ArrivaBas schreef:Persoonlijk zie ik zelf helemaal niets in een OV-verbinding met Weeze, Dit vliegveld is niet te vergelijken met Schiphol, Eindhoven en Rotterdam. Ik stel voor deze lijn niet door te voeren en gewoon in de pedaalemmerzak ( :Y ) te doen. Kijk ook naar het belang (lees: Welke bestemmingen zijn te bereiken) van zo'n vliegveld.
Dit zijn de bestemmingen die bereikbaar zijn vanuit Weeze:
Agadir, Alicante, Bari, Bergamo, Béziers, Bologna, Edinburgh, Faro, Fes, Fuerteventura, Girona, Gran Canaria, Lanzarote, London-Luton (begins 26 March 2017),[6] London-Stansted (ends 25 March 2017),[7] Málaga, Malta, Marrakesh, Nador (begins 27 March 2017),[8] Niš, Oujda, Palermo, Palma de Mallorca, Porto, Rhodes, Rome-Ciampino, Stockholm-Skavsta, Tallinn, Tenerife-South, Thessaloniki, Timișoara, Valencia, Växjö
Seasonal: Alghero, Ancona, Cagliari, Chania, Comiso, Corfu, Ibiza, Lamezia Terme, Malta, Pescara, Pisa, Santander, Zadar
(bron: wikipedia. ik heb hier ook de actuele dienstregeling maar geen zin om alles over te typen)
Dat zijn toch best wel een hoop bestemmingen, niet? Er maakten in 2015 1,909,704 passagiers gebruik van dit vliegveld. Ter vergelijking waren dat er in Eindhoven 4,333,000 . Het is 2x zo klein als eindhoven dus, maar eindhoven heeft zeer frequente OV verbindingen met een groot station en Weeze heeft maar 1x per uur een bus met een stoptreinstation dat niet te bereiken is vanuit nederland (de luchthaven ligt op de grens en is dus voor beide landen interessant). Maar ook vanuit Duitsland vind ik de OV verbinding heel karig.
11Vanaf Weeze rijden geen buslijnen, en de bestemmingen waar naar gevlogen wordt, zijn van minder belang. De vluchten zijn daarom goedkoper, en van dat geld is heus wel een taxi als vervoer te regelen of de eigen auto te parkeren.
:') Wat maakt het uit of een vlucht goedkoop is of niet. Je moet toch van en naar het vliegveld komen. Momenteel is het ding praktisch alleen bereikbaar per auto.