Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Y
Tja, R-net staat voor Randstadnet, Austerlitz is geen randstad, m.i., dus men kan zo'n buurtbus alle nummers geven, die men wil. Zuid-Holland is ook Randstad, maar daar worden de R-net lijnnummers 4xx. Er is dus in de Randstad al geen eenheid, laat staan daar buiten.
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 14 apr 2017, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vinny schreef:Ik ben vooralsnog wat sceptisch over het R-net wat hier ligt. Verder ben ik ook wel benieuwd of lijn 342 een volwaardige lijn wordt, ik denk dat ze hem niet 's avonds en in het weekende willen exploiteren.
Er is door CXX gezegd dat alle R-net lijnen die op Schiphol rijden, 24 uur per dag zullen gaan rijden. Ik ben alleen benieuwd of het lijnnummer 's nachts een N-nummer wordt of dat men het 3xx nummer blijft gebruiken.
Ja, lijn van Schiphol naar Aalsmeer/Uithoorn in de nacht (N88) en overdag (188) 7 dagen in de week. Lijnen opgeheven i.v.m. gebrek aan belangstelling? Maar dat was wel 8-9 jaar geleden. Inmiddels zijn de kernen sterk gegroeid en Schiphol ook. Ik denk dat CXX het weer gaat proberen, was trouwens ook een eis van de VRA: elke kern boven 10.000 inwoners een rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.
Ben benieuwd naar het onderliggende net en Schipholnet. Remco noemde op de gok toch nog een flink aantal lijnnummers op. Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
n-evo schreef:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in de link leggen tussen 300 = R-NET = HOV en of speciale nummerreeksen zin hebben op deze manier.
Leuke anekdote: Een vriendin van mij moest laatst naar Austerlitz op een vrijdag. Daarvoor had ze bus 381 nodig. Ze kreeg een halve hartverzakking toen de buurtbus kwam aanrijden. Met name omdat ze met een groep had afgesproken en "300" dus verbond aan HOV-bussen. :') :Y
De lijnnummers van de buurtbussen in Utrecht beginnen met een 5. Waarschijnlijk zat ze in zo'n 3-asser uit Groningen. 381 is in ieder geval gewoon een streeklijn, maar is genummerd in de 300- reeks, omdat het een recreatielijn betreft.
Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
fred1954 schreef:Een kennis van mij uit Wilnis vraagt zich af of ze nu buiten de boot valt wat betreft verbinding met Amsterdam/Amstelveen. Ik zag in de lijnnummer lijst wel nog de 242 langskomen, misschien dan toch nog een spitsdienst van Wilnis naar Amsterdam? We gaan het zien.
Naar Amstelveen gaan ze buiten de boot vallen, maar dat zou vroeg of laat toch gebeuren. Naar Amsterdam zal het meestal met de 126 sneller zijn vanuit Wilnis, nu deze niet meer binnendoor rijdt vanaf Abcoude.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ezra schreef:
Moet de nieuwe lijn 341 eigenlijker gezien worden als een opvolger van de huidige lijnen 168 en het trajectdeel van lijn 310 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid?
Hebben we het over de ex-300/310 Citaro's? Ik dacht dat ze nog bleven tot opening NZL?
Edit: laat maar, het gaat natuurlijk over de (mooie) Citaro's van TCR.
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 16 apr 2017, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa schreef:Geen idee waarom dit me is bijgebleven, maar het klinkt relevant.
Vinny schreef:Het dieptepunt wat ik bij Connexxion meemaakte was de introductie van de buslijn 197/188 (rond 2008 volgens mij) van Amsterdam Manixstraat naar Uithoorn via Schiphol. Zelfs de OV reisplanner 9292ov.nl kende de route niet als optie omdat er een virtuele overstap in verborgen zat, waardoor het aantal reizigers dat deze busverbinding nam op de vingers van één hand te tellen waren. Ik was er bij toeval achter gekomen omdat ik de bus 172 gemist had en op het busstation ging koekeloeren of er nog andere bussen ongeveer die kant op zouden gaan en binnen in de bus bleek dat de lijn helemaal naar Aalsmeer en Uithoorn zou gaan. Precies wat ik nodig had. Bleek de verbinding ook nog eens iets sneller dan de reguliere 172. Alleen wist niemand dat, waardoor de lijn de dienstregeling erna keurig netjes werd opgeheven
Ben benieuwd of dit er ook daadwerkelijk veel mee te maken heeft dat de lijn onderbezet was.
Ik denk dat er meerdere factoren een rol speelden, maar dat het in de basis neerkomt op een gebrek aan inleving in de reiziger. Niemand gaat een bus nemen waarvan hij niet weet dat hij bestaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website