Met de 'Enkeltjes' en 'Overstapjes' enzo.

Er zijn maar weinig mensen die slechts één halte met een (gebruikelijke) bus meegaan. Natuurlijk lenen sommige lijnen zich prima om één halte mee te gaan en er zijn ook genoeg voorbeelden van wanneer iemand maar één halte mee wilt of hoeft te reizen, maar het overgrote deel van de reizigers reist meerdere haltes.meltrain schreef:Als je na het inchecken gelijk weer wilt uitchecken, wordt je al één halte verder uitgecheckt. Dat het nog steeds slecht is, begrijp ik, maar het valt dan wel on der de noemer 'grijsrijden', aangezien je voor één halte betaalt.
Wat dat betreft ben ik het eens met T-o-F: hoe zie je of iemand expres in- en gelijk weer uitcheckt of dat iemand gewoon vaak koret afstanden reist?
Lees die post van NS-Reiziger nou eens goed...meltrain schreef:Wat dat betreft ben ik het eens met T-o-F: hoe zie je of iemand expres in- en gelijk weer uitcheckt of dat iemand gewoon vaak koret afstanden reist?
Je zou kunnen invoeren dat je altijd voor de eerste één of twee kilometer betaalt. Daarnaast zou je de chipkaart automatisch kunnen laten blokkeren als je te vroeg uitcheckt en daarna overstapt.Ja, en dat kan dus niet volgens mij.
Als je na het inchecken gelijk weer wilt uitchecken, wordt je al één halte verder uitgecheckt. Dat het nog steeds slecht is, begrijp ik, maar het valt dan wel on der de noemer 'grijsrijden', aangezien je voor één halte betaalt.
Wat dat betreft ben ik het eens met T-o-F: hoe zie je of iemand expres in- en gelijk weer uitcheckt of dat iemand gewoon vaak koret afstanden reist?
Zie http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/lees/881 ... d.holland/Harmen Dijkstra, directeur Connexxion: "Nu ook in de Connexxion-bussen in de regio Noord Holland Noord met de OV-chipkaart gereisd kan worden, is één groot OV-chipkaartgebied ontstaan. Je kunt bij Connexxion met de OV-chipkaart in de gehele randstad reizen, helemaal van Texel naar Rotterdam."
Dat was laatst schrikken ja, toen ik mijn chipkaart eens was vergetenOverigens lijkt het in Amsterdam zonder wagenverkoop van strippenkaarten best goed te gaan, veel mensen hebben alleen nog de oude prijzen in hun hoofd, waardoor ze even schrikken van de prijs.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten