Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

En pensioenleeftijd naar 56, moet dat niet 65 zijn? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik zeg pensioenleeftijd naar 35! En dat betalen we door de gevangenissen af te schaffen, want die kosten alleen maar geld!
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
isadora

Bericht door isadora »

Hun website doet écht pijn aan je ogen, zowel inhoudelijk als wat betreft lay-out.
Dan ziet die visverpakking er super uit.
http://www.vrijedemocratischepartij.nl/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Wat een slechte site. Ik wilde de tekst kopiëren omdat ik hem niet begreep, maar dat kan niet want de site is opgebouwd uit gifjes :X

Dan maar overtypen:
Welkom bij dé politieke partij die streeft om het woord 'democratisch' weer een ervaring maakt dat een voorbeeld is voor de hele wereld.
Nou, dan weet je het wel!
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Democratie is ooit begonnen in Griekenland, waarbij de bevolking op het centrale plein bij elkaar kwam om te stemmen en te discussiëren over zaken. Tegenwoordig moeten we blijkbaar stemmen op een partij die het dan voor jou mag uitmaken voor een x aantal jaar, maar ik wil liever per wet afzonderlijk kunnen stemmen in plaats van per partij.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Daniel schreef:En pensioenleeftijd naar 56, moet dat niet 65 zijn? :P
Nope, zie hun volledige verkiezingsprogramma:
Afbeelding
Afbeelding

Wel interessant, als de pensioenleeftijd 56 wordt, ben je dan ook direct een bejaarde die alles gratis moet krijgen van deze partij?

Bron: http://deorkaan.nl/weerstand-tegen-camp ... he-partij/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Zo democratisch was de democratie in Griekenland anders ook niet :wink: Er mocht maar een zeer beperkt deel van de bevolking daadwerkelijk "stemmen".
Wubbo schreef:Wat een slechte site. Ik wilde de tekst kopiëren omdat ik hem niet begreep, maar dat kan niet want de site is opgebouwd uit gifjes :X

Dan maar overtypen:
Welkom bij dé politieke partij die streeft om het woord 'democratisch' weer een ervaring maakt dat een voorbeeld is voor de hele wereld.
Nou, dan weet je het wel!
Als ze zowel in de advertenties e.d. als op de website zoveel taalfouten maken, kan ik hen überhaupt niet serieus nemen :')
En blandning av sött och salt.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ronaldussen schreef:Zo democratisch was de democratie in Griekenland anders ook niet :wink: Er mocht maar een zeer beperkt deel van de bevolking daadwerkelijk "stemmen".
Dat is waar, maar het nooit te laat om een nieuw systeem op te richten. Overigens, het Zwitserse systeem bevalt me anders wel.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mij niet. Het kost een grote gemeente als Rotterdam 1 miljoen euro om één referendum te houden en vervolgens komt er geen kip stemmen omdat het onderwerp te ingewikkeld is. Uitkomst ongeldig en een miljoen door de plee gespoeld.

Gewoon een keer in de zoveel tijd een grote campagne waarbij je helemaal scheel ziet van de politieke posters en daarna gewoon weer reclame voor het thuisbezorgen van eten in de tramhaltes en op de treinstations is meer dan prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ik word een beetje moe van het geneuzel dat de politiek ongelooflijk ingewikkeld is en de gewone burger er niks van snapt. Als het al zo ingewikkeld is, dan is het de plicht van politici om ervoor te zorgen dat het goed uitgelegd wordt zodat de burger het wél snapt. Dat hoort ook bij een democratie.
En blandning av sött och salt.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ik vind het geweldig dat Zwitserland gemeentes met 31 inwoners heeft en dat een gemeente dan een enorm grote autonomie heeft. In Nederland hebben we maar 388 gemeenten en in Zwitserland 2.294.
isadora

Bericht door isadora »

regenmaker schreef:Democratie is ooit begonnen in Griekenland, waarbij de bevolking op het centrale plein bij elkaar kwam om te stemmen en te discussiëren over zaken. Tegenwoordig moeten we blijkbaar stemmen op een partij die het dan voor jou mag uitmaken voor een x aantal jaar, maar ik wil liever per wet afzonderlijk kunnen stemmen in plaats van per partij.
Eén advies: wordt Zwitser, welkom!!!

PS: En je kunt bij ons al jaren via internet je stemmen uitbrengen. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

regenmaker schreef:Democratie is ooit begonnen in Griekenland, waarbij de bevolking op het centrale plein bij elkaar kwam om te stemmen en te discussiëren over zaken. Tegenwoordig moeten we blijkbaar stemmen op een partij die het dan voor jou mag uitmaken voor een x aantal jaar, maar ik wil liever per wet afzonderlijk kunnen stemmen in plaats van per partij.
Slecht idee. Referenda zijn de bakermat voor populisten. Bekijk eens deze aflevering van Zembla en zie waarom referenda geen goed idee zijn: http://zembla.vara.nl/dossier/uitzendin ... n-het-volk
-
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Niet alle ideeën van populisten zijn per definitie slecht...
waldo79

Bericht door waldo79 »

Breng dat Erno maar eens aan zijn verstand.
Nitein-Repart

regenmaker schreef:Niet alle ideeën van populisten zijn per definitie slecht...
Maar Nederland de-islamiseren, uit de EU/euro/Schengen zijn dat wel, evenals geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep, enz. Fors meer geld naar defensie en politie vind ik niet nodig, wij leven in een veilige regio dus hebben niet echt baat bij een sterke (maar dure) defensie. AOW-leeftijd naar 65, aanvullende pensioenen wel indexeren is niet wenselijk en erg duur. Eigen risico verlagen en huren omlaag vind ik wel positief.
-
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Erno-BE schreef:Maar Nederland de-islamiseren, uit de EU/euro/Schengen zijn dat wel, evenals geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep, enz. Fors meer geld naar defensie en politie vind ik niet nodig, wij leven in een veilige regio dus hebben niet echt baat bij een sterke (maar dure) defensie. AOW-leeftijd naar 65, aanvullende pensioenen wel indexeren is niet wenselijk en erg duur. Eigen risico verlagen en huren omlaag vind ik wel positief.
Ik ben ook niet voor het feit dat Nederland uit EU/euro/Schengen moet. Ook is de-islamiseren ook niet per se nodig, maar wel een goed integratie traject. Niet zoals nu gebeurt met particuliere bedrijven die inburgeringscursussen aanbieden en dat mensen het zelf moeten betalen (opwerpen van drempels). Maar meer investeren in de politie is wel degelijk nodig. Iedereen zit tegenwoordig met zijn mobiel achter het stuur in de auto en je ziet amper nog blauw op straat wat zorgt voor een gevoel van onbehagen. Dit kan gerealiseerd worden door minder papierwerk aan de politieagenten te geven. Verder de AOW leeftijd naar 65 is voor de zwaardere beroepen niet eens zo'n gek idee, denk aan een stratenmaker of mensen die schoonmaken dat is zwaar lichamelijk werk. De vraag is natuurlijk wel waar leg je de grens? Het grootste probleem op dit moment vind ik het verflexen van de arbeidsmarkt. Nederland is op dit moment het land in Europa waar de meeste flexbanen zijn (percentage ten opzichte van de hoeveelheid vaste banen).

Ik wil AOW leeftijd naar 65 etc. niet meteen populistisch noemen.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Erno-BE schreef:Slecht idee. Referenda zijn de bakermat voor populisten. Bekijk eens deze aflevering van Zembla en zie waarom referenda geen goed idee zijn:
Het politieke systeem in Zwitserland is veel meer op directe democratie gericht, daar maakt een referendum simpelweg deel van uit.

Democratie is per definitie populisme (is er in Nederland een partij of politicus die er zich niet schuldig aan maakt?) dus in dat licht bezien vind ik het een wonder dat elke Nederlandse staatsburger minimaal elke vier jaar voor de Tweede Kamer mag stemmen. Ik krijg meer en meer het gevoel dat onze politieke kaste zelfs dat recht maar heel erg lastig en hinderlijk vindt.
Feed the childrens
Nitein-Repart

regenmaker schreef:
Erno-BE schreef:Maar Nederland de-islamiseren, uit de EU/euro/Schengen zijn dat wel, evenals geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep, enz. Fors meer geld naar defensie en politie vind ik niet nodig, wij leven in een veilige regio dus hebben niet echt baat bij een sterke (maar dure) defensie. AOW-leeftijd naar 65, aanvullende pensioenen wel indexeren is niet wenselijk en erg duur. Eigen risico verlagen en huren omlaag vind ik wel positief.
Ik ben ook niet voor het feit dat Nederland uit EU/euro/Schengen moet. Ook is de-islamiseren ook niet per se nodig, maar wel een goed integratie traject. Niet zoals nu gebeurt met particuliere bedrijven die inburgeringscursussen aanbieden en dat mensen het zelf moeten betalen (opwerpen van drempels). Maar meer investeren in de politie is wel degelijk nodig. Iedereen zit tegenwoordig met zijn mobiel achter het stuur in de auto en je ziet amper nog blauw op straat wat zorgt voor een gevoel van onbehagen. Dit kan gerealiseerd worden door minder papierwerk aan de politieagenten te geven. Verder de AOW leeftijd naar 65 is voor de zwaardere beroepen niet eens zo'n gek idee, denk aan een stratenmaker of mensen die schoonmaken dat is zwaar lichamelijk werk. De vraag is natuurlijk wel waar leg je de grens? Het grootste probleem op dit moment vind ik het verflexen van de arbeidsmarkt. Nederland is op dit moment het land in Europa waar de meeste flexbanen zijn (percentage ten opzichte van de hoeveelheid vaste banen).

Ik wil AOW leeftijd naar 65 etc. niet meteen populistisch noemen.
Voor zware beroepen vindt ik ook dat de AOW op 65 moet blijven, voor wie geen zwaar beroep heeft moet de AOW ook omhoog, dat om het betaalbaar te houden. Met het verflexen van de arbeidsmarkt ben ik met je eens, er moet meer gekeken worden naar oplossingen voor het creëren van vaste banen. Betere integratie van immigranten zoals jij stelt ben ik ook met je eens, maar daarnaast ook meer acceptatie van immigranten. Geweld, belediging, etc. Van immigranten ook strenger aanpakken.

Het systeem in Zwitserland is op den duur onhoudbaar. Zwitserland zit als een enclave buiten de EU en is erg afhankelijk van de EU. Schengen is al doorgevoerd. In Zwitserland zijn al vele euro's in omloop (meer dan in andere niet-Eurolanden), dus het is slechts een kleine opstap naar het invoeren van de euro. Een duur is slecht voor toerisme en export, in de toekomst krijgt Zwitserland daarvan de rekening gepresenteerd.
-
isadora

Bericht door isadora »

Erno-BE ik vind je uitspraken over Zwitserland ongenuanceerd, zoals al vaker opgemerkt.
Geef eens een goeie onderbouwing en bronnen voor je boute uitspraken.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Het Zwitserse systeem vind ik zeker interessant. Als ik het goed heb werkt het daar precies andersom vergeleken met hier. In Zwitserland is er op lokaal niveau veel macht (vooral bij de kantons) en hoe hoger je komt des te minder taken ze hebben.
isadora

Bericht door isadora »

Dat klopt inderdaad. Hierdoor is de betrokkenheid van de bevolking met de politiek ook flink groter dan hier.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Voor iemand in Groningen is Den Haag ver weg en als de provincie Groningen mocht bepalen wat er met het gas gebeurde dan was de winning inmiddels allang gestopt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nouja, blijkbaar heeft iemand in Groningen een pot geld gevonden om het hele land vol te behangen met dat we ze zo dankbaar moeten zijn...

Afbeelding
(Mathenesserplein, Rotterdam)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Erno-BE schreef: Het systeem in Zwitserland is op den duur onhoudbaar. Zwitserland zit als een enclave buiten de EU en is erg afhankelijk van de EU. <knip>
Je beseft dat die eerste zin totaal niks met de rest van je verhaal te maken heeft?
Het ging namelijk over het Zwitserse systeem van referenda (waar ik overigens voor ben) en vervolgens betrek jij ineens de EU, Schengen en de Euro erbij. :?

Verder ben ik het voor een groot deel eens met Regenmaker. :pos:

Ook weet ik sinds gisteren voor 99% zeker op welke partij ik ga stemmen: D66. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie