers te geven. In andere gebieden zie je dat Syntus niet erg zuinig is met lijnnummers. Lijn 84 en 88, die slechts 2 à 3 haltes afwijken van elkaar, zijn daar een mooi voorbeeld van.
Met als enige voordeel dat er op de hoofdas nu op het oog een frequente buslijn is, wordt de reiziger (mede door een gebrek aan correct werkende displays op de bussen) geconfronteerd met onduidelijkheid. Dit wordt nog eens versterkt door complexe haltevertrekstaten (als die er al hangen) met veel te veel voetnoten. Wie verzint het nu om de W voor Veenendaal te gebruiken (of de V voor Wageningen). Om naar een andere halteverstrekstaat te verwijzen: Zie je je oma van 80 al aandachtig naar de haltevertrekstaat kijken en na 1 oogopslag denken "Zo dat is duidelijk en leesbaar?"
-
- Berichten: 1350
- Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus reisplanner is gewoon 9292. Syntus betaalt veel geld (in totaal betalen vervoerders 5,5 miljoen per jaar aan 9292).ovforens schreef:De reisinformatie voor Syntus tijdens Oudejaarsavond lijkt niet correct op 9292. Op de website van Syntus staan enkele opmerkingen:Volgens 9292 rijdt de 195 echter keurig door tot Rotterdam. Nu zit er op die avond toch vrijwel niemand in de bus, maar het is wel jammer als je Oud-en-Nieuw door moet brengen op het busstation van Bergambacht. Hetzelfde geldt voor de rit van 19:59 van lijn 50. De reis naar Doorn is gewoon te plannen. Lijn 56 rijdt om 19:56 gewoon naar Amersfoort. De 80 gaat nog naar Rhenen en dat zal ongetwijfeld de andere richting ook wel zo zijn. De Syntus-reisplanner geeft hetzelfde aan.Code: Selecteer alles
Stads- en streekbussen Alle ritten die vóór 20:00 uur vanaf het beginpunt starten, rijden de hele rit uit. De bussen die óp of ná 20:00 uur zouden starten vanaf het beginpunt, rijden niet meer. Er zijn enkele uitzonderingen: Lijn 50 van Utrecht (19.59) naar Wageningen rijdt tot station Driebergen-Zeist Lijn 56 van Wijk bij Duurstede (19.56) naar Amersfoort rijdt tot station Driebergen-Zeist Lijn 80 van Amersfoort (19.54) naar Rhenen rijdt tot station De Klomp Lijn 80 van Rhenen (19.55) naar Amersfoort rijdt tot station De Klomp Lijn 102 van Utrecht (19.59) naar Woerden Molenvlietbrink rijdt tot station Woerden Lijn 120 van Amsterdam Bijlmer (19.41) naar Utrecht rijdt tot station Breukelen Lijn 195 van Utrecht (19.41) naar Rotterdam rijdt tot Schoonhoven Henri Dunantplein
De rit van 19:41 op lijn 120 is niet te vinden in 9292.
Overigens had Syntus gewoon een aangepaste dienstregeling moeten leveren net als Qbuzz, Arriva, EBS, GVB, HTM, RET. Dan had alles netjes gegaan. Nu moeten afnemers als 9292 achteraf gaan lopen prutsen met de data.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mijn punt was meer dat er nog steeds iets van lijn 56 hangt die daar niet meer rijdt.dennistd schreef: In Twente hangen op de halteborden na drie jaar ook nog aardig wat routestrips met Connexxion eronder, dus veel prioriteit heeft dat niet
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
CamilleKreemers schreef: Dit ligt ook heel erg aan het PvE. In Utrecht moest het zo eenvoudig mogelijk, maar sommige provincies eisen dat elke routevariant een eigen nummer krijgt.

We kunnen het met z'n alle er wel eens over zijn dat dit niet eenvoudig is. Zoals OVforens aangaf, ouderen snappen hier niets van. En als Syntus dan toch met twee verschillende eindbestemmingen wilt rijden voor één lijn, maak van Veenendaal de Klomp gewoon Wageningen en zorg dat die V'tjes bij Veenendaal route komen.
En dan nog niet beginnen over de lijn 50 in de avond tussen Veenendaal en Leersum. Want dat maakt er nog een grotere rotzooi van op die planner. Kan iemand daar eens een foto van maken, van een vertrekstaat tussen Leersum en Amerongen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten