Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
isadora

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Noord-Koreanen? Dan valt het nog mee.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Daar waar ik het leuk vind om gewaardeerd te worden wanneer ik een reiziger ergens mee heb geholpen, waardeer ik de inzet van anderen ook. Ik heb daarnet een compliment gestuurd naar de gemeente, nadat ik vanmiddag met een wat aparte vraag bij de balie burgerzaken ben geweest voor een aanstaande reis. De medewerkster die er zat was heel nuchter en had hele droge humor en wist me, ondanks dat het verzoek waarmee ik kwam misschien niet helemaal in haar straatje paste, te helpen aan de juiste stempels en handtekeningen en heeft me een hoop geld bespaard. Met een glimlach liep ik het gemeentehuis weer uit. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Waar gaat de reis naartoe?
Suus schreef: Zoveel treinen rijden er op zondag om 5:30 niet, maar diegene die rijden zitten propvol werknemers voor Schiphol, zoals de 4308 en de in Weesp daarop aansluitende t15808 :Y
Oh ja, die heb je ook nog. :oops:
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Waar ik me altijd meer over verbaasde op zondagochtend, als je om 8/9 uur aankomt na een nacht in een andere stad, dat je tijdens het met zware ogen doodmoe naar huis strompelen zoveel hardlopers tegenkomt op straat. Mensen slaap toch uit, het is zondag! :D
Ah the walk of shame :) (nee niet voor de hardlopers :P)

Hier nog een uitslapert (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik kon altijd wel genieten van de vroege diensten op zondagochtend. Zeker in de lente en de zomer: dan is het heerlijk om om half zes wakker over straat te lopen. Sowieso is de ochtend eigenlijk het lekkerste deel van de dag (in de lente en de zomer): dan is het stil op straat en ruikt het lekker.

Maar ik heb ook lang niet altijd zin om de wekker te zetten.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Waarom verbaast dat mij niet? Ohja komt omdat je de vierdaagse leuk vind om te lopen waarschijnlijk. :')
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
trolly

Bericht door trolly »

Wubbo schreef:Ik kon altijd wel genieten van de vroege diensten op zondagochtend.
:Y Ik ook. Die van anderen, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

We hebben het hier wel eens gekscherend over busfappers... in Amersfoort wordt nu naar een échte gezocht. http://www.rtlnieuws.nl/editienl/gezoch ... -busrukker
Gediplomeerd ongeluksmagneet
isadora

Bericht door isadora »

Dat krijg je van die rukbussen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking

Bericht door Aking »

Jij hebt niet toevalig een getinte huidskleur Ardan? (A)
JWM

Bericht door JWM »

Amersfoort en busfapper. Dat is echt een no-brainer :Y
JWM

Bericht door JWM »

Suus schreef:Afgelopen zondag nog. Twintig minuten vertraging opgelopen tussen de trein en mijn fiets door een hele kudde reizigers, o.a. Fransozen en Koreanen, die wilden weten hoe de kaartautomaat van de RET werkt.
De laatste keer dat ik dat deed vond die kerel mij er woest aantrekkelijk uit zien en wilde graag mijn telefoonnummer. Eeuh nee.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik kon altijd wel genieten van de vroege diensten op zondagochtend. Zeker in de lente en de zomer: dan is het heerlijk om om half zes wakker over straat te lopen.
Half zes op zondag vindt ik dan ook wel weer erg vroeg hoor... maar ook rond 'n uurtje of negen op zondagmorgen boodschappen gaan doen bevalt mij best wel. Tijd niet meer zo vroeg gedaan eigenlijk, maar 'tis het zeldzame moment dat ik hier een volstrekt autoloze en ook doodstille straat heb om door naar de supermarkt te wandelen. En ook wel fraai met zicht op de OLV-toren in het ochtendlicht.
Ardan schreef:Ik heb in 2011 een aantal maanden vier keer per week Zwolle-Rotterdam gedaan, waarbij ik om 6:15 de trein nam maar liever die van 5:45 had want dan was het wat minder haasten. Ik was altijd wel ruim voor het avondeten thuis maar aan die vroege tijden kon ik echt niet wennen..
Da's wel heel vroeg zeg... Hoewel ik kom in de buurt: in m'n stageperiode 7 maanden lang vijf dagen in de week Dordrecht - Arnhem gedaan. Nam toen ook zo rond 6.15 uur de bus en had gelukkig destijds nog drie reisopties met dezelfde reistijd dus kon vaak wel vertraging omzeilen. En ontbijten deed ik toen in de trein.
Voor m'n huidige werk ook nog een tijdje Dordrecht - Utrecht geforenst maar dat was ik toch wel gauw zat... in minder dan een half jaar nadat ik een vast contract kreeg had ik een appartementje dichter bij het werk gekocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef: Voor m'n huidige werk ook nog een tijdje Dordrecht - Utrecht geforenst maar dat was ik toch wel gauw zat... in minder dan een half jaar nadat ik een vast contract kreeg had ik een appartementje dichter bij het werk gekocht.
Dat is niet zo ver toch?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Met de auto misschien niet, maar met de trein ben je er deur tot deur toch wel 2 uur enkele reis mee bezig. Het was voor mij, vanuit het oosten van Dordrecht destijds, bijvoorbeeld al een stuk sneller om vanaf Dordrecht Stadspolders de trein naar Sliedrecht of Gorinchem te pakken, daar de Qliner naar Vianen en dan de bus naar m'n werk in Utrecht-Zuid.

Vandaag de dag, met een beetje hulp van de dienstregeling sinds het nieuwe busstation Jaarbeurszijde in Utrecht er is, lukt het me om in 40 minuten van deur tot deur te reizen.
Het was dan ook wel heerlijk dat ik, toen ik net in Amersfoort woonde, voortaan kon opstaan op de tijd dat ik normaal de bus nam en dan nog bijna een half uur eerder op het werk te zijn.
Schapekop in de Keistad

regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Ach ik doe inmiddels al 4 jaar!!! Apeldoorn - Nijmegen, een uur en drie kwartier enkele reis en ik vind het heerlijk. :)

Moet ook nog even kwijt dat ik net in de RE19 van Düsseldorf naar Emmerich zat, mooie treinen van Abellio. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ach ik heb een aantal jaren tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Rotterdam Lombardijen gereisd voor school en werk. Ook heb ik een aantal jaren twee dagen per week heen en weer gereisd tussen de metrostation Nesselande en het Franciscusziekenhuis.

En nu reis ik twee dagen in de week heen en weer tussen de Metrostations Nesselande en Eendrachtsplein. Dit is voor mij gezien mijn handicap allemaal net te doen. Gelukkig heb ik er nu ook twee dagen bij zitten dat ik maar een kwartiertje met de metro moet reizen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Achja, in m'n studententijd had ik er ook een stuk minder moeite mee. Voor de stage dus Dordrecht - Arnhem, vervolgens m'n afstuderen in Bergen op Zoom. Met 't werk ben ik begonnen in Den Haag en daarna nog een tijdje naar Maassluis heen en weer gereisd waarvandaan het met het pontje richting de Botlek ging.
Allicht dat het een beetje een combinatie van factoren was... lange reistijd en op dat moment was ik er ook wel een beetje aan toe om op mezelf te gaan wonen.

@KM46: Dat zijn toch niet echt vergelijkbare afstanden...
Schapekop in de Keistad

ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:@KM46: Dat zijn toch niet echt vergelijkbare afstanden...
Dat weet ik ook wel. Maar het moet voor mij ook fysiek vol te houden zijn in verband met mijn handicap en de (aangeboren) hartafwijking die ik heb.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Binnenkort maar eens naar de opticien voor een leesbril :? .
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Achja, in m'n studententijd had ik er ook een stuk minder moeite mee. Voor de stage dus Dordrecht - Arnhem, vervolgens m'n afstuderen in Bergen op Zoom. Met 't werk ben ik begonnen in Den Haag en daarna nog een tijdje naar Maassluis heen en weer gereisd waarvandaan het met het pontje richting de Botlek ging.
Allicht dat het een beetje een combinatie van factoren was... lange reistijd en op dat moment was ik er ook wel een beetje aan toe om op mezelf te gaan wonen.
Qua studie woonde ik ook wel relatief vlakbij en dat is dan ook één van de redenen dat ik (praktisch) nooit op kamers ben gegaan.
Nu voor mijn afstuderen is Rotterdam Lombardijen - Amersfoort wel een enorme afstand, maar ik verwachtte iets korter bezig te zijn en heb daarom ook niet iets daar in de buurt gezocht.
Als ik straks een vaste baan heb, ga ik wel proberen (relatief) in de buurt van mijn werk een huisje te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ardan schreef:We hebben het hier wel eens gekscherend over busfappers... in Amersfoort wordt nu naar een échte gezocht. http://www.rtlnieuws.nl/editienl/gezoch ... -busrukker
ik moest gelijk aan daniel denken tot dat ik het signalement las. :X :')
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op wo 01 feb 2017, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Hainje

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Amersfoort en busfapper.
Waarom moet ik nu aan Daniël denken?? :shock: :?
Aking

Bericht door Aking »

De beste jongen heeft een goede reputatie hier :')
trolly

Bericht door trolly »

En bovendien een zekere bekendheid in Amersfoort (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie