Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou ben ik al even niet meer in Damsko geweest hoor maar wat is dit voor gekkigheid? Ik heb zowaar alleen maar Metropolissen gezien met werkende en kloppende lijnrollen! En grote beeldschermen met actuele info op Rembrandtplein en de Dam.. Op de Dam, Damrak-stad-in, zijn de drie led-regels eruit gesloopt, zal ook wel een groot beeldscherm worden.
Het lijkt net of ze goed bezig zijn daar.. *O*
Het lijkt net of ze goed bezig zijn daar.. *O*
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Amsterdam eindelijk de 21e eeuw bereikt wat dat betreft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Rijdt die nieuwe Citaro gelede 1600 eigenlijk al?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom zijn ze bij GVB überhaupt nog een dieselbus aan het testen?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, nog niet. Ik vind zelfs de uiterlijk van die bus een stuk mooier dan de Citea geleeds.Jelmer schreef:Rijdt die nieuwe Citaro gelede 1600 eigenlijk al?
Het zogenaamd "mottenballenvloet" van de laatste vijf Jonckheeren rijdt vrijwel iedere werkdag in de spitsdienst op lijn 231 ipv een gewone Citea :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
n-evo schreef:Amsterdam eindelijk de 21e eeuw bereikt wat dat betreft.
Joh, wees blij dat 't geen stoomtram is :')n-evo schreef:Waarom zijn ze bij GVB überhaupt nog een dieselbus aan het testen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zag gisteren een grijze gelede tram op lijn 12 voorbijkomen. Die oldtimer was wel elektrisch.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik had vanmorgen voor het eerst een combi van drie grijze R-Net CAF’jes op lijn 50 (voor de liefhebbers van nummertjes: de 82+81+83). Dat zal heus al eens eerder zijn voorgekomen denk ik, maar ik had het nog niet gezien! Het zag er best gaaf uit. Al heb ik toch liever een M5.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zie die set ook al de hele dag voorbij komen. Ook nooit eerder gezien nog.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, is ook niet meer bij GVB aanwezig.Jelmer schreef:Rijdt die nieuwe Citaro gelede 1600 eigenlijk al?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zag van de week drie CAFjes rijden in het donker, waarvan er twee verbouwd waren. Helder wit licht + helder wit licht + vies gelig licht. Wat een verschil..Mojito schreef:Ik had vanmorgen voor het eerst een combi van drie grijze R-Net CAF’jes op lijn 50 (voor de liefhebbers van nummertjes: de 82+81+83). Dat zal heus al eens eerder zijn voorgekomen denk ik, maar ik had het nog niet gezien! Het zag er best gaaf uit. Al heb ik toch liever een M5.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wil je metro 51 nemen maar vraag je je af of deze wel rijdt? Check het nu met het Metro 51-antwoordapparaat *O*
0800-0233302 voor 24/7 statusupdates van metro 51.
Op zoek naar de haltes van pendelbus 55 die rijdt bij grote verstoringen? Deze zijn nu altijd terug te vinden op https://www.gvb.nl/pendelbus55
:')
0800-0233302 voor 24/7 statusupdates van metro 51.
Op zoek naar de haltes van pendelbus 55 die rijdt bij grote verstoringen? Deze zijn nu altijd terug te vinden op https://www.gvb.nl/pendelbus55
:')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is dit serieus? :?
Wat is dat kaartje slecht zeg. Door die vale blauwe kleur is lijn 55 nauwelijks van de overige buslijnen te onderscheiden, die in vaalgroen (of -grijs?) zijn uitgevoerd. Ook het min of meer willekeurig neerkwakken van die buslabels komt de leesbaarheid niet ten goede.
Beter had men die pendellijn een felle kleur (oranje of vuurrood of zo) meegegeven en de haltenamen van sneltram 51 geheel weggelaten (die voegen toch weinig toe als de lijn niet rijdt). Dan kun je de labels voor de bushaltes ook beter kwijt.
Maar ja, kaarten en GVB - het blijft een gedwongen huwelijk.
Wat is dat kaartje slecht zeg. Door die vale blauwe kleur is lijn 55 nauwelijks van de overige buslijnen te onderscheiden, die in vaalgroen (of -grijs?) zijn uitgevoerd. Ook het min of meer willekeurig neerkwakken van die buslabels komt de leesbaarheid niet ten goede.
Beter had men die pendellijn een felle kleur (oranje of vuurrood of zo) meegegeven en de haltenamen van sneltram 51 geheel weggelaten (die voegen toch weinig toe als de lijn niet rijdt). Dan kun je de labels voor de bushaltes ook beter kwijt.
Maar ja, kaarten en GVB - het blijft een gedwongen huwelijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bloedserieus, volgens goede bron zijn er ook flyertjes opgehangen in de sneltrams van lijn 51
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wauw. Dit zijn dus de 'verbetermaatregelen' waar GVB het eerder over had. Dat is erg onheilspellend: als je standaard al een vervangende buslijn (en dito materieel) achter de hand houdt, betekent dat dus dat je eigen vertrouwen in deze lijn ook erg laag is. En dat moet dan nog twee jaar zo blijven...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vermoedelijk was er dan een lijn Isolatorweg - Spaklerweg en een lijn Gaasperplas - CS gekomen, wat Alargule ook al vermoedde.reisthijs schreef:Ik vraag me af er ook voor zo'n ringverbinding zou zijn gekozen, als de wens/eis van een directe metroverbinding Zuid<->Amstel er niet was geweest.
Die variant heeft overigens mijn voorkeur, als is het maar omdat 8x/uur tussen Van der Madeweg en Spaklerweg mij onvoldoende lijkt.
