Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... cht-vieren

Van Utrecht naar Amerongen is 5 euro met Syntus. Van Utrecht naar Zeist is 6 euro bij U-OV :P
Behoorlijke frequentie verhogen op N50. Gaat gewoon 6x die nacht!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Was er iemand gisteravond in Soest?
Ik heb geen onderschrift
marvinkok

Bericht door marvinkok »

dnmw2705 schreef:Vanmorgen had ik een chauffeur die schijnbaar niet wist hoe het KAR systeem werkte. Nadat we bij 3 verkeerslichten stil hadden gestaan omdat de KAR rood werd, heb ik er maar wat van gezegd. Ik kreeg een snauw, maar we reden daarna wel lekker door. Toen ik uitstapte bedankte ze mij alsnog. Kon overigens ook geen goedemorgen vanaf bij instappen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem.
Rode KAR kun je weinig aan doen hoor, hooguit keertje extra proberen prioriteit te vragen maar als ie rood is betekent dat dat EBS geen retoursignaal krijgt van VRI. Wil overigens niet zeggen dat er geen prioriteit gekregen wordt, alleen dat er geen antwoord van de VRI is binnengekomen...
Wageningen1998

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef: Behoorlijke frequentie verhogen op N50. Gaat gewoon 6x die nacht!
Zal ook wel nodig zijn denk ikAfbeelding
flipje

Bericht door flipje »

Durashift schreef: Als passagier heb je dan wel een lekker warme bus na zo'n lang stukje MAT via de snelweg. :)
Langste MAT rit gaat toch wel naar Arriva (Touring), op zondagavond rijden er enkele ritten vanuit de stalling in Groningen naar Emmeloord om daar te beginnen op lijn 315/324. Dit ritje is goed voor 96 echte kilometers! :wink:

Afgelopen paasweekend even een blik geworpen bij VDL in Heerenveen. Er stonden op het buitenterrein 2 Citea's voor Syntus (1 met bestickering en 1 zonder) en er stond 1 Citea in de spuitcabine.
wouter15

Bericht door wouter15 »

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1613828 ... soest.html Blijkbaar gaat er in juli weer wat veranderen in de dienstregeling. Of lees ik dit verkeerd?
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Volgens mij veranderd alleen U-OV het vervoersplan. Syntus zou echt alleen in december het vervoersplan aanpassen. Misschien is het ondertussen toch te gek aan het worden waardoor de Provincie eist dat het eerder gebeurd. Ik snap alleen niet waarom Syntus zo'n pispaaltje aan het worden is. Want het enige wat je leest is klachten, maar nergens over wat ze tot nu toe al bereikt hebben. Al is dat natuurlijk ook typisch Nederlands om alleen maar te zeiken en niets positief te zien
Zugführer
OVNL-beheerder

Bericht door Zugführer »

RTV Utrecht is in de war, in het U-OV vervoersplan staat inderdaad dat Syntus geen nieuw vervoersplan in laat gaan halverwege het jaar.
Het netwerk in Zeist heeft een sterke samenhang met de lijnen van Syntus. Aangezien Syntus geen vervoerplan
ontwikkelt voor de tweede helft van 2017, zou dit leiden tot een suboptimaal resultaat. Het proces hiervoor is
inmiddels gestart en we streven naar een gezamenlijke introductie van het busnetwerk in de dienstregeling 2018.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Maar is tegen die datum (December 2018) Qbuzz (Uov) niet overgenomen door een ander bedrijf (mogelijk Syntus)?
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Hahahhaha. Dat ja. Persoonlijk zou ik denken dat dat inderdaad het geval zou zijn. U-OV heeft in theorie meer te zeggen in Zeist dat Syntus aangezien Zeist onder het BRU valt. Ik heb dus ook het idee dat het daarom nog niet aangepast wordt. Alleen dat is koffiedikkijken. Eerst moet NS Qbuzz verkopen. Keolis zou mooi zijn, maar een andere maatschappij op CXX of Arriva na, lijkt mij ook wel wat. Provincie zou het graag willen, Syntus voor Provincie en BRU.
Wageningen1998

Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Wat is er precies mis met Arriva en CXX dan?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik merk geen verschil tussen Syntus of Connexxion. Het personeel, het visitekaartje, is niet opeens significant anders geworden: horken blijven horken. En beide bedrijven hebben/hadden zo hun eigen problemen met de dienstregelingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

Precies, en daarom moeten we af van dat gehobby in het OV.
NS op de rails en de NBM (Nederlandse BusMaatschappij) op rubber.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Littlebusdriver

Bericht door Littlebusdriver »

Zag vanmiddag een witte Seat Mii van Syntus rijden met BOA logo en nummer 1006 erop. Waarom in die reeks nummeren als daar ook al bussen in zitten?
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

BasFrancken schreef:Wat is er precies mis met Arriva en CXX dan?
Ik zou gewoon graag zien dat Syntus ook voor BRU gaat rijden. Puur om het feit dat het gekut met die abonnementen, aanspreekpunten en reizigertje plagen dan voorbij is.

Als voorbeeld van reizigertje pesten: Ik merk in Zeist veel gedoe. Syntus chauffeurs moeten de kaartjes van reizigers weigeren die met U-OV gekomen zijn. Op lijn 51 en 251 is het in de avond dus vaak gedoe. Want reizigers kopen bij U-OV het retourkaartje, maar na 2130 vertrekt er vanuit Utrecht geen 51 meer en rijdt alleen nog lijn 50. Hierdoor moeten de reizigers nog een tweede kaartje kopen. Ene chauffeur accepteert het, maar andere zijn gewoon keihard ermee.
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

flipje schreef:Afgelopen paasweekend even een blik geworpen bij VDL in Heerenveen. Er stonden op het buitenterrein 2 Citea's voor Syntus (1 met bestickering en 1 zonder) en er stond 1 Citea in de spuitcabine.
Duurt nog best lang dan! Of zouden ze in Heerenveen ook meteen alles inbouwen? Had echt niet verwacht dat het zo lang zou duren. Zeker met dat er op 24 maart al heel veel gestickerd was. Kleine S'jes het probleem? :p
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

De fout met die kaartjes ligt bij de provincie, die kan dat eenvoudig verhelpen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Na 21:45 rijdt lijn 51 inderdaad niet meer, maar lijn 53 nog wel en deze rijdt ook van Utrecht naar Zeist, weliswaar via een andere route.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Wageningen1998

Suus schreef:Ik merk geen verschil tussen Syntus of Connexxion. Het personeel, het visitekaartje, is niet opeens significant anders geworden: horken blijven horken. En beide bedrijven hebben/hadden zo hun eigen problemen met de dienstregelingen.

Het enige grote verschil is natuurlijk het materieel, wat een stuk luxer is. Vraag me af wat cxx voor materieel had ingezet als zij hadden gewonnen. In Amstelland-Meerlanden gaan ze erg mooi materieel inzetten.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

BasFrancken schreef:Vraag me af wat cxx voor materieel had ingezet als zij hadden gewonnen.
Ik gok op Iveco aangezien Connexxion daar de laatste tijd vaker heeft besteld.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

dnmw2705 schreef: Ik zou gewoon graag zien dat Syntus ook voor BRU gaat rijden. Puur om het feit dat het gekut met die abonnementen, aanspreekpunten en reizigertje plagen dan voorbij is.
Dat is toch echt de schuld van een lakse opdrachtgever, die moet dat gewoon beter regelen. Anders krijg je doodleuk de situatie dat dezelfde vervoerder in dezelfde plaats afhankelijk van de lijn toch verschillende soorten kaartjes gaat verkopen. En dat je bij een nieuwe vervoerder je oude abo moet restitueren en daarna een nieuwe moet kopen.
BasFrancken schreef:Het enige grote verschil is natuurlijk het materieel, wat een stuk luxer is.
Maar totaal ongeschikt is voor een stadsdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wageningen1998

Inderdaad totaal ongeschikt voor de stadsdienst. En met Iveo bussen heb ik geen ervaring; zijn dat fijne bussen? (T.o.v Setra)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef:
dnmw2705 schreef: Ik zou gewoon graag zien dat Syntus ook voor BRU gaat rijden. Puur om het feit dat het gekut met die abonnementen, aanspreekpunten en reizigertje plagen dan voorbij is.
Dat is toch echt de schuld van een lakse opdrachtgever, die moet dat gewoon beter regelen. Anders krijg je doodleuk de situatie dat dezelfde vervoerder in dezelfde plaats afhankelijk van de lijn toch verschillende soorten kaartjes gaat verkopen. En dat je bij een nieuwe vervoerder je oude abo moet restitueren en daarna een nieuwe moet kopen.
Het probleem zit 'm echt alleen in de losse wagenverkoopkaartjes, de abonnementen zijn wel uitwisselbaar (ondanks dat Syntus en U-OV wel een eigen verchipt sterabonnement hebben, zijn de Syntus-abonnementen bij U-OV geldig en omgekeerd).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Ik heb nog (steeds) een aandenken gevonden! hehe :p
Afbeelding

Ik vind die Xenon lampen in die Tourquase bussen trouwens erg fijn. Spijtig dat de Setra's die niet hebben!
Wageningen1998

We gaan binnenkort definitief afscheid nemen van Connexxion (voor zover dat nog niet gebeurd is.) De Tourquase bussen zullen binnenkort vervangen gaan worden door de S418's en dan is ook het laatste restje cxx verdwenen uit de provincie.
Plaats reactie