Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hainje

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Zijn die poortjes voor de overstap op Beurs weggehaald dan? Want toen ik daar gisteren was kon ik de overstap maken van E -> B. Terwijl ik een half jaar (ofzo) geleden nog wel uit en in moest checken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

De route is onderlangs. Dus vanaf het perron van lijn D/E door de tunnel richting het perron van de lijnen A/B/C richting capelsebrug waar als je een 180 graden draai maak naar boven kan het perron de andere richting op.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er hangen niet alleen posters zag ik afgelopen zondag, de route is ook middels stickers op de perronvloer aangegeven en er stonden informatiemedewerkers op het perron nabij de tunnel richting lijn A, B, C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:
OmniLezer schreef:Ook overdag rijdt RET mee.
Is het nu niet overkill tussen Slinge en Zuidplein met buslijn 68, 70, 72, 82, 183 en 283. Daarnaast ook 30x per uur een reservebus.
Mja, aan de andere kant: liever een overkill bij een dergelijke situatie dan een tekort met het nodige gezeik (in de media) dat daar altijd bij komt kijken.
Da's waar.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Zojuist voor het eerst gehoord: een ingesproken mededeling in de metro dat we even moeten wachten wegens een metro voor ons. Werd afgespeeld vlak voor de Akkers, waar dit nog wel eens voor komt. Normaliter riep de machinist dit om.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Sinds de inbouw van het PinfoS is dat bericht vaker te horen. Ik vind het wel netjes!
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Wordt dat ook tweetalig omgeroepen?
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Jazeker wel. *O* :pos:
mb90

Bericht door mb90 »

De dienstregeling van de lijnen 156, 711, 712 en 713 (vervangende lijnen voor de Hoekse Lijn) staan online voor het eerste weekend (die van 1-2 april) op de site van de RET. Wat mij zo op het eerste oog negatief opvalt is dat lijn 56 en 156 in de avonduren samen wel 4x per uur rijden, alleen rijdt de 156 dan 5 minuten voor de 56 in plaats van netjes elk kwartier.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

mb90 schreef:De dienstregeling van de lijnen 156, 711, 712 en 713 (vervangende lijnen voor de Hoekse Lijn) staan online voor het eerste weekend (die van 1-2 april) op de site van de RET. Wat mij zo op het eerste oog negatief opvalt is dat lijn 56 en 156 in de avonduren samen wel 4x per uur rijden, alleen rijdt de 156 dan 5 minuten voor de 56 in plaats van netjes elk kwartier.
In de OVinfoapp staan ook de overige diensten in vermeld.
Bemined

Bericht door Bemined »

En op werkdagen zal tevens metrolijn A verlengd worden naar Pernis in de spitsuren voor de extra overstappers die verwacht worden op station Vijfsluizen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Om het afscheid van de NS-treinen op de Hoekse Lijn op te luisteren, laat stichting Hondekop zondag 26 maart een ouderwetse boottrein op de verbinding rijden. De trein vertrekt rond 09.20 uur vanuit Amsterdam en komt ongeveer om 16.50 uur in Hoek van Holland aan. Op 1 april neemt de RET de lijn van de NS over. Dan begint het ombouwen van het spoor naar een metroverbinding. Naar verwachting rijdt de eerste metro op 1 september. In de tussentijd zet de RET vervangende bussen in. Inschrijven voor een ritje met de 'legendarische verschijning' van Hondekop kan via mat54.nl.

Bron: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De media is weer knap slecht geïnformeerd.

Het vertrek vanuit Amsterdam is inderdaad om 09:20 en zal overdag een aantal malen heen en weer gaan rijden en om 16:50 weer terug keren naar Amsterdam. Ook op Somda wordt overigens genoemd dat Mat'46 mee gaat rijden die dag.

-o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Zowel de Mat '46 als Mat '64 van het Spoorwegmuseum zullen rijden (naast de Mat '54 van de stichting), de tijden zijn bij Langs de Rails te vinden.
groningen

Bericht door groningen »

Het feest is weer begonnen!

8.23: Gvc/Rtd-Breda: geen IcDirect treinen tussen Rotterdam en Breda, minder Intercity's tussen Den Haag en Breda.
mb90

Bericht door mb90 »

De afgelopen nachten is het spoor van tramlijn 23 in IJsselmonde geslepen. Tussen 1 en 2 vannacht werd hier het spoor richting het centrum geslepen en werd ik hier wakker van. Daardoor was deze foto ervan mogelijk, want dit is niet iets wat je elke dag op de tramrails ziet:
Afbeelding

Over het andere spoor reed overigens nog wel gewoon om 1:20 uur de laatste tram naar P+R Beverwaard. Ik heb niet meegekregen of dat spoor ook nog afgelopen nacht geslepen is, maar het leek er bij daglicht wel op. Door het slijpen hoor ik nu overigens de trams net wat minder door de boog komen hier.
Visgraatmodel

Bericht door Visgraatmodel »

Misschien is dit echt über-achterhaald maar is de Rotterdamse Citadis gebaseerd op de Alstom Cityway?
Afbeelding
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nee. De Cityway was oorspronkelijk van Fiat. In 2000 werd de spoortak van Fiat overgenomen door Alstom.

Alstom zelf verkocht al in 1997 hun eerste Citadis, aan de Franse stad Montpellier. De Citadis was een nieuwe ontwikkeling en technisch totaal niet vergelijkbaar met hun eerdere tram, de Tramway Français Standard 1 en 2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Weet iemand al of de ex-Hermes MAN stadsbussen al de RET kleur met logo hebben ??
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Krijgen ze ook een nieuwe kleur? het zijn maar 5 maandjes dat die bussen rijden, en hier, in Haaglanden krijgen de bussen ook maar een stickertje extra terwijl Connexxion er maar 2 jaar (of langer, als ze de concessie winnen) mee rijden.
BusFreakRotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er gaan geruchten dat de MAN's die het treinvervangend vervoer gaan rijden tussen Hoek van Holland - Schiedam v.v. de oude MAN's die destijds door de RET van Qbuzz zijn overgenomen gaan vervangen... geen idee overigens hoe oud die oude MAN's van Hermes zijn die nu ingezet gaan worden op het trein vervangend vervoer. Iemand meer informatie?
arjano1978

Bericht door arjano1978 »

De bussen van RET die ze van Qbuzz hebben overgenomen hebben de zelfde bouwjaar van de bussen die van Hermes hebben overgenomen. En als ik het goed hebt zijn de bussen uit 2008. EN de M.A.N. van hermes zijn tijdelijk aan geschaft voor de tijdelijke afsluiting van de Hoekselijn.
Globetrotter

Bericht door Globetrotter »

Jasper073 schreef:Weet iemand al of de ex-Hermes MAN stadsbussen al de RET kleur met logo hebben ??
In ene besloten FB-groep kwam ik een foto tegen van de 3451 met RET- logo en totaalreclame/ bestickering van de RET zelf. Her en der is de grijze Hermes- kleurstelling nog gewoon te zien.
arjano1978 schreef:De bussen van RET die ze van Qbuzz hebben overgenomen hebben de zelfde bouwjaar van de bussen die van Hermes hebben overgenomen. En als ik het goed hebt zijn de bussen uit 2008. EN de M.A.N. van hermes zijn tijdelijk aan geschaft voor de tijdelijke afsluiting van de Hoekselijn.
Zowel de ex Qbuzz MAN's die door de RET zijn geleast als de Hermes MAN's die de Hoekselijn- pendel gaan rijden komen beiden uit 2008.
Bemined

Bericht door Bemined »

Omdat er een tijdje terug een discussie was over de omloop van enkele buslijnen heb ik de afgelopen dagen (donderdag t/m zondag) weer eens een scriptje aangezet dat de NDOVLoket feed met actuele ritinformatie logt, want in deze informatie zit namelijk het omloopnummer verstopt:

Donderdag 9 maart 2017: Bus Tram Metro
Vrijdag 10 maart 2017: Bus Tram Metro
Zaterdag 11 maart 2017: Bus Tram Metro
Zondag 12 maart 2017: Bus Tram Metro

Let op dat met name de bus een best grote tabel is en niet elke browser dat leuk vind.
arjano1978

Bericht door arjano1978 »

Ik zou graag die bestandjes met de omloop willen hebben. Alleen ik kan het niet opslaan. Of hoe doe ik het om op te slaan?
Plaats reactie