Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Iveco 13m duidt op een Crossway LE (city?), de Urbanway is namelijk niet verkrijgbaar in 13m-variant. De Crossway LE city is overigens ook verkrijgbaar met derde deur (inc. trapje naar beneden), maar ik betwijfel of daarvoor gekozen is.
-
Ik denk de nieuwe solaris.MichaelV schreef:Tof, eindelijk Solarissen in Nederland!Remco1989 schreef: 40x solaris 18m diesel (na 3 jaar vervangen door elektrische)
Ik weet toevallig dat Solaris in 2017 voor het laatst zowel het 'oude' (de Urbino III) als het nieuwe (Urbino IV) model bouwt: weet je toevallig welke van de twee Connexxion besteld heeft?
Ik dacht dat de Eindhovense bussen juist de BRT-variant waren. Zouden de Schipholbussen dan nog futuristischer worden :D ?Remco1989 schreef: Rnet:
[.....]
49x vdl elektrische 18m (zoals Eindhoven)
[.....]
Schipholnet:
51x vdl elektrisch 18m brt-look
Hoe dan ook: leuk om deze inside-informatie alvast te weten, bedankt!
Er zijn dus 2 modellen 1 brt 1 gewoon.
BRT word dus schipholnet
Gewone Rnet
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik kijk echt uit naar de Solaris bussen. Dat wordt een rondje AML eind 2017. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Meltrain
- Donateur
Zo, nieuwe bussen van maar liefst 4 verschillende fabrikanten voor één concessie.
Zou dat al eens eerder voorgekomen zijn?

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Hetzelfde als in Waterland.Pim-AllianceB95 schreef:Blijft wel een hoop niet-R-net over zo te zien
Een flinke hoop onderliggende net.
Volgens mij worden het R-net en Sternet alleen vervangen. De rest van de MANnen blijven gewoon rijden per overgang en later worden ze vervangen ofzo.
Ik mag echt niet hopen dat het een tweede Waterland wordt!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
Lees even het bericht van Remco terug over het wagenpark per december 2017. Staat geen MAN bus tussen. Alleen de 300/310 gelede R net Citaro's blijven tot de opening van de NZL.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 mar 2017, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van het complete voorgaande bericht is niet nodig.
Reden: Het quoten van het complete voorgaande bericht is niet nodig.
-
12m kennen we per december niet meer in aml
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik vind het jammer dat de Solarissen na 3 jaar weer terug naar de fabriek gaan, in plaats van naar evt. andere concessies, waar nog dieselbussen mogen rijden in 2020. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Contacteer:
Arriva West Brabant heeft sinds kort ook bussen van 4 verschillende fabrikanten rondrijden.Meltrain schreef:Zo, nieuwe bussen van maar liefst 4 verschillende fabrikanten voor één concessie.![]()
-
Volgens mij bedoelde meltrain dat er nieuwe bussen van 4 verschillende worden aangeschaft. In IJsselmond rijden er bussen van 5 verschillende fabrikanten (A).
-
- Contacteer:
Klopt inderdaad. Ik had daar even niet aan gedacht.
-
Ja, da's waar, maar er rijden nu 270 bussen in het AML en er staan max 150 bussen op dat lijstje. De huidige R-netbussen geven een totaal van max 190 bussen. Dat komt nooit aan die 270.fred1954 schreef:Lees even het bericht van Remco terug over het wagenpark per december 2017. Staat geen MAN bus tussen. Alleen de 300/310 gelede R net Citaro's blijven tot de opening van de NZL.
Klopt dat?
** Correctie, ik telde niet goed. Het totaal is 246 bussen zonder de dubbeldekkers meegeteld.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
Jep, pech voor jullie.Remco1989 schreef:12m kennen we per december niet meer in aml
-
idd crossway LE (zoals zeeland) zonder 3e deur. en de 10m worden ook crosswayDingeZ schreef:Iveco 13m duidt op een Crossway LE (city?), de Urbanway is namelijk niet verkrijgbaar in 13m-variant. De Crossway LE city is overigens ook verkrijgbaar met derde deur (inc. trapje naar beneden), maar ik betwijfel of daarvoor gekozen is.
-
Die Iveco Bus Crossway zijn vrij truttige bussen qua design. Dat wordt nogal een contrast met de elektrische VDL's.
-
Maar wel hele fijne bussen voor de passagier en voor de chauffeur! Chauffeurs in IJsselmond zijn erg te spreken over de Crossways.
-
Ja geldt in mindere mate ook voor de Solaris, ook niet zo flitsend als de VDL's. Maar inderdaad, het gaat om het comfort voor de passagiers en de chauffeur. Als dat in orde is, prima! :Yn-evo schreef:Die Iveco Bus Crossway zijn vrij truttige bussen qua design. Dat wordt nogal een contrast met de elektrische VDL's.
-
Zat trouwens vandaag in een 170, waarvan de chauffeur tegen een passagier vertelde dat met ingang van december de gemeente de streekbussen helemaal uit de stad willen hebben. Dat zou gisteravond met "hoge bazen" besproken zijn. Ik mengde me in het gesprek en zei dat de Elandsgracht volgend jaar eindpunt wordt, maar hij ontkende dat. Toen hij zei dat alle 100 elektrische bussen alleen op Schiphol gaan rondrijden, had ik al gauw door dat die chauffeur dus niet echt op de hoogte was, maar wel alvast de passagiers bang zat te maken......
-
Sommige zeggen ook express
Verkeerde dingen he
Verkeerde dingen he
-
Dat zal best, maar met welke reden? Waarom zou je passagiers verkeerde informatie geven over toekomstige dienstverlening?
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 mar 2017, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: complete voorgaande bericht hoef je niet te quoten
-
Dan zijn de rollen precies omgedraaid, de Iveco's zitten het beste van dit lijstje *bus*fred1954 schreef:Ja geldt in mindere mate ook voor de Solaris, ook niet zo flitsend als de VDL's. Maar inderdaad, het gaat om het comfort voor de passagiers en de chauffeur. Als dat in orde is, prima! :Yn-evo schreef:Die Iveco Bus Crossway zijn vrij truttige bussen qua design. Dat wordt nogal een contrast met de elektrische VDL's.
Daarna komt solaris of de capacity (afhankelijk van de Mercedes stoelen).
Een wervingscampagne voor nieuwe chauffeurs, blijkbaar zijn er 175 nodig.
OVPro
Voor degene met intresse, hierbij de link.
https://www.futureconnexxion.nl/
-
Om hobbyisten te plagen misschien??fred1954 schreef:Dat zal best, maar met welke reden? Waarom zou je passagiers verkeerde informatie geven over toekomstige dienstverlening?
-
Die Solaris 4 is wel hip hoor. Modern design, apart ook met zo'n schuin aflopend voorruit.fred1954 schreef:Ja geldt in mindere mate ook voor de Solaris, ook niet zo flitsend als de VDL's. Maar inderdaad, het gaat om het comfort voor de passagiers en de chauffeur. Als dat in orde is, prima! :Y
-
Moest even googelen op Solaris 4. Je hebt gelijk, de "4" ziet er inderdaad heel modern uit, ik zat met een van de vorige types in mijn hoofd.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 mar 2017, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De voorloper (nummertje 3) is inderdaad niet heel spannend. De Iveco lijkt qua voorkant regelrecht uit begin jaren '90 te zijn ontsnapt.