Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dan zal het eerder Sint Suusmis zijn denk ik...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Mijn haar is weer blauw! *O*
Jef400 schreef:Er zijn meerdere mogelijkheden Chrysa
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik sowieso in Hoorn terecht wil komen, dan kan ik de spoorlijn naar Heerhugowaard aldaar ook nog afstrepen. Welke het gaat worden weet ik alleen nog niet. :p
cassie127

Bericht door cassie127 »

Chrysa schreef:Mijn haar is weer blauw! *O*
Kunnen we je gelijk makkelijker spotten :twisted:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400

Bericht door Jef400 »

Jef400 schreef:Er zijn meerdere mogelijkheden Chrysa
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik sowieso in Hoorn terecht wil komen, dan kan ik de spoorlijn naar Heerhugowaard aldaar ook nog afstrepen. Welke het gaat worden weet ik alleen nog niet. :p
Ah oké vanaf Purmerend kun je dan met de lijnen 110 of 301 op Edam terecht komen en vanaf daar met lijn 314 verder. Dat is een aansluiting.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Ah. Dus we hebben nu een smurf in ons middenAfbeelding
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Zit er dan ook een Chrysa in die zakjes met smurfen die je bij de Plus kunt sparen nu? :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79

Bericht door waldo79 »

regenmaker schreef:Sommige mensen verpesten geintjes altijd. :evil:
Vooruit maar weer :)
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef:Zit er dan ook een Chrysa in die zakjes met smurfen die je bij de Plus kunt sparen nu? :lol:
Tenzij ik eigenlijk in een heel groot smurfenzakje leef moet ik je helaas teleurstellen.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Zit er dan ook een Chrysa in die zakjes met smurfen die je bij de Plus kunt sparen nu? :lol:
Of het happy meal bij de mac haalt voor het smurfen speeltje
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
trolly

Bericht door trolly »

Chrysa schreef:Tenzij ik eigenlijk in een heel groot smurfenzakje leef moet ik je helaas teleurstellen.
Ik doe erg mijn best, maar kan geen zinnige reden bedenken waarom je Brabant niet zo zou kunnen opvatten (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vader Abraham zou zijn smurfen nog best eens naar Brabant mogen sturen voor een verkeerscursus. Het is voor wegverkeer al jaren de dodelijkste provincie :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

trolly schreef:Ik doe erg mijn best, maar kan geen zinnige reden bedenken waarom je Brabant niet zo zou kunnen opvatten (A)
Ik ben import! Ik wil hier ook graag weg. :(
JWM

Bericht door JWM »

Suus schreef:Vader Abraham zou zijn smurfen nog best eens naar Brabant mogen sturen voor een verkeerscursus. Het is voor wegverkeer al jaren de dodelijkste provincie :Y
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het hoge autobezit en de aanwezigheid van de categorie wegen waar relatief veel dodelijke ongevallen plaatsvinden dan met de rijstijl van de Brabo's.
trolly

Bericht door trolly »

Chrysa schreef:Ik ben import! Ik wil hier ook graag weg. :(
:Y Dat zeggen ze allemaal, bij de Plus.

________________________________________________________________________________________________
isadora

Bericht door isadora »

Zouden de Amerikanen nu echt massaal Europa gaan mijden het komende zomerseizoen?
De overheid aan de overkant van de grote plas doet er in ieder geval alles aan, reizigers de stuipen op het lijf te jagen:
https://travel.state.gov/content/passpo ... urope.html
Laatst gewijzigd door isadora op wo 03 mei 2017, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

:evil:
trolly schreef:
Chrysa schreef:Ik ben import! Ik wil hier ook graag weg. :(
:Y Dat zeggen ze allemaal, bij de Plus.
plus geeft meer, meer import Brabanders.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Michael

Bericht door Michael »

JWM schreef:
Suus schreef:Vader Abraham zou zijn smurfen nog best eens naar Brabant mogen sturen voor een verkeerscursus. Het is voor wegverkeer al jaren de dodelijkste provincie :Y
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het hoge autobezit en de aanwezigheid van de categorie wegen waar relatief veel dodelijke ongevallen plaatsvinden dan met de rijstijl van de Brabo's.
Rijstijl zal wellicht ook een klein aandeel hebben in de verkeersongevallen. Ik zie toch vrij regelmatig van de piloten de meest gekke stuurbewegingen uithalen om bijvoorbeeld een vrachtwagen voor te zijn waar ze anders achter moeten blijven rijden en zo kan ik wel door blijven gaan.

Sinds het bericht naar buiten is gekomen dat Brabant de meeste verkeersdoden heeft zijn er al 2 bijgekomen:

Vandaag bij Bergen op Zoom liep een voetganger over de snelweg die werd gegrepen door een vrachtwagen:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26442 ... +Zoom.aspx

Gisteren bij Langeweg:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26435 ... geweg.aspx

Dit is een kruising waar al vaker ernstige ongevallen zijn gebeurd. Dit is bekend bij de Provincie Noord-Brabant en die is samen met de gemeente Moerdijk aan het kijken hoe ze deze kruising veiliger kunnen maken. Overigens zijn er op deze weg de afgelopen paar weken al meerdere ongelukken gebeurd:

7 April botste een auto tegen een paar bomen bij Zevenbergen:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26352 ... ergen.aspx

10 April raakten 2 vrouwen en een kind gewond bij een aanrijding nabij Hooge Zwaluwe:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26360 ... aluwe.aspx

28 april sloeg een man met zijn auto over de kop bij Zevenbergschen Hoek en raakte Zwaargewond:
http://www.bndestem.nl/moerdijk/automob ... ~ab688a45/

En dit zijn nog maar een paar ongevallen. Op deze weg gebeuren vrij regelmatig (ernstige) verkeersongevallen.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

De N285 is een echte scheurweg ja, hoewel het een 80-weg is rijdt normaal verkeer naar mijn idee altijd rond de 100. Ik kan me nog herinneren dat er vroeger een stuk of 4 flitspalen stonden, waar zijn die gebleven?
trolly

Bericht door trolly »

Nou Chrysa, ik geef het op. Vertel maar waar je ze hebt gelaten.

Michael

Bericht door Michael »

Ik rij regelmatig over die weg en de meeste mensen rijden wel rond de 80 a 90. Enkele veel harder.

Die flitspalen zijn verwerkt tot oud ijzer. Een paar van die palen stonden vlak voor woonhuizen en die hadden last van het geflits. En voor de ene die nabij dat tankstation stond hadden ze schijnbaar geen vergunning. Alleen daar kwamen ze dus pas later achter (dit is wat ik destijds hoorde, geen idee of het echt waar is.) Die bij dat tankstation heeft er niet zo heel lang gestaan trouwens. Hooguit een paar jaar. Die andere veel langer.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:die hadden last van het geflits
Dus dan halen ze hem maar weg. :')

En ja, zeker 's avonds wordt er hard gereden, meestal rij ik met zo'n 120 achter iemand aan en dat gaat prima. Minder leuk is het wanneer die andere mensen bij de onverlichte landbouw/fietsoversteekjes bij Zevenbergen en Wagenberg gewoon doorkachelen.

Mijn pa heeft al wel mogen ondervinden dat er tegenwoordig vaker mobiele controles staan. :')
Michael

Bericht door Michael »

Die mobiele controles zijn naar mijn mening effectiever. Iedereen die daar regelmatig reed wist precies waar die flitspalen stonden en gingen daar dan netjes 80 rijden om vervolgens weer keihard door te scheuren. De Moerdijkseweg tussen Terheijden en Zevenbergschen Hoek rijdt men ook regelmatig veel te hard. De politie staat daar regelmatig te laseren.

In Wagenberg stond jaren geleden ook een flitspaal recht voor een woonhuis. Die is vanwege het geklaag van de betreffende bewoners ook weggehaald. In Made stonden er ook 4. Toen die aan de Crullaan in de fik is gestoken hebben ze de andere 3 laten staan. Maar toen die in de Godfried Schalckenstraat in de fik werd gestoken en het naastgelegen woonhuis daardoor flink beschadigd raakte zijn ze allemaal weggehaald
Reiziger Delft

Bericht door Reiziger Delft »

Chrysa schreef:En ja, zeker 's avonds wordt er hard gereden, meestal rij ik met zo'n 120 achter iemand aan en dat gaat prima.
Dat gaat niet prima. Die wegen zijn ingericht voor 80 km/h. Je remweg neemt kwadratisch toe met een hogere snelheid. Er zijn veel gelijkvloerse kruisingen. Mensen die de weg opdraaien/oversteken zijn niet voorbereid op gekken die met 120 km/h aankomen rijden. Je kan dan niet meer op tijd remmen. Dan krijg je dus dit soort ongelukken. Natuurlijk kunnen ongelukken ook met 80 km/h gebeuren, maar de kans op ernstige afloop is dan fors lager.

Misschien ziet iemand nooit meer z'n vader, moeder of kind terug. Alleen maar omdat mensen 3 minuten eerder thuis willen zijn.
Michael

Bericht door Michael »

Reiziger Delft schreef:
Chrysa schreef:En ja, zeker 's avonds wordt er hard gereden, meestal rij ik met zo'n 120 achter iemand aan en dat gaat prima.
Er zijn veel gelijkvloerse kruisingen. Mensen die de weg opdraaien/oversteken zijn niet voorbereid op gekken die met 120 km/h aankomen rijden. Je kan dan niet meer op tijd remmen.
Dit ongeluk is een mooi voorbeeld van de situatie die jij noemt: http://www.omroepbrabant.nl/?news/26360 ... aluwe.aspx
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Een maximumsnelheid is er niet voor niets en 40 km/u te hard rijden lijkt me niet 'prima'
Plaats reactie