Als je echt een goede verbinding Alexander - Delft wilt zul je een tunnel tussen Rotterdam Noord Goederen en Rotterdam Centraal moeten boren, zodat je de lus om Blijdorp eruit haalt en andersom in Rotterdam Centraal uitkomt. Maar de kosten daarvoor zijn niet te overzien lijkt mij
JWM schreef:Dit is wel heel erg luchtfietsen. Een boog bij Geldermalsen vanaf de Betuweroute richting Utrecht eventueel in combinatie met volledige viersporigheid Geldermalsen - Utrecht lijkt mij een veel realistischer plan om goederen bij Alexander weg te krijgen.
Dan moet je dwars door Utrecht Centraal heen, ook niet echt een stationnetje wat gebouwd is op veel goederentreinen, zeker niet omdat je dan dwars door een andere corridor moet. En aangezien Utrecht - Amersfoort dan waarschijnlijk ook overbelast is (want
stel dat je Rotterdam-Utrecht naar 6x per uur brengt, dan zal Utrecht-Amersfoort ook zeker naar 6x per uur gaan) dus je moet alsnog omrijden via Diemen. En het idee achter een route tussen Ridderkerk en Krimpen is dat men sowieso een extra oeververbinding wil hebben daar omdat Krimpen nu geïsoleerd ligt achter een veel te smalle brug.