De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
BrengMe
Donateur

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Episode 2, Dag 4
Ik ga vandaag verder met de bus, en stap over op een andere bus.
Hint van de dag: Niet in het midden, maar...
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik ga om 8:00 met lijn 65 van Vianen, Busstation Lekbrug naar Utrecht Centraal
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Ik begin te Putten Centrum en pak lijn 107 naar Wittenberg Busstation. 7:43 - 7:58 Of kan ik niet meer meedoen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit Zevenaar Ga ik met de [serie=Stoptrein|2017|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] naar Doetinchem (V 08:46, A 09:07) en ik stap daar over op lijn 51 naar Vorden, Station. (V 09:09, A 09:42)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

We gaan eens een eind richting het midden en wel zo:
Rotterdam Alexander v. 08:43
Amersfoort A. 09:32
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

regenmaker schreef:Ik begin te Putten Centrum en pak lijn 107 naar Wittenberg Busstation. 7:43 - 7:58 Of kan ik niet meer meedoen?
Het is misschien fijner als je de volgende ronde meedoet. Er zijn nu wat teveel jagers. Yanaike?
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik reis vanuit Appel terug naar Nijkerk, om daar de sprinter te pakken naar Amersfoort. In Amersfoort stap ik over op de IC naar Apeldoorn, waar ik uitstap. Totale reistijd: 57 minuten.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike

Bericht door Yanaike »

BrengMe schreef:
regenmaker schreef:Ik begin te Putten Centrum en pak lijn 107 naar Wittenberg Busstation. 7:43 - 7:58 Of kan ik niet meer meedoen?
Het is misschien fijner als je de volgende ronde meedoet. Er zijn nu wat teveel jagers. Yanaike?
Yanaike schreef:Er is geen limiet aan het aantal deelnemers. Hoe meer jagers, des te makkelijker het is om de crimineel te vangen, maar des te moeilijker het wordt om de winnende jager te zijn.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Oke regenmaker, de organisator heeft gesproken!
diederickx

Bericht door diederickx »

Vanaf Dieren, Doesburger Dijk ga ik om 10:03 verder met Breng bus 26 naar Doesburg, Kraakselaan 10:13. Daar stap ik over op bus 29 (Arriva) van 10:18 naar het (bus)station van Doetinchem, aankomst 10:40. Daar pak ik Arriva bus 40 van 10:48 naar het station te Terborg 11:00.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Ik begin om 11:20 in de Intercity van Zwolle naar Zutphen a. 11:56. Daar stap ik over op de stoptrein richting Vorden v. 12:06 a. 12:15
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Omdat de hint over de appel klaarblijkelijk niet op Alphen aan den Rijn sloeg ( :( ), begeef ik mij maar weer eens in oostelijke richting.
Ik vertrek om 11:37 met de 8841 naar Utrecht Centraal en na een overstap van 17 minuten aldaar arriveer ik om 12:36 met de 7441 in Driebergen-Zeist.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

En ik ga vanaf Zutphen weer verder met de Intercity naar Roosendaal van 19:28. Ik stap op Arnhem Centraal over op de Sprinter naar 's Hertogenbosch, waar ik alweer uitstap op Arnhem Zuid. Vanaf daar reis ik met lijn 56 naar Heteren Beemdhof. Hier eindigt mijn reis, precies 58 minuten later.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Yanaike

Bericht door Yanaike »

Ik neem bus 74 naar Enschede, Station (V 7:02, A 7:13) en vanaf daar de intercity naar Deventer, Station (V 7:16, A 8:00).

Henk staat ook al in Deventer, maar het lijkt me gewoon een iets handigere, centrale locatie.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik neem om 6:24 de intercity van Utrecht Centraal naar Arnhem waar ik om 6:59 aankom en overstap op de stoptrein naar Zevenaar die om 7:02 uit Arnhem vertrekt en om 7:16 aankom
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vanuit Amersfoort wat verder oostwaarts:
Amersfoort V. 08:39
Barneveld Centrum A. 08:55
Barneveld Centrum V. 09:00
Otterlo Rotonde A. 09:28
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Het is woensdag, dus dat betekend dat ik mijn locatie bekend ga maken. Ik ben inmiddels al ver van Overijssel vandaan, maar het is mij (helaas) niet gelukt om alle jagers af te schudden.

Episode 2, Dag 5
Ik neem vandaag de bus, stap over op de trein en neem daarna nog een andere trein. Ik kom aan op station Boxmeer.
Yanaike

Bericht door Yanaike »

Volgens mij zijn er een aantal jagers die je nu kunnen pakken...

... maar ... ik helaas niet :(

Ik neem de intercity naar Nijmegen (V 12:15 A 13:06)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dan ga ik om 12:16 met de 3141 naar Nijmegen en na een overstap van 6 minuten (waarin ik moet omchecken) ga ik met de 32245 naar Nijmegen Heyendaal, alwaar ik om 13:11 zal arriveren.
Ik zit je op de hielen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

BrengMe schreef:Het is woensdag, dus dat betekend dat ik mijn locatie bekend ga maken. Ik ben inmiddels al ver van Overijssel vandaan, maar het is mij (helaas) niet gelukt om alle jagers af te schudden.

Episode 2, Dag 5
Ik neem vandaag de bus, stap over op de trein en neem daarna nog een andere trein. Ik kom aan op station Boxmeer.
Wat was je reisroute? Ik heb de hele tijd geen flauw idee gehad...
Overigens denk ik dat de exacte locatie weggeven niet heel handig is, omdat je in een uur wel heel ver kan komen. Misschien moeten we dan alleen de plaats weggeven.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

olof schreef:Ik heb je!
Ja! Daar was ik al bang voor.

Voor de nieuwsgierigen, dit was mijn reis:

Dag 1
Ik ben begonnen op Enschede, Centraal Station en heb daar eerst bus 62 richting Borculo genomen. Op Haaksbergen, Busstation ben ik overgestapt op lijn 73 naar Winterswijk. Ik ben uitgestapt op Groenlo, Busstation. De hint van dag 1 was: 'Er is hier veel groen te zien' Deze hint verwees naar de vele bomen en struiken en de groene abri's en bankjes die op en rond het busstation te vinden zijn.

Dag 2
Op dag 2 heb ik lijn 72 naar Varsseveld gepakt. Ik ben uitgestapt bij de halte Varsseveld, Den Es. De hint van dag 2 was: 'Tijd voor een snack!' Deze hint verwees naar de snackbar die naast de bushalte staat.

Dag 3
Op dag 3 ben ik eerst met lijn 74 naar station Doetinchem gegaan. Daar ben ik overgestapt op de trein naar Arnhem. In Duiven ben ik uitgestapt en heb ik bus 62 gepakt naar de halte Bellefleur. De hint van vandaag was: 'Wat een lekkere appel!' De hint verwees naar de naam van de bushalte, Bellefleur. Dit is een appelsoort.

Achteraf was dit een slimme zet, was ik immers op station Duiven gebleven, dan had ArrivaBas mij gepakt.

Dag 4
Op dag 4 nam ik weer lijn 62, ditmaal richting Arnhem CS. Ik ben uitgestapt op Arnhem, Velperplein. Vanaf hier ben ik verder gegaan met lijn 14. Ik ben uitgestapt op halte Arnhem, Randweg. De hint van vandaag was: 'Niet in het midden, maar...'. Wanneer je deze hint aanvulde, had je een directe verwijzing naar de naam van de halte waar ik mij bevond.

Dag 5
Vandaag ben ik met lijn 331 naar station Elst, gegaan. Hier ben ik overgestapt op de Sprinter naar het zuiden. In Nijmegen ben ik overgestapt op de stoptrein naar Roermond. Ik ben, zoals jullie weten, uitgestapt op station Boxmeer.
Yanaike schreef:Anyway... ik vreesde al een beetje dat BrengMe vandaag de trein zou nemen. Ik vermoed dat hij ergens in het gebiedje Arnhem-Zutphen-Winterswijk zit en dat hij de trein Arnhem - Winterswijk of de trein Winterswijk - Zutphen genomen heeft. Maar dan nog, met die bus op het einde kan die bijna overal zitten. Iemand een idee waar je lekkere appels kunt halen in de Achterhoek? :P
Dat vermoeden klopte dus. Ik ben wel benieuwd: hoe ben je hier achtergekomen? Heeft mijn vraag je de juiste richting op gewezen?
regenmaker schreef:Ik denk dat Snack = Raalte en Appel = Dieren of Apeldoorn Osseveld, dus zou goed kunnen dat Brengme ergens in Dieren zit of in Apeldoorn Osseveld (bushalte ergens).
Nee :') Ik ben wel benieuwd naar je redenatie.
Yanaike

Bericht door Yanaike »

BrengMe schreef:
Yanaike schreef:Anyway... ik vreesde al een beetje dat BrengMe vandaag de trein zou nemen. Ik vermoed dat hij ergens in het gebiedje Arnhem-Zutphen-Winterswijk zit en dat hij de trein Arnhem - Winterswijk of de trein Winterswijk - Zutphen genomen heeft. Maar dan nog, met die bus op het einde kan die bijna overal zitten. Iemand een idee waar je lekkere appels kunt halen in de Achterhoek? :P
Dat vermoeden klopte dus. Ik ben wel benieuwd: hoe ben je hier achtergekomen? Heeft mijn vraag je de juiste richting op gewezen?
Nou, wat je op de eerste dag zei heeft mijn enorm geholpen.
Oké, dit is een gecompliceerde situatie. Één van de spelers heeft bijna dezelfde reis gemaakt, maar later én in de tegenrichting. Zijn plaats van vertrek is anders dan mijn plaats van aankomst. Wat moet ik nu doen?
Op dat moment hadden er nog maar drie jagers een reis gemaakt. ArrivaBas zat iets te ver van Overijssel vandaan, olof had met de trein gereisd, dus ik wist dat je het over mijn reis zou hebben.

Eigenlijk waren er daarmee maar drie opties over voor je reis op dag 2, afhankelijk van waar je precies geëindigd was op dag 1:
- Lijn 72 richting Varsseveld
- Lijn 23 richting Doetinchem
- Lijn 56 richting Deventer
Die laatste optie leek me erg onlogisch omdat je dan op dag 1 in Borculo geëindigd zou moeten zijn, maar wel al op een halte van lijn 56, anders had ik je gezien op Borculo, Busstation.

Vandaar ook dat ik weer ben teruggekeerd naar Ruurlo op dag 2.

Op dag 3 nam je de trein en uitgaande van de bovenstaande opties moest dat dus wel de trein Arnhem - Winterswijk of Zutphen - Winterswijk zijn. Ik heb nog heel lang getwijfeld of ik je achter na zou reizen en de bus naar Doetinchem zou nemen. Maar ik had een dag achterstand en je kon op dat moment bijna overal zijn in de Achterhoek inclusief een high-risk-high-reward vluchtpoging terug naar Overijssel. En omdat er al genoeg jagers in de buurt van Arnhem en Zutphen zaten, dacht ik dat het beter zou zijn om te blijven hangen in de buurt van Enschede.
Chrysa schreef:Overigens denk ik dat de exacte locatie weggeven niet heel handig is, omdat je in een uur wel heel ver kan komen. Misschien moeten we dan alleen de plaats weggeven.
Af en toe de exacte locatie weggeven moet wel, anders is het voor de jagers te lastig. Alleen de plaats weggeven is veel te weinig. (Hallo! Ik zit in Amsterdam! Veel succes met mij te zoeken!). Ik wil even zien hoe het spel loopt met de nieuwe regels, afhankelijk daarvan kan het zijn dat de jagers minder reistijd krijgen dan de crimineel.

Ik pas vanavond de regels aan in de eerste post van dit topic. Bij de volgende ronde gelden de nieuwe regels dus iedereen blijft nu op zijn huidige locatie.
Yanaike

Bericht door Yanaike »

De spelregels in de eerste post zijn aangepast en ik heb in de eerste post een link naar mijn kaartje gezet. BrengMe, zal ik ook een link naar jouw kaartje plaatsen, als een soort alternatieve stel-dat-Yanaike-het-fout-heeft-kaart?
Plaats reactie