Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Suus
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Doordat jongeren in het Verenigd Koninkrijk niet stemden gaan ze volgende maand het lidmaatschap van de EU opzeggen.
Doordat jongeren in de Verenigde Staten niet stemden is Trump nu president.

Beide keren met een minimale marge. Waren er meer jongeren onder de 35 gaan stemmen, dan had de uitslag zeer waarschijnlijk net de andere kant op gevallen.

Het kan ook in Nederland net het verschil zijn tussen wel of niet uit de EU, wel of niet de pensioenleeftijd terug naar 65 etc.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Aan mij zal het niet liggen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Aan mij ook nog net niet (tenzij we binnen no-time weer een kabinetscrises hebben is 't wel de laatste keer dat ik onder de jongeren < 35 val)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking

Bericht door Aking »

Ik ga zelfs per post vanuit Serbistan stemmen, dus ook aan mij ligt het niet 8-) (of wel :mrgreen: )
trolly

Bericht door trolly »

Suus schreef:Doordat jongeren in het Verenigd Koninkrijk niet stemden gaan ze volgende maand het lidmaatschap van de EU opzeggen.

Beide keren met een minimale marge. Waren er meer jongeren onder de 35 gaan stemmen, dan had de uitslag zeer waarschijnlijk net de andere kant op gevallen.

Het kan ook in Nederland net het verschil zijn tussen wel of niet uit de EU, wel of niet de pensioenleeftijd terug naar 65 etc.
Hear hear.

@Daniël: Kop op knul, straks hoor je bij de jongeren onder de 45!

@Aking: Jullie conducteurs vertrouw ik sowieso voor geen cent (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking

Bericht door Aking »

:o sinds wanneer ben ik conducteur? En kun je dat m'n collegas dan ook even vertellen zodat ik gewoon chill eerste klas kan reizen 8-)
Zugführer
OVNL-beheerder

Bericht door Zugführer »

Euhm, ik weet niet of je je profielfoto ooit gezien hebt, maar dat is toch een conducteur? :?
Ik heb er overigens geen probleem mee als je een sudoku maakt in de eerste klasse :pos:
Aking

Bericht door Aking »

Volgens mij is het meer een stationschef (A)

Afbeelding
Zugführer
OVNL-beheerder

Bericht door Zugführer »

:D
Mooie foto :pos:
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Mooie vriendin heb je. :mrgreen:
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Aking

Bericht door Aking »

Die komt gewoon van koekels images hoor (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Dat is ook een manier om je vriendin te ontmoeten natuurlijk.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Aking

Bericht door Aking »

Ik heb wel foto's van mijn vriendin met een JZ pet op, maar dan gaat Ome Wubbo weer zeuren dat het forum voor iedereen toegankelijk moet zijn enzo, dus ik houd me in deze keer (A)
trolly

Bericht door trolly »

Aking schreef:Volgens mij is het meer een stationschef (A)
Allemaal één pot nat. PVV en sudoku's.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Volgens mij is het meer een stationschef (A)

http://2.bp.blogspot.com/-R5QFpAmbHRY/V ... kvasut.jpg
*mompelt iets met een fluitje*
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Doordat jongeren in het Verenigd Koninkrijk niet stemden gaan ze volgende maand het lidmaatschap van de EU opzeggen.

In Nederland is er afgezien van de PVV en zijn kleine broertjes (VNL en FvD) geen steun voor een Nexit-referendum, dat nog geen 30% van het parlement vertegenwoordigd. Daarnaast maakt Rutte ook niet dezelfde fout als Cameron door een Nexit-referendum te beloven om stemmen te trekken. Dus het doemscenario van wel of niet in de EU geldt niet voor Nederland (ook niet voor Duitsland), daar is onze grondwet en democratie te solide voor.

Voor Frankrijk is het een ander verhaal. Doordat dat land een meerderheidsstelsel hanteert kan Le Pen de verkiezingen winnen en krijgt dan alle ruimte voor een Frexit-referendum. Eigenlijk zijn die verkiezingen haast interessanter dan de onze.

Ik ben ook blij dat wij hier een evenredige vertegenwoordiging hebben en geen meerderheidsstelsel, waarbij je vaak moet kiezen voor het minst slechte alternatief en de winnaar volledig baan krijgt om zijn eigen wil door te draaien (zie Trump).
-
JWM

Bericht door JWM »

Erno-BE schreef: In Nederland is er afgezien van de PVV en zijn kleine broertjes (VNL en FvD) geen steun voor een Nexit-referendum, dat nog geen 30% van het parlement vertegenwoordigd.
Dat zegt natuurlijk niks, in een formatie kan zoiets er toch doorgedrukt worden. Ja, niemand wil nu met de PVV samenwerken maar mochten ze de grootste worden kunnen ze ook niet zomaar genegeerd worden en Rutte zal als hij niet opnieuw premier wordt toch wel opstappen.
Nitein-Repart

Als meer van 70% van de bevolking geen Nexit-referendum wil moet de politiek dat accepteren, ookal zit die 30% van de voorstanders bij de grootste partij. Of moet er een referendum komen over het Nexit-referendum?
-
JWM

Bericht door JWM »

Er is ook ooit een meerderheid gekomen voor animal cops in de tweede kamer terwijl ook weinig partijen dat in hun verkiezingsprogramma had staan.
Nitein-Repart

Een animal cops of 130 km/h is veel minder ingrijpend dan een Nexit-referendum. Rutte (en anderen) realiseren zich hopelijk dat meer dan tweederde van de Nederlanders niet op een Nexit-referendum zitten te wachten. Als Rutte dan toch instemt met de wil van Wilders dan moet hij zich diep schamen.
-
JWM

Bericht door JWM »

Schamen om een keer de mening van het volk te vragen?
Nitein-Repart

Meer dan 70% van de Nederlanders zit niet te wachten om nog een keer naar de stembus te gaan om tegen een Nexit te stemmen. Vrijwel iedereen heeft nog andere dingen te doen op een dag. Je bent meer dan tweederde van de Nederlanders tot last, ten gunste van een kleine groep jankers en schreeuwers (ja dat zijn PVVérs). Doordat een groot deel van de 70% geen zin heeft om naar de stembus te gaan, zou een deel thuisblijven, met als risico dat een krappe meerderheid (50,1 tot 55%) voor een Nexit stemt. En nee, dit is geen fantasieverhaal, maar echt gebeurt bij onze overzeese westerburen.

En de mening van volk is niet de mening van slechts 30%, waarvan het grootste deel jankers en schreeuwers zijn. Daar hoef je als politicus (tenzij je geel haar hebt, niet naar te luisteren). Als je dan toch een Nexit-refendum wilt organiseren, dan vind ik dat de uitslag pas gerespecteerd mag worden als tweederde tot driekwart van de stemmers heeft gestemd voor "Leave". Dan luister je wel naar het volk, niet bij 50,1 tot 55% "Leave".
-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Over het algemeen zijn juist de "schreeuwers" de mensen die het minst naar de stembus gaan.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Nitein-Repart

Behalve bij referenda, zie Oekraïne-referendum, zie Brexit.
-
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Volgens mij heeft een referendum een overduidelijke bias voor tegenstemmers. En alle nuance is ook meteen weg uit het debat.
Plaats reactie