Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ezra schreef:Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Dat ligt aan het feit dat prijs fors hoger is als je over de grens heen rijdt.
Verder moest ik op de SB58 Nijmegen - Kleve ook gewoon € 5,70 betalen met mijn studenten OV chipkaart. 10 hele centen goedkoper dan een kaartje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ze lopen dan gewoon naar Kerkrade, dat ligt op een steenworp afstand van de grens. Wachten op de volgende bus lijkt me geen strak plan, dan moet je een halfuur of uur wachten. Terwijl je dan allang in Kerkrade bent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik heb nog wel een gekke vraag, ik wil graag van elke provincie in ons land het minst gebruikte station weten (mogen ook oude cijfers zijn), ben al een aantal weken onderzoek aan het doen, ik kom er gewoon niet uit. Ik ga ze ook alle 12 bezoeken :') komt op YouTube. Een Engelse YT'er doet het ook in alle Engelse county's, dus waarom ik niet hier.
Het gaat dus om 12 stations in totaal, van elke provincie die met de laagste reizigersaantallen. Mogen ook oude gegevens zijn (Arriva vond mijn mail niet zo lief :X ze willen geen cijfers geven).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
DingeZ schreef:Ik ben vandaag met m'n Studenten-OV naar Aachen gegaan. Heen met de 350 betaalden we inderdaad niks. Op de terugweg namen we lijn 44 met een bus van de ASEAG. De chauffeur zei dat we een kaartje tot de grens moesten kopen (à €2,70) en vanaf daar gratis konden reizen. Op de wiki staat echter dat de ASEAG wel het studentenproduct accepteert. Had de buschauffeur het fout, of klopt de wiki niet?
Het ligt niet aan de vervoerder. Bij Veolia (toen nog Veolia) moest ik ook gewoon een kaartje van €2 (en nog wat) kopen voor het Duitse deel. Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Tot/vanaf Zollmuseum naar Heerlen Busstation is het studentenproduct (en andere Nederlandse producten) geldig, ongeacht in welke bus je zit. Vanaf Crombacherstraat tot Aachen Hbf gelden de Duitse tarieven. Voor de halte Crombacherstraat geldt dus als laatste halte het AVV-tarief.
Dan zonder de cijfers van Arriva, want ik kan mij niet voorstellen dat dat station rustiger is dan een van de twee nieuwe stations in Hardinxveld of station Arkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is de nieuwe Engelse afroepstem van de Sprinters? Er zijn nieuwe teksten ingesproken/teksten aangepast waardoor je bij het horen van de omroep een mengelmoesje hoort van de oude (licht ruisende) omroep en de kraakheldere nieuwe omroep
Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch?
Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X
Bjarte schreef:Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch?
Dat hangt af van de beschikbare informatie. Als de verwachting is dat de verstoring om 19.30 uur voorbij is (volgens mij heb ik zo'n eindtijd voorbij zien komen) en de treinen kort daarna kunnen passeren, zullen ze gewoon die kant opgestuurd worden. Wanneer de verstoring vervolgens langer duurt, is dat pech hebben.
Daarnaast kan het zijn dat er geen alternatief beschikbaar is om de treinen langs te sturen (geen paden beschikbaar, bijvoorbeeld) of (en dat lijkt me eerder) dat de ingehuurde machinist geen wegbekendheid heeft op het alternatief. Dan houdt het al snel op.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking schreef:Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X
Ik kijk dus nergens meer van op :')
maar wel bij hoog en laag volhouden dat treinen fantastisch zijn. :N
Ketter.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Even een vraagje over de NS Reisplanner Xtra app. Als je de reisbewaking aanzet, krijg je allemaal pushberichten over een gewijzigde reis wanneer je oorspronkelijke reis vervalt door een storing of niet te halen overstap. Maar waar kun je het totaaloverzicht van je gewijzigde reis terugvinden?
Bjarte schreef:Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch?
Voor zover ik weet reden ze beiden met een 1600-loc binnen Nederland, en dan is rijden via Emmerich geen optie meer. De locwissel moet dan dus wel in Venlo gebeuren (de meest logische route daarna), en als dan een verstoring plaatsvindt kan je dat niet zomaar wijzigen.
Gisterenochtend zag ik in Utrecht de Krokusexpress naar Zell am See vertrekken, deze werd getrokken door een Locon-Traxx en reed dus wel via Arnhem. Erachter trouwens 16 rijtuigen met voornamelijk ontzettend oude meuk. Van dat Centralbahn-spul en dergelijke.