Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze schieten al op met de bouw van het nieuwe eindpunt in Roden voor de Qlink lijn 4 https://twitter.com/jelmereh/status/852938518183673856
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Voor de Leer pendel werden extra bussen ingezet. Sommige vertrokken te vroeg, maar dan was er vaak een 2de. Extra ingezet en nog nooit gezien was de Arriva dubbeldekker nummer 490. Deze is niet in de witte kleur, maar iets tegen het bruine aan.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lijn 9 van 17.48 uit de Punt is na het aandoen van Eelde en Paterswolde via P+R Haren naar Groningen C.S. gereden. Volgens 9292 10 minuten gehalterd bij vliegveld, dus blijkbaar een volle vakantievlucht? Vertraging wel meteen weer weg, wel irritant voor Ter Borch en de Weijert
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vlucht uit Gdansk zit weer op de maandag en vrijdagavond. Dat moet de oorzaak geweest zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoe zit het eigenlijk met de maximum prijs van een ritje met de bus? Provinciale stat'n vangroningen schreef:Dagkaart hele dag is dan volgens mij 1 euro goedkoper geworden. Hoeveel zones is Groningen - Emmen? Vroeger 8 euro; nu wordt dat dus 2 euro duurder.
Drenthe en Groningen hadden die ooit toch op 8 euro gezet, omdat anders de succesvolle Qliner Groningen-Emmen onbetaalbaar zou worden voor de passagier?
hej*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Aankomst Eelde gistermiddag: 17:40 W61643 Gdansk (GDN) Wizz Air A320 HA-LPL Landed 17:34
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Met de ov-chipkaart is de prijs ook acht euro :)geert4OV schreef:Hoe zit het eigenlijk met de maximum prijs van een ritje met de bus? Provinciale stat'n vangroningen schreef:Dagkaart hele dag is dan volgens mij 1 euro goedkoper geworden. Hoeveel zones is Groningen - Emmen? Vroeger 8 euro; nu wordt dat dus 2 euro duurder.
Drenthe en Groningen hadden die ooit toch op 8 euro gezet, omdat anders de succesvolle Qliner Groningen-Emmen onbetaalbaar zou worden voor de passagier?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wel goed idee om 40/4 voor 7 uur ook in te voeren. OV studentenkaart / abonnementen geldig in nachtbus begrijp ik dan weer niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik snap abonnementen + SRP in nachtbus ook niet echt, Groningen-Drenthe is de eerste concessie waar dit gebeurt denk ik. Misschien om het gebruik van de bussen nog verder aan te moedigen?
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Treinvervangend vervoer in Groningen lijkt goed te werken, met de tijdelijke haltes en de afggezette straat. Nou is vandaag natuurlijk een rustige dag, nog even afwachten hoe dat de rest van de week gaat, maar over het systeem lijkt in ieder geval goed nagedacht.
Op OogTV een artikel over de NS treinen die nu via Leeuwarden naar Onnen gaan. Had er niet eens over nagedacht dat dat natuurlijk gewoon door gaat! https://www.oogtv.nl/2017/04/ns-interci ... -hoogkerk/
Op OogTV een artikel over de NS treinen die nu via Leeuwarden naar Onnen gaan. Had er niet eens over nagedacht dat dat natuurlijk gewoon door gaat! https://www.oogtv.nl/2017/04/ns-interci ... -hoogkerk/
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Alleen hoe krijg je ze dan 100% kostendekkend. Dat zijn ze nu vrijwel. Al scoort 402 het slechtst in het dashboard.Nicketick schreef:Ik snap abonnementen + SRP in nachtbus ook niet echt, Groningen-Drenthe is de eerste concessie waar dit gebeurt denk ik. Misschien om het gebruik van de bussen nog verder aan te moedigen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De snelbus Leer - Groningen die om 20:30 aankwam op Hoofdstation was gisteren zo vol dat volgens mij de stopbus ook nog doorgereden is naar Groningen.
Daarnaast leek het erop dat sommige ritten van lijn 2 gisteravond werden uitgevoerd met een gewone 12 meter stadsbus en extra AirportLink LE.
Daarnaast leek het erop dat sommige ritten van lijn 2 gisteravond werden uitgevoerd met een gewone 12 meter stadsbus en extra AirportLink LE.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op het kruispunt bij de Herepleinbrug stonden vanmiddag 4 verkeersregelaars. Auto's gaan nu al over de Zuiderdiep. Die Arriva snelbus van 18.30 naar Leer had ook een gele sticker van de NS, zodat het ook richting Hoogeveen heeft gereden. Het is de 462 of 482. Bus 3097 reed vanmiddag als 178. Qua reistijd ben je sneller van Hoogeveen naar Groningen dan Beilen. Vanmiddag reed een bus naar Groningen via de Verlengde Hereweg naar het station. Er waren klachten dat die bussen in Haren alleen maar bij de Transferium stoppen en niet naar centrum/station rijden of het was een foutje. Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Van wat ik onder meer via twitter heb vernomen rijden de stopbussen inderdaad langs het transferium en stoppen niet bij het station van Haren. Als het goed is rijden er pendelbusjes tussen het transferium en het station.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als je geluk hebt een taxibusje. Anders een normale taxi. Je zou maar bagage bij je hebben.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Klachten? Is toch juist prachtig opgelost. Je kunt je auto makkelijk kwijt op de P+R en hop naar Groningen of Assen en verder. Veel beter dan dat onbereikbare station van Haren.groningen schreef:Er waren klachten dat die bussen in Haren alleen maar bij de Transferium stoppen en niet naar centrum/station rijden of het was een foutje. Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Van Oosterhaar ga je toch niet met de auto naar de P + R toe. U stelt dat iedereen zijn/haar auto gebruikt voor een klein ritje. Tenminste 1 VIRM staat in Groningen niet onder een bovenleiding geparkeerd.Klachten? Is toch juist prachtig opgelost. Je kunt je auto makkelijk kwijt op de P+R en hop naar Groningen of Assen en verder. Veel beter dan dat onbereikbare station van Haren.
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk dat je de bus van South West Tours bedoeld. Deze heeft niet bij Connexxion, maar bij Van Oeveren (onder andere) gereden.groningen schreef:Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Eigenlijk gaat het allemaal best prima zo naar Groningen, zonder trein.
Zou zeggen, toch maar Hoogeveen intercity-station, de rest opbreken.
Zou zeggen, toch maar Hoogeveen intercity-station, de rest opbreken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Extra overstap, kwartier tot 3 kwartier langer onderweg, veel minder ruimte, geen internet in de bus, geen wc in de bus... Nee, ik ben blij als de treinen weer rijden naar Groningen.
We krijgen hier trouwens nog genoeg stremmingen: er komt een tunnel bij station haren, station Europapark krijgt een extra spoor met perron en natuurlijk nog de verbouwing van station Groningen straks. Oh ja, en het emplacement aan de oostkant van station Zwolle gaat nog verbouwd worden en Zwolle-Herfte wordt viersporig met een ongelijkvloerse kruising bij Herfte. *bus*
We krijgen hier trouwens nog genoeg stremmingen: er komt een tunnel bij station haren, station Europapark krijgt een extra spoor met perron en natuurlijk nog de verbouwing van station Groningen straks. Oh ja, en het emplacement aan de oostkant van station Zwolle gaat nog verbouwd worden en Zwolle-Herfte wordt viersporig met een ongelijkvloerse kruising bij Herfte. *bus*
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gisteravond ketelwagens met Locon loc 1796 richting Noord Willemskanaal.
Koplopers rijden nu weer tussen Leeuwarden en Groningen.
Bron: Daniel de Ruig
Koplopers rijden nu weer tussen Leeuwarden en Groningen.
Bron: Daniel de Ruig
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zet dan ook even het linkje naar de fotograaf erbij: KLIK HIER
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vandaag paar keer van de vervangende bus gebruik gemaakt tussen Groningen en Hoogeveen, maar het was allemaal prima geregeld hoor. De drie soorten bussen (stop, snel Assen en snel Hoogeveen) stonden duidelijk aangegeven en er was genoeg en vriendelijk personeel en capaciteit. Niks mis mee.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zag mobiele chippalen bij de bussen staan vanmiddag, waren me vrijdag nog niet opgevallen? Zorgt voor lekker makkelijk en snel in-/uitchecken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Rijden die bussen Groningen - Hoogeveen non-stop over de A28? Dat stukje moet ik nog afstrepen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten