Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt #203
Alstublieft.: https://www.youtube.com/watch?v=mpmN2S_frzg
-
Aking, kom er maar in: https://www.youtube.com/watch?v=12A4D38cmBg
-
- Oud-beheerder OVNL
Ach, opeenshadikhet. Goede herinneringen aan, al herken ik wel de verhalen over eigenaren en beheerders en dat dat niet matcht. Daarom ben ik ook ooit weggegaan, dat was zo'n zelfde situatie.
Om even terug te komen op dit forum: ik merk dat het modereren me niet heel veel tijd kost. Af en toe een quote herstellen omdat het misgaat met de tags, dat werk. Aanspreken van gebruikers doe ik ook, maar niet op grote schaal. Wat je merkt is dat op dit forum veel zichzelf wel oplost, doordat er een grote groep actieve gebruikers is die ongeveer hetzelfde verstaan onder een goede forumsfeer. Maar af en toe moet je wel ingrijpen, al neemt de zin om dat te doen bij mij af als je om dezelfde reden al meerdere gebruikers hebt aangesproken.
Het punt dat er relatief weinig nieuwe gebruikers komen herken ik ook wel. Ik denk dat het goed is dat OVNL (en dan met name het forum) daarom weer eens wat gaat vernieuwen. Ik merk dat ik niet meer tot goede ideeën daarvoor kom en ook niet meer de behoefte heb om daar veel tijd voor vrij te maken. Dat maakt ook dat het tijd is voor een nieuw team, juist om er nieuwe energie in te stoppen en het forum nieuw leven in te blazen. Doodbloeden (zoals andere fora) zou zonde zijn, maar dat is wel wat er gebeurt als we niks doen.
Verder heb ik nu vooral van mensen gelezen dat ze het niet willen. Ik denk dat er onder jullie, als "harde kern" OVNL-ers, echt wel mensen zitten die geschikt zouden zijn als beheerder. Denk er dus vooral over en PB me vooral als je daarover eens door wil praten.
Enne, splitsen, het blijft een heet onderwerp :). Ik kom er nu niet aan toe om de beheerdersdiscussie te splitsen, maar wellicht doe ik dat later nog.
Om even terug te komen op dit forum: ik merk dat het modereren me niet heel veel tijd kost. Af en toe een quote herstellen omdat het misgaat met de tags, dat werk. Aanspreken van gebruikers doe ik ook, maar niet op grote schaal. Wat je merkt is dat op dit forum veel zichzelf wel oplost, doordat er een grote groep actieve gebruikers is die ongeveer hetzelfde verstaan onder een goede forumsfeer. Maar af en toe moet je wel ingrijpen, al neemt de zin om dat te doen bij mij af als je om dezelfde reden al meerdere gebruikers hebt aangesproken.
Het punt dat er relatief weinig nieuwe gebruikers komen herken ik ook wel. Ik denk dat het goed is dat OVNL (en dan met name het forum) daarom weer eens wat gaat vernieuwen. Ik merk dat ik niet meer tot goede ideeën daarvoor kom en ook niet meer de behoefte heb om daar veel tijd voor vrij te maken. Dat maakt ook dat het tijd is voor een nieuw team, juist om er nieuwe energie in te stoppen en het forum nieuw leven in te blazen. Doodbloeden (zoals andere fora) zou zonde zijn, maar dat is wel wat er gebeurt als we niks doen.
Verder heb ik nu vooral van mensen gelezen dat ze het niet willen. Ik denk dat er onder jullie, als "harde kern" OVNL-ers, echt wel mensen zitten die geschikt zouden zijn als beheerder. Denk er dus vooral over en PB me vooral als je daarover eens door wil praten.
Enne, splitsen, het blijft een heet onderwerp :). Ik kom er nu niet aan toe om de beheerdersdiscussie te splitsen, maar wellicht doe ik dat later nog.
- isadora
Dank Wubbo. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Als je zelf merkt dat het enthousiasme voor de site afneemt is het inderdaad niet onverstandig om een stapje terug te doen. Vers bloed kan natuurlijk geen kwaad, maar als ik op 'het team' druk zie ik daar nu 9 mensen staan en ik begrijp dat ex-beheerders altijd een vinger in de pap houden. Is dat ook niet een beetje veel van het goede om effectief dingen aan te kunnen pakken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Net andersom. Door onenigheid over de organisatie van de activiteit rond het 5-jarig bestaan (wat vooral door het beheer georganiseerd was en niet door de eigenaar) is nagenoeg het complete beheerdersteam eruit gegooid, Bert Badeend was er toen nog. Volgens mij had echter alleen niemand verwacht in wat voor razend tempo we daarna met OVNL gestart zijn en doordat veel gebruikers en beheerders elkaar nog kenden van het Rondje Nederland (ooit lang geleden) hebben we ook meteen vrij veel gebruikers gekregen hier.Mikos schreef:Nadat Bert Badeend vertrok ging het al rap achteruit, zoals Aking zegt. Toen kreeg je het gekonkel tussen de beheerders, waarna OVNL ontstond.
Hier zullen niet zo velen het hebben meegekregen maar op de achtergrond is het eerste jaar zeker nog wel een behoorlijke strijd geweest, maar geloof dat wij 'm uiteindelijk gewonnen hebben

Wat OVNL betreft: we zijn nog best groot maar het forum kent toch lichte krimp, de wiki draait echter weer als een tierelier. Maar er loopt veel op de achtergrond momenteel, de vacature voor beheerders is daar maar een klein ding van.
Ex-beheerders hebben tot nu toe altijd toegang tot het beheerdersdeel gehad omdat het daar ook om de oprichters van OVNL ging. Maar effectief zijn er nog amper ex-beheerders actief achter de schermen. Om precies te zijn op dit moment éénJWM schreef:Als je zelf merkt dat het enthousiasme voor de site afneemt is het inderdaad niet onverstandig om een stapje terug te doen. Vers bloed kan natuurlijk geen kwaad, maar als ik op 'het team' druk zie ik daar nu 9 mensen staan en ik begrijp dat ex-beheerders altijd een vinger in de pap houden. Is dat ook niet een beetje veel van het goede om effectief dingen aan te kunnen pakken?
In de praktijk pakken we trouwens lang niet alles met het hele team aan. Wikibeheer concentreert zich eigenlijk vooral bij de wikibeheerders en zo af en toe wil ik er nog weleens in meebeslissen als formele eigenaar van heel OVNL om een voorbeeldje te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
JWM schreef:Aking, kom er maar in: https://www.youtube.com/watch?v=12A4D38cmBg

- ODRAIL
Hierbij wil ik (KM46) bekend maken dat ik mij niet beschikbaar stel voor een beheerfunctie van dit forum.
Het beheer is inmiddels op de hoogte gesteld over mijn besluit.
-
Ik stel voor dat het forum voortaan jaarlijks op 4 januari om 20.55 een half uur op zwart gaat om deze droevige gebeurtenis te blijven gedenkenKM46 schreef:Hierbij wil ik (KM46) bekend maken dat ik mij niet beschikbaar stel voor een beheerfunctie van dit forum.

-
En ik zal me ook niet beschikbaar stellen. Maar ik ben ook niet de juiste persoon om forums te beheren en zou t sowieso niet worden. :') 

- ODRAIL
Gelukkig ... dan ben ik niet de enige die er zo over denkt
.
-
- Oud-beheerder OVNL
Aanvullend: Voor het dagelijks reilen en zeilen van het forum zijn de forumbeheerders in de lead en zij hebben alle vrijheid om daarin te doen en laten wat ze willen. De andere beheerders kunnen als het nodig is bijspringen maar dat gebeurt niet heel vaak (zo af en toe wordt er eens een spammer verwijderd, maar zodra het groter wordt pakken de forumbeheerders het weer op). 3 man heb je eigenlijk wel nodig om ervoor te zorgen dat er ook tijdens vakanties, drukte op het werk waardoor iemand minder online kan zijn, ziekte en dergelijke altijd iemand redelijk snel online is om in te grijpen. Ontwikkelingen van OVNL pakken we samen op, omdat je daarbij zowel de belangen van het forum (3 mensen), techniek (3 mensen) als de wiki (3 mensen) allemaal mee wil wegen. De ex-beheerders mogen daarbij actief meedenken maar besluiten uiteindelijk niet, al bereiken we eigenlijk altijd gewoon overeenstemming.Daniel schreef:Ex-beheerders hebben tot nu toe altijd toegang tot het beheerdersdeel gehad omdat het daar ook om de oprichters van OVNL ging. Maar effectief zijn er nog amper ex-beheerders actief achter de schermen. Om precies te zijn op dit moment éénJWM schreef:Als je zelf merkt dat het enthousiasme voor de site afneemt is het inderdaad niet onverstandig om een stapje terug te doen. Vers bloed kan natuurlijk geen kwaad, maar als ik op 'het team' druk zie ik daar nu 9 mensen staan en ik begrijp dat ex-beheerders altijd een vinger in de pap houden. Is dat ook niet een beetje veel van het goede om effectief dingen aan te kunnen pakken?![]()
In de praktijk pakken we trouwens lang niet alles met het hele team aan. Wikibeheer concentreert zich eigenlijk vooral bij de wikibeheerders en zo af en toe wil ik er nog weleens in meebeslissen als formele eigenaar van heel OVNL om een voorbeeldje te noemen.
9 man lijkt veel, maar dat geeft ons wel de ruimte om niet continu online te hoeven zijn. Dat houdt het voor ons behapbaar.
-
Waar zijn jullie 's nachts dan? 

- Mikos
- Contacteer:
Hmm, erg consistent lijk je dan ook niet te zijn:KM46 schreef:Hierbij wil ik (KM46) bekend maken dat ik mij niet beschikbaar stel voor een beheerfunctie van dit forum.
Nouja, de zoektocht naar De Nieuwe Forumbeheerder Van OVNL gaat verder..! Na het volgende reclameblok, blijf kijken!KM46 schreef:En ... die beslissing maak ik in ieder geval niet openbaar bekend.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
Inderdaad, erg wispelturig. Ik kijk er niet meer van op als KM46 straks bekend maakt zich toch beschikbaar te stellen.
- ODRAIL
Sorry voor de verwarring.
Maar ik heb er nog even goed over nagedacht en heb er zelfs nog een nachtje over geslapen.
Mijn beslissing staat vast en heb het er met het beheer over gehad dat ik mij niet kandidaat stel voor deze functie.
En dan kan ik maar beter duidelijkheid geven voor de rest van het forum over dit besluit.
Maar ik heb er nog even goed over nagedacht en heb er zelfs nog een nachtje over geslapen.
Mijn beslissing staat vast en heb het er met het beheer over gehad dat ik mij niet kandidaat stel voor deze functie.
En dan kan ik maar beter duidelijkheid geven voor de rest van het forum over dit besluit.
-
Maar wat is exact de reden voor dit besluit?
- ODRAIL
Zo iets past niet bij mij.
-
Hoe kom je tot die conclusie? Al ervaring mee? Wellicht valt er met het beheer te praten over een proefperiode om te bekijken of het iets voor je is?
-
- Oud-beheerder OVNL
Ha, reclame, inkomsten voor OVNL *O*Mikos schreef:Na het volgende reclameblok, blijf kijken!
- dylanwild94
- Donateur
- AppleMoose
Oh, ben je er zo een? Wel de lusten, niet de lasten... :N 

En blandning av sött och salt.
- dylanwild94
- Donateur
Ben en blijf een Nederlander die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. (A)
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Aardig hoor.KM46 schreef:Gelukkig ... dan ben ik niet de enige die er zo over denkt.

-
Mag ik even kwijt:dat dit mijn 900 post is. Ik heb al veel meegepraat. *O* *bus* :Y :pos: :D