Bahnverkehr nach Zugentgeisung auch am Donnerstag stark eingeschränkt
LUZERN ⋅ Beim Bahnhof Luzern ist am frühen Mittwochnachmittag ein Zug der Trenitalia entgleist. Sieben Personen wurden leicht verletzt. Der Bahnverkehr von und nach Luzern ist mindestens bis Betriebsschluss am Mittwoch unterbrochen und wird auch am Donnerstag noch stark eingeschränkt sein.
Das Wichtigste in Kürze:
•Ein entgleister und umgekippter Wagen des Eurocity Milano-Basel hat Fahrleitungsmasten im Bahnhof Luzern massiv beschädigt.
•Sieben Personen sind leicht verletzt worden.
•Der Bahnhof ist für den Bahnverkehr mindestens bis Betriebsschluss am Mittwoch unterbrochen.
•Die Unfallursache ist unklar und Gegenstand der laufenden Untersuchungen.
•Der Bahnverkehr wird gemäss SBB-Prognosen auch am Donnerstag noch stark behindert sein.
Gemäss Angaben der SBB sind kurz nach der Abfahrt um 13.54 Uhr zwei Waggons des EuroCity 158 Milano-Basel bei der Ausfahrt aus dem Bahnhof Luzern aus den Schienen gesprungen. Nach ersten Erkenntnissen ist der vierte Wagen der Zugskomposition des Typs ETR 610 von Trenitalia zur Seite gekippt.
Lees verder
Vertaling:
Op station Luzern is in de vroege woensdagmiddag een trein van Trenitalia ontspoort. Zeven personen zijn lichtgewond geraakt. Het treinverkeer van en naar Luzern is tot tenminste einde dienst op woensdag onderbroken en zal ook op donderdag nog zeer beperkt zijn.
Het belangrijkste in het kort:
* Eén ontspoorde en omgevallen wagon van de Eurocity Milaan - Basel heeft bovenleidingsmasten in het station Luzern zwaar beschadigd.
* Zeven personen zijn lichtgewond geraakt.
* Treinverkeer in het station is tot minstens einde dienst op woensdag onmogelijk.
* De oorzaak van het ongeval is nog onbekend en wordt onderzocht.
* Het treinverkeer zal volgens prognoses van de SBB ook op donderdag nog sterk gehinderd worden.
Volgens informatie van de SBB zijn kort na vertrek om 13.54 uur twee wagons van de EuroCity 158 Milaan - Basel bij het verlaten van station Luzern uit de rails gelopen. Volgens eerste berichten is de vierde wagon in de treincompositie van het type ETR 610 van Trenitalia gekanteld.
Zeven gewonden bij ontsporing in Luzern
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zeven gewonden bij ontsporing in Luzern
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Re: Zeven gewonden bij ontsporing in Luzern
De verwachting is dat de stremming van het station tot 17 uur morgen duurt. Mensen moesten 1 uur in de trein blijven tot ze eruit mochten. Moet je voorstellen dat je in dat ene scheve wagon zat. Hoop dat fout snel gevonden wordt en niet terug slaat op de andere treinstellen. Gelukkig was snelheid laag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Lijkt me sowieso nog de vraag of het wel aan de trein gelegen heeft. Op de foto's die bij het artikel gelinkt staan is duidelijk te zien dat de ontsporing in een wissel heeft plaatsgevonden, dat wissel kan natuurlijk ook een defect gehad hebben wat dit ongeval veroorzaakt heeft.
Het onderzoek zal het ongetwijfeld uitwijzen.
Het onderzoek zal het ongetwijfeld uitwijzen.
Schapekop in de Keistad
-
Afschaffen die wissels!
-
Ja, die nam het Pendolino concept iets te letterlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
Volgens mij weten ze het toch nog niet of het aan de/een wissel ligt. Politie en SBB zwijgen erover.