Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gaslek in de Astraat betekende vanmiddag rond 17 uur dat de route van de Munnekeholm, Brugstraat tot kruispunt Westersingel/Westerkade was afgesloten voor het busverkeer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zonder enige vorm van communicatie vanuit Qbuzz ook. Was lichtelijk chaotisch op Westerhaven.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mijn darrep met 100000 inwoners meer heeft 1 station minder. Schandalig, hoor :X -o-Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is Dordrecht een dorp?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee, het is de oudste stad van Holland, volgens mijn vriend uit Dordrecht. (Niet de oudste van Nederland, dat is Nijmegen).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja und? Het zijn volgens mij meer de mogelijkheden die door de ligging van de infrastructuur worden geboden.ArrivaBas schreef:Mijn darrep met 100000 inwoners meer heeft 1 station minder. Schandalig, hoor :X -o-Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.
Een grote stad als Zwolle zou ook best meer stations kunnen dragen, alleen ligt de infrastructuur daarvoor niet al te lekker.
En dat de perrons bij Sappemeer niet groot genoeg zijn d'r is daar plenty ruimte om de perrons te verbreden, verhogen, verlengen, alles to make it big, real big again!
En voor de mensen die wel eens in Hoogezand geweest zijn met de trein de plaats Hoogezand cq het centrum ligt precies tussen Hoogezand/Sappemeer en Sappemeer Oost in.
hej*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Proeft letterlijk niemand mijn sarcasme? :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Overigens wel eens gezien hoeveel nieuwe stations de ChristenUnie in 2040 in en rond Groningen wil hebben? Ben je volgens mij tegen die tijd nog sneller achter de rollator!
https://www.ovmagazine.nl/wp-content/up ... ations.jpg
https://www.ovmagazine.nl/wp-content/up ... ations.jpg
hej*
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Even kijken welke stations ik zou steunen:
- Hoogezand en Sappemeer zijn ter vervanging van huidige stations?
- Roodeschool en Eemshaven worden gerealiseerd
- Hoogkerk kan ik steunen, want spoorlijn rijdt midden door het dorp
- Wildervank en Stadskanaal zijn onderdeel van de verlenging naar Stadskanaal, is mijn verwachting
- Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.
- Musselkanaal zie ik niet komen als station.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nou, eerst maar eens proberen over water te lopen. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zodra de trein weer naar Leer kan worden de Duitse stations aangedaan. Zo staat het ook in het PvE geëist.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat me alleen maar blij kan maken in dit plaatje is de trein Almere CS-Huizen-Blaricum-Laren-Hilversum-Amersfoort/Utrecht/Uithof.geert4OV schreef:Overigens wel eens gezien hoeveel nieuwe stations de ChristenUnie in 2040 in en rond Groningen wil hebben? ..
Maar dat is geheel off-topic, en zal ook wel een natte CU-droom blijven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als ik de kaart zo zie voor de stad Groningen lijkt het mij meer een soort Light-rail visie. Als er dan al Lightrail moet komen in Groningen, dan gewoon Hoofdstation - Zernike. Wordt dan wel een gigantische operatie om dat voor elkaar te krijgen.CamilleKreemers schreef:Even kijken welke stations ik zou steunen:De rest wil ik niet eens zien, omdat ik het nut er niet van inzie.
- Hoogezand en Sappemeer zijn ter vervanging van huidige stations?
- Roodeschool en Eemshaven worden gerealiseerd
- Hoogkerk kan ik steunen, want spoorlijn rijdt midden door het dorp
- Wildervank en Stadskanaal zijn onderdeel van de verlenging naar Stadskanaal, is mijn verwachting
- Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.
- Musselkanaal zie ik niet komen als station.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kabelbaan waarschijnlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat Hoogkerk nog steeds geen station heeft is een schande.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Stond Ihrhove al niet op de rol? De kapotte brug gooit natuurlijk wel wat roet in het eten...CamilleKreemers schreef:[*]Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zie voor de stations in Niedersachsen ook: Niedersachsen gaat veel nieuwe stations openen
www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?t=11786
www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?t=11786
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En een foto van de Van Hool waterstofbus die ingezet gaat worden:Q-link bus krijgt onderweg stroom
Een van de Q-link buslijnen in en rond Groningen (de ‘groene’ lijn 11) wordt binnenkort waarschijnlijk volledig geëlektrificeerd. Qbuzz laadt de bussen onderweg op een voor Nederland nieuwe manier op.
Laadpalen
Langs de route tussen Groningen en Zuidhorn komen verschillende laadpalen te staan die de accu’s bijladen. Met het besluit zet het OV-bureau Groningen Drenthe vrijdag de eerste grote stap in de verduurzaming van het openbaar vervoer. Het wil daarvoor niet wachten op de nieuwe aanbesteding in 2019.
......
Airportliner
Het OV-bureau en Qbuzz presenteren vandaag de elektrische bus en de waterstofbus die dit jaar al gaan rijden als Airportliner (naar Groningen Airport Eelde) en op de dienstregeling van Q-link 6 (Groningen - Delfzijl). Voor de waterstofbus is die route gekozen omdat het eerste waterstof vulpunt in de provincie bij Akzo in Delfzijl komt.
Waterstofbussen rijden elektrisch en wekken de stroom zelf op met een brandstofcel. Die maakt elektriciteit van waterstof. De enige uitstoot is een beetje water. Qbuzz en het OV-bureau sluiten aan bij het Europese waterstofproject HighVloCity.
Lees verder en Bron
- Spoiler: show
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het was vanochtend flinke puinhoop op het station, de 3077 was stilgevallen op het voorsorteervak voor het busstation aan de Hereplein zijde. Aangezien de kont nog deels op de andere rijbaan stond was het passen en meten om via de stoep te passeren. Later is volgens mij een hele boel om gaan rijden via Emmaplein.
Heb ook gehoord dat de Ebusco maandag voor het eerst gaat rijden op dienst.
Heb ook gehoord dat de Ebusco maandag voor het eerst gaat rijden op dienst.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zo de 25, 26 en 100 zijn nog steeds een enorm "succes" op de A28 richting het zuiden. De 3097 zat op de 25. Een andere 25 reed met Sorry Geen Dienst richting Haren. In de paar bussen die ik van deze lijn heb gezien zat geen enkele persoon. Trouwens heb ik een Arriva op de 304 gezien. Helemaal wit in plaats van blauw en laag vergeleken met de bussen waar je naar boven moet klimmen. Busnummer was de 0045; zag er mooi uit, maar had wel wat schade aan de zijkant. Setra 416; op een ander onderdeel van dit forum staat de 0044/3368 (grijs) op in Drachten op de foto.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Setra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Leeuwarden CS by Jeroen pijper photography, on Flickr
Setra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost inside by Jeroen pijper photography, on Flickr
U bedoelt zeker deze bus.
Setra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost inside by Jeroen pijper photography, on Flickr
U bedoelt zeker deze bus.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maak daar maar 35000 inwoners van. Woon in deze gemeente.Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten