Werkzaamheden
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Werkzaamheden
Ik heb dit weekend enkele foto's kunnen maken van de werkzaamheden bij Ede. Omdat ik niet vind dat dit z'n eigen topic verdient, maak ik maar een topic voor werkzaamheden die mensen tegenkomen...
Loc 6507, zonder logos of verdere stickers duwt een sleep schone ballast
(richting Veenendaal-De Klomp, dit is net ten westen van Ede)
Een stopmachine en nog iets daarvoor
(op het andere spoor, van de andere kant af gezien)
Nogmaals de stopmachine, de sleep ballast wagens rijdt terug richting Ede
Overzicht van het railklemmen-vervang-proces
De eerste krol haalt de oude klemmen er af en heeft een bak om die op te bergen, de tweede krol trekt het spoor omhoog en legt er hout naast om 't recht te houden en die mannetjes erachter leggen de klemmen goed. Die laatste mannetjes halen de blokken hout weer op - een heel proces :)
Deze krol kwam met een flinke snelheid langszetten...
Hij reed op de hoofdbaan met ruim 40km/u en werd gedetecteerd voor de spoorwegovergang, de enige vraag is nog: hoe voer ik dit op Somda in . Dit is een paar honderd meter verder richting Veenendaal van waar die VIRM foto in de banner is genomen...
Loc 6507, zonder logos of verdere stickers duwt een sleep schone ballast
(richting Veenendaal-De Klomp, dit is net ten westen van Ede)
Een stopmachine en nog iets daarvoor
(op het andere spoor, van de andere kant af gezien)
Nogmaals de stopmachine, de sleep ballast wagens rijdt terug richting Ede
Overzicht van het railklemmen-vervang-proces
De eerste krol haalt de oude klemmen er af en heeft een bak om die op te bergen, de tweede krol trekt het spoor omhoog en legt er hout naast om 't recht te houden en die mannetjes erachter leggen de klemmen goed. Die laatste mannetjes halen de blokken hout weer op - een heel proces :)
Deze krol kwam met een flinke snelheid langszetten...
Hij reed op de hoofdbaan met ruim 40km/u en werd gedetecteerd voor de spoorwegovergang, de enige vraag is nog: hoe voer ik dit op Somda in . Dit is een paar honderd meter verder richting Veenendaal van waar die VIRM foto in de banner is genomen...
Re: Werkzaamheden
Altijd leuk, zo'n foto's van werkzaamheden aan het spoor! Weet je toevallig ook waarom die loc geen Railion-bestickering heeft?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden
Geen idee: het kan goed zijn dat deze een 'Railpro' loc (nog wel in dienst van Railion) is, net als de 6401-6405 en dus eigenlijk blauw met grijs moet zijn, maar dat 'ie dat pas bij de volgende revisie of beurt krijgt...
Re: Werkzaamheden
Het is veel simpeler, het ding is gewoon van Railion, maar nog nooit bestickerd. De 6480 heeft ook een poos zo rondgereden, maar die is inmiddels wel bestickerd.
Re: Werkzaamheden
Grappig om te zien. Van mijn kant geen foto's (ik reis eigenlijk nooit tijdens het weekend), maar een vraag: Dit weekend werd er gewerkt in Hilversum (want ja, dit weekend moest ik wel reizen). En 's middags om 13.00 uur is dat vrij normaal, ja. Maar, tot hoe laat werken die lui door? 's Avonds om 23 uur werd er namelijk nog altijd even hard gewerkt en door een even zo grote groep als dat er 's middags mee bezig waren. Is dat dan 24 uur in het weekend doorgaan, of houdt dat op een bepaald moment op?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Werkzaamheden
Meestal wordt er 52 uur aan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Werkzaamheden
Voor een nader kijkje op zulke werkzaamheden kun je de uitzendingen van Spanning op het Spoor bekijken. De afleveringen zijn nog te zien via Internet, en mogelijk worden ze ook weer herhaald op TV: afgelopen zondag werd er om 15:00 in ieder geval nog een aflevering uitgezonden op RTL7.
Re: Werkzaamheden
Dan mik ik er ook maar een paar plaatjes in. Afgelopen zondag tussen Nijverdal en Wierden. Een wat aparte vorm van transport en hoe je het in Somda invoert, weet ik niet.
Opvallend overigens, dat daar nog niet het bekende groene hekwerk staat, maar gewoon paaltjes met prikkeldraad.
Opvallend overigens, dat daar nog niet het bekende groene hekwerk staat, maar gewoon paaltjes met prikkeldraad.
Dick van den Hoven
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Werkzaamheden
Wellicht dat ik dit weekend nog wat plaatjes kan schieten van de werkzaamheden aan de Zeeuwse lijn (ligt er een beetje aan waar ze op dat moment precies wel en niet bezig zijn).
Re: Werkzaamheden
Klopt, zeker zo'n RailPro 6400. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Werkzaamheden
Toffe platen allemaal, altijd leuk naar werkende collega's te kijken! :D
Deze machine wordt gebruikt om het ballastbed te profileren, met behulp van schuiven worden de heuveltjes (ballastkoppen) aan de zijkant van de dwarsliggers gemaakt die voor een stabiele ligging van het spoor zorgen. Daarnaast 'bezemt' de BAM met behulp van een ronddraaiende borstel (zoals in de autowasstraat) het spoor schoon van overtollige steenslag.
Wat je ervoor ziet (of eigenlijk, meestal rijd deze achter de stopmachine) is een BAM. Een Ballast Afwerk Machine.webguy schreef:http://farm3.static.flickr.com/2292/237 ... 0aa6_b.jpg
Een stopmachine en nog iets daarvoor
Deze machine wordt gebruikt om het ballastbed te profileren, met behulp van schuiven worden de heuveltjes (ballastkoppen) aan de zijkant van de dwarsliggers gemaakt die voor een stabiele ligging van het spoor zorgen. Daarnaast 'bezemt' de BAM met behulp van een ronddraaiende borstel (zoals in de autowasstraat) het spoor schoon van overtollige steenslag.
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 16 apr 2008, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatje uit quote
Reden: Plaatje uit quote
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten