Met betrekking tot de Citea werken er gelukkig meer mensen bij het Provinciehuis en toen ik naar huis ging gisteren kon ik hem ook al fotograferen, toen stond hij echter nog aan de zijkant van het provinciehuis. (wel in een scherp zonnetje)
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Voor klachten over de wiki-pagina mag je volgens mij bij Wouter15 zijn. Overigens wel vreemd dat die niet actueel is, want er zijn op internet vele bronnen te vinden of gebruiken om zo'n pagina wel up-to-date te houden.
Met betrekking tot de Citea werken er gelukkig meer mensen bij het Provinciehuis en toen ik naar huis ging gisteren kon ik hem ook al fotograferen, toen stond hij echter nog aan de zijkant van het provinciehuis. (wel in een scherp zonnetje)

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Kunnen jullie ook proberen om een interieurfoto te maken? Ik ben wel nieuwsgierig.
Ik heb geen onderschrift
-
Nouja, verschillende bronnen leveren ook verschillend resultaat. Ik kan me voorstellen tussen de berichten "ik ben benieuwd naar de citea's"x60000 ook wel wat verloren gaat in de aandachtswaarde...Etienne schreef:Voor klachten over de wiki-pagina mag je volgens mij bij Wouter15 zijn. Overigens wel vreemd dat die niet actueel is, want er zijn op internet vele bronnen te vinden of gebruiken om zo'n pagina wel up-to-date te houden.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
Krijgen de nieuwe Citea bussen standaard 2 deuren of ook een derde deur zoals Amsterdam? Wel zo makkelijk bij spittijden
- Suus
- Contacteer:
De bussen hebben geen derde deur, ze hebben geen staande motor (Bij Citea Euro 6 bussen is dat te herkennen aan een bobbel achterop het dak).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Als ze voor lijn 50, (x)80 en 83 zijn zie ik hier geen reden voor.slingermonyet schreef:Krijgen de nieuwe Citea bussen standaard 2 deuren of ook een derde deur zoals Amsterdam? Wel zo makkelijk bij spittijden
Ik heb geen onderschrift
-
De Citea LLE is sinds 2015 ook leverbaar met een 3e deur (Link).Suus schreef:De bussen hebben geen derde deur, ze hebben geen staande motor (Bij Citea Euro 6 bussen is dat te herkennen aan een bobbel achterop het dak).
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Het valt ons binnen het beheer al een tijd op dat er in dit topic erg veel "alledaagse gebeurtenissen" worden gemeld. Ook andere gebruikers hebben berichten gemeld om dezelfde reden.
Eerder is al aangegeven dat het topic Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving teveel op de concessie van U-OV zou focussen, daarom heb ik dat nu hernoemd naar Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht.
Om te voorkomen dat de ontwikkelingen in deze concessie verdwijnen tussen berichten over bussen met 5 minuten vertraging, defecte stopknoppen etcetera is het verzoek nu dit soort meldingen te plaatsen in het topic Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht.
In dit topic kunnen dan dingen besproken worden zoals veranderingen in de dienstregeling.
Hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is, anders horen we het graag.
Eerder is al aangegeven dat het topic Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving teveel op de concessie van U-OV zou focussen, daarom heb ik dat nu hernoemd naar Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht.
Om te voorkomen dat de ontwikkelingen in deze concessie verdwijnen tussen berichten over bussen met 5 minuten vertraging, defecte stopknoppen etcetera is het verzoek nu dit soort meldingen te plaatsen in het topic Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht.
In dit topic kunnen dan dingen besproken worden zoals veranderingen in de dienstregeling.
Hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is, anders horen we het graag.
-
Zeker, als de wegbeheerder daarvoor de juiste inrichting kiest is het nog legaal ook.Chrysa schreef:Volgens mij is stilstaan redelijk essentieel bij een bushalte hoor.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-5610741
-
Eh, het niet kunnen zien van de stopknoppen in PU bussen is wel een dingetje, geloof ik.Zugführer schreef:(..) defecte stopknoppen etcetera is het verzoek nu dit soort meldingen te plaatsen in het topic Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht.
(..).
(ongeacht of de stopknop nu wel of niet defect is..)
Persoonlijk, denk ik, komt het strikt concessie gebonden onderwerp wel weer naar voren indien er wat over, bijvoorbeeld, een dienstregeling, te melden is. De komende maand zal het hier vooral over de instroom van de bussen gaan, schat ik zo in. :)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Eens ;)
Maar meldingen over bijvoorbeeld het uitvallen van een bus op een bepaalde rit zijn niet zo relevant hier, dat zijn dingen die beter in een "Alledaagse gebeurtenissen" topic passen. Deze scheiding is bij de vorige herindeling van het forum overigens bewust zo aangebracht, elke regio heeft toen een Alledaagse gebeurtenissen topic gekregen.
Maar meldingen over bijvoorbeeld het uitvallen van een bus op een bepaalde rit zijn niet zo relevant hier, dat zijn dingen die beter in een "Alledaagse gebeurtenissen" topic passen. Deze scheiding is bij de vorige herindeling van het forum overigens bewust zo aangebracht, elke regio heeft toen een Alledaagse gebeurtenissen topic gekregen.
-
Allerdaagse gebeurtenissen zijn rit uitval, defecten en vertragingen, lijkt me.
Mag ik vragen wat er dan nog relevant is binnen dit topic? Dienstregeling, nieuwe bussen, ideeën, aanpassingen? Puur om even een beeld te krijgen wat de scheidingslijn is.
Ik heb er persoonlijk zelf geen problemen mee dat het beide in één topic zat. Het was naar mijn mening alleen maar handig dat er voor alles wat met Syntus in Provincie Utrecht te maken had, in één topic gepost werd. Anyway. Dit heeft ook weer duidelijkheid tussen de verschillende posts.
Misschien is het dan ook handig om voor U-OV een topic aan te maken. Zoals: U-OV 2013 - 2023 oid. Hebben 'wij' twee forums en hebben 'zij' er twee. Aangezien er nu ook voor de vervoersplannen etc nieuwe topics aangemaakt worden.
Mag ik vragen wat er dan nog relevant is binnen dit topic? Dienstregeling, nieuwe bussen, ideeën, aanpassingen? Puur om even een beeld te krijgen wat de scheidingslijn is.
Ik heb er persoonlijk zelf geen problemen mee dat het beide in één topic zat. Het was naar mijn mening alleen maar handig dat er voor alles wat met Syntus in Provincie Utrecht te maken had, in één topic gepost werd. Anyway. Dit heeft ook weer duidelijkheid tussen de verschillende posts.
Misschien is het dan ook handig om voor U-OV een topic aan te maken. Zoals: U-OV 2013 - 2023 oid. Hebben 'wij' twee forums en hebben 'zij' er twee. Aangezien er nu ook voor de vervoersplannen etc nieuwe topics aangemaakt worden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Dit dus. Ideëen niet, als je wilde plannen hebt kun je een topic aanmaken in het ideëen-subforum.dnmw2705 schreef:Allerdaagse gebeurtenissen zijn rit uitval, defecten en vertragingen, lijkt me.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Dat topic voor ideeën bestaat al: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023 | ideeën vervoersplan 2018 :D
Voor U-OV werkt de structuur nu eigenlijk prima, alledaagse gebeurtenissen in het betreffende topic, en de ontwikkelingen passen steeds binnen de topics voor de verschillende vervoersplannen.
Voor U-OV werkt de structuur nu eigenlijk prima, alledaagse gebeurtenissen in het betreffende topic, en de ontwikkelingen passen steeds binnen de topics voor de verschillende vervoersplannen.
Ik begrijp je punt wel ja, we hebben echter de indruk dat veel mensen die hier komen (niet zozeer posten, maar vooral meelezen) met name geïnteresseerd zijn in ontwikkelingen zoals de dienstregeling in Leusden, hoe de lijnen naar de Henschotermeer het straks gaan doen of de aanpassingen in de dienstregeling om hem betrouwbaarder te krijgen, om maar wat voorbeelden te noemen. Dan is het niet handig als je vooral berichten tegenkomt over inderdaad rituitval, vertragingen en defecten :)dnmw2705 schreef:Ik heb er persoonlijk zelf geen problemen mee dat het beide in één topic zat. Het was naar mijn mening alleen maar handig dat er voor alles wat met Syntus in Provincie Utrecht te maken had, in één topic gepost werd. Anyway. Dit heeft ook weer duidelijkheid tussen de verschillende posts.
- isadora
Brrrr, grrrrrrrrrr eigenlijk, ik bespeur sektarisch gedrag. -o-dnmw2705 schreef:............. Hebben 'wij' twee forums en hebben 'zij' er twee...........
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Wat is überhaupt het nut van het melden van uitval op een forum? Oud-Hollands kunnen klagen? Een forum lijkt me juist voor het posten en bediscussiëren van ontwikkelingen.Zugführer schreef:Dat topic voor ideeën bestaat al: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023 | ideeën vervoersplan 2018 :D
Voor U-OV werkt de structuur nu eigenlijk prima, alledaagse gebeurtenissen in het betreffende topic, en de ontwikkelingen passen steeds binnen de topics voor de verschillende vervoersplannen.Ik begrijp je punt wel ja, we hebben echter de indruk dat veel mensen die hier komen (niet zozeer posten, maar vooral meelezen) met name geïnteresseerd zijn in ontwikkelingen zoals de dienstregeling in Leusden, hoe de lijnen naar de Henschotermeer het straks gaan doen of de aanpassingen in de dienstregeling om hem betrouwbaarder te krijgen, om maar wat voorbeelden te noemen. Dan is het niet handig als je vooral berichten tegenkomt over inderdaad rituitval, vertragingen en defecten :)dnmw2705 schreef:Ik heb er persoonlijk zelf geen problemen mee dat het beide in één topic zat. Het was naar mijn mening alleen maar handig dat er voor alles wat met Syntus in Provincie Utrecht te maken had, in één topic gepost werd. Anyway. Dit heeft ook weer duidelijkheid tussen de verschillende posts.
Ik heb geen onderschrift
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ieder zijn hobby ;) Daarom scheiden we vanaf nu dus ook. Voor dat soort dingen is het AG-topic, en hier discussie over ontwikkelingen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Zo te zien hebben de citea's ook een donkertint in de ramen, net zoals alle Connexxion Ambassadors dat hebben. Klopt dat?
-
Bussen worden tegenwoordig standaard met getinte ramen geleverd, al jaren. Door de witte huisstijl valt dit nu extra op misschien.
-
Ik vind dat super fijn, dat getint glas. Vond het al jammer dat de Setra's het niet hebben. Zouden de Citea's ook standaard Xenon lampen hebben?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- marvinkok
-
Ik vind dat getinte glas ook fijn ja. Vind het er van buitenaf ook mooi uitzien.
Ik zag overigens een MAN touringcar van BRAVO staan op Wageningen Busstation. Heeft zeker niks met Syntus te maken?
Ik zag overigens een MAN touringcar van BRAVO staan op Wageningen Busstation. Heeft zeker niks met Syntus te maken?
- marvinkok
Bravo is Brabant. Die touringcars zijn van een onderaannemer.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Van Driel om precies te zijn. :Y 
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- marvinkok
Had van dijk in m'n hoofd, maar wist niet meer zeker. Dank voor de aanvulling :pos: