Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hainje schreef:In de spoorwereld lopen er ook erg veel mensen rond met de diagnose autisme.
Definieer spoorwereld eerst eens? Mijn indruk is meer dat het vooral mensen die er hobbymatig mee bezig zijn en er helemaal in op gaan vaak autistische trekjes vertonen. Maar dat lijkt mij niet typisch iets voor het spoor.
Autisme is niet zoiets eenzijdig als Rainman o.i.d., het is een heel breed spectrum. Ik heb zo geen keiharde cijfers, maar toch denk ik dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen in de spoorsector een vorm van (niet-gediagnosticeerd) autisme hebben.
Spoorwereld denk ik toch aan treinpersoneel, treindienstleiding etc.
Vanuit 't vliegtuig wel, op de grond vind ik het (vliegveld - hotel) nog meevallen...
Maar het is zo'n all-inclusive Resort met 't bijbehorende volk, (dikke knalrood verbrande Engelsen, Russen en Polen) en ik weet niet of dat helemaal mijn type volk en vakantie is... :')
Dat het strand en het zwembad om 17:30sluuten helpt ook niet heel erg mee, watdeneuck wordt ik geacht te doen hier? :X
Morgen dus maar op tijd op om een beetje te badderen, en daarna 4 dagen excursies op de planning. Maar als ik een week hier in het Resort had moeten vertoeven zou ik gillend gek worden :Y
Aking schreef:watdeneuck wordt ik geacht te doen hier? :X
Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft ;-)
Hainje schreef:Autisme is niet zoiets eenzijdig als Rainman o.i.d., het is een heel breed spectrum. Ik heb zo geen keiharde cijfers, maar toch denk ik dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen in de spoorsector een vorm van (niet-gediagnosticeerd) autisme hebben.
Spoorwereld denk ik toch aan treinpersoneel, treindienstleiding etc.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, al verwacht ik dat de hobbywereld een hoger percentage autisten (al dan niet gediagnosticeerd) heeft dan de werkvloer, al is het maar omdat er veel beroepen zijn waarbij je om moet gaan met reizigers en dat is niet alle autisten gegeven.
Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurt als ik mezelf laat onderzoeken, maar wil eigenlijk het antwoord niet weten.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Ik veronderstel dat je bij jezelf laten onderzoeken denkt aan autisme? Weet natuurlijk niet in hoeverre je hinder ondervindt in je dagelijks leven. Om je een indicatie te geven is het vierluik "Het is hier autistisch" misschien wel interessant om te kijken. Als je je daar op bepaalde vlakken in herkent dan is onderzoek wellicht toch het overwegen waard. Uiteraard is dat een beslissing die je zelf moet nemen (met je naasten).
Klik hier om te kijken via NPO, het kan zijn dat je beter via een desktop terug moet kunt kijken. Toen Mam het op de iPad wilde kijken werd ze gedwongen een NLZiet-abo te nemen, op de pc had zij (en ik) nergens last van. Geen idee of dat bij anderen ook zo is.
Edit: 2x Kromme zin even rechtgetrokken.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 27 mar 2017, 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Hainje schreef:Klik hier om te kijken via NPO, het kan zijn dat je beter via een desktop terug moet kijken. Toen Mam het op de iPad wilde kijken, werd ze gedwongen een NLZiet-abo te nemen, op de pc had zij (en ik) nergens last van. Geen idee of dat bij anderen ook zo is.
Net even getest op een laptop en had ook nergens last van. Kan het zo terug kijken .