Het tonen van de sneltramhaltenamen zorgt wel voor een beter oriëntatie, zodat reizigers sneller kunnen zien welke bushalte welke sneltramhalte vervangt. De labels van de bushaltes staan inderdaad wel nogal schots en scheef, waardoor het lastig is te zien waar ze staan.Alargule schreef: en de haltenamen van sneltram 51 geheel weggelaten (die voegen toch weinig toe als de lijn niet rijdt). Dan kun je de labels voor de bushaltes ook beter kwijt.
Beter kun je dan alleen de namen van de bushaltes tonen met daarachter tussen haakjes de sneltramhalte die door die bushalte vervangen wordt. (De sneltramsymbolen mogen dan wel blijven.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Was dat maar zo. Kun jij mij aan de hand van dat kaartje het volgende vertellen:Meltrain schreef:Het tonen van de sneltramhaltenamen zorgt wel voor een beter oriëntatie, zodat reizigers sneller kunnen zien welke bushalte welke sneltramhalte vervangt.
- Stopt lijn 55 bij Marne?
- Hoe kan ik vanaf halte Gondel naar halte Logger lopen?
- Hoe ver is het lopen vanaf halte Poortwachter naar halte Spinnerij?
- Waar moet ik opstappen op lijn 55 op station Zuid?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het eerste antwoord lijkt me "nee" en bushalte Spinnerij en sneltramhalte Poortwachter lijken me vlaak naast elkaar te liggen. Of dat zo is, durf ik niet te zeggen en ook het antwoord op de tweede vraag moet ik je schuldig blijven. (Die dingen zijn dus wel slordig.)
Station Zuid staat überhaupt niet op die kaart (slordig), maar dan heeft het tonen van de sneltramhaltenamen dus ook geen invloed op de leesbaarheid van de kaart.
(Voor alle overige haltes biedt het tonen van de vervallen haltes in elk geval geen nadeel en kan het een voordeel zijn i.v.m. oriëntatie.)
Station Zuid staat überhaupt niet op die kaart (slordig), maar dan heeft het tonen van de sneltramhaltenamen dus ook geen invloed op de leesbaarheid van de kaart.
(Voor alle overige haltes biedt het tonen van de vervallen haltes in elk geval geen nadeel en kan het een voordeel zijn i.v.m. oriëntatie.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind dat deze kaart valse verwachtingen wekt door het opnemen van geografische details, maar dan nét niet genoeg om nuttig te zijn. Gelukkig heeft GVB op haar website wel gedetailleerde looproutes naar de vervangende bushaltes staan. Wie kan vertellen of die ook op de abri's hangen?
In antwoord op je vragen: 1) (inderdaad) nee, maar die suggestie wordt wel gewekt; 2) via een looproute langs het kantoor van Mattel, maar dat valt uit het kaartje niet op te maken; 3) even ver als naar de gelijknamige sneltramhalte Spinnerij, maar het kaartje suggereert dat het zowat aan dezelfde kruising ligt en 4) bij Strawinskylaan, maar dat valt uit het kaartje niet op te maken.
In antwoord op je vragen: 1) (inderdaad) nee, maar die suggestie wordt wel gewekt; 2) via een looproute langs het kantoor van Mattel, maar dat valt uit het kaartje niet op te maken; 3) even ver als naar de gelijknamige sneltramhalte Spinnerij, maar het kaartje suggereert dat het zowat aan dezelfde kruising ligt en 4) bij Strawinskylaan, maar dat valt uit het kaartje niet op te maken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
2min lopen halte ligt aan de bovenkerkerweg precies in midden tussen metro poortwachter en metro spinnerij in. =Halte Cxx lijn 241 daar zijn de mensen dan wel sneller mee op bijv zuid dan met de pendelbus (nadeel rijd alleen in spitsrichting)Alargule schreef: [*]Hoe ver is het lopen vanaf halte Poortwachter naar halte Spinnerij?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Aan mijn kant is het groene van de streekbussen prima uit elkaar te houden van de blauwe pendellijn. Maar kan me voorstellen dat bij kleurenblindheid, slechte kwaliteit computerschermen / prints het lastiger wordt.Alargule schreef:Wat is dat kaartje slecht zeg. Door die vale blauwe kleur is lijn 55 nauwelijks van de overige buslijnen te onderscheiden, die in vaalgroen (of -grijs?) zijn uitgevoerd. Ook het min of meer willekeurig neerkwakken van die buslabels komt de leesbaarheid niet ten goede.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan ze ook prima uit elkaar houden, zeker ook omdat de 55 dikker is. Wat me wel opvalt: waarom staan de lijnen 199, 300 en 356 er wel op en verder niets? Waarom staan die lijnen er überhaupt op?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jullie menen het? Dan zal ik wel kleurenblind zijn...:?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien zijn dat de lijnen die de meeste capaciteit vrij hebben om de gestrande reizigers mee te nemen?Alargule schreef: waarom staan de lijnen 199, 300 en 356 er wel op en verder niets? Waarom staan die lijnen er überhaupt op?
Als ik het goed begrijp is de 170-bundel vaak al erg vol, dus dat ze die er met opzet niet opzetten.
De 300/356 valt wel te verklaren, aangezien veel Amstelveeners omreizen via Bijlmer Arena als de 51 eruit ligt (en de andere lijnen niet :') ) en ze moeten naar het Stadshart.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De testritten bij de Noord/Zuidlijn in beeld:
https://youtu.be/JVFJ4k_rrBk
https://youtu.be/k5tL5NghJsA
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten