Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het valt me op dat sjablonen (nu al) overal en nergens voor gebruikt worden. Bij de treinseries worden nu massaal routestrippen gemaakt, maar daarbij wordt een sjabloon gebruikt die bedoeld is voor de bus. Niet helemaal handig, lijkt me...
Verder er graag ook even op letten dat je alleen sjablonen gebruikt die voorzien zijn van de juiste (lichtblauwe) kleur.
Het is misschien handig om ergens een overzichtje te maken van welke sjablonen er precies zijn, en welke waar moeten worden gebruikt? Dan is het voor iedereen duidelijk wat de bedoeling is.
Waarom zouden we voor treinseries niet gewoon hetzelfde routesjabloon gebruikt als voor bus-, tram- en metrolijnen? Zoveel verschil is er niet: een treinserie is ook maar gewoon een lijndienst met een nummer. Sjablonen vind ik ook handiger en overzichtelijker werken dan steeds op iedere regel dat style="border:none; text-align:center; padding:0px; enzovoorts moeten herhalen.
Een beschrijving van een spoorlijn vind ik dan wel wat anders, omdat daar geen lijnvoering wordt beschreven, maar puur de infrastructuur. Dat het trajectoverzicht daar een ander uiterlijk heeft lijkt me wel logisch.
Heb ik me ook al eens af lopen vragen, wat mij betreft gebruiken we voor treinseries ook dat routesjabloon. En ik kom er net achter dat dat op de pagina over de s700 al is toegepast.
Juist niet, daar worden geen sjablonen gebruikt, alleen de icoontjes die in een wikitabel zijn gepropt. Als het sjabloon werd gebruikt stond de route in een omrand blokje met een lichtblauw kopje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Juist niet, daar worden geen sjablonen gebruikt, alleen de icoontjes die in een wikitabel zijn gepropt. Als het sjabloon werd gebruikt stond de route in een omrand blokje met een lichtblauw kopje.
't lijkt me vooral een hoop werk om alle treinseries die nu al in een "normale" tabel staan weer om te zetten, verder maakt 't niet echt uit volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daan schreef:Het valt me op dat sjablonen (nu al) overal en nergens voor gebruikt worden. Bij de treinseries worden nu massaal routestrippen gemaakt, maar daarbij wordt een sjabloon gebruikt die bedoeld is voor de bus. Niet helemaal handig, lijkt me... (...)
Haha sorry dat heb ik gedaan. Vooral bij spoorlijnen in het oosten des lands. Omdat ik telkens alleen maar een opsomming van stations zag, dacht ik daar eens een stripje van te maken met de overstapmogelijkheden erbij. (niet dat linkjes altijd goed werken, maar ik snap nog niet alles met die codes)
Maar goed, als het niet bedoeling is, doe ik dat niet meer .
Ik vind het anders prima, die sjablonen zijn toch vrij generiek en prima te gebruiken voor bus- en spoorlijnen. Ik zie geen reden om het voor spoorlijnen anders te doen :)