Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mjah die heeft z'n werk niet heel goed gedaan dan... Al was dit in de trein en dus niet op het station (en dus vast een andere afdeling :') )
marvinkok

Bericht door marvinkok »

Ik was net voor 8 uur op Borculo Busstation. Was uitgestorven, niks op de weg, op een Duitser na die langs kwam rijden met z'n veel te luide Polo... Oh, en natuurlijk het geraas van de koelingen van FrieslandCampina...
Best bijzonder om dan naast de bus te staan met signaal taptoe, 2 minuten stil en daarna het Wilhelmus..
Vervolgens met +4 vertrokken en iedereen haalde zijn overstap in Goor. Al was ik de enige met een een mat-rit naar de garage en einde dienst :X
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Durashift schreef: Daar was een 'mannetje van de NS' toch al het hele jaar mee bezig om juist alle (automatische) systemen 2 minuten het zwijgen op te leggen..?
Volgens mij zijn er wel meer mensen mee bezig geweest ;) Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.
trolly

Bericht door trolly »

webguy schreef:
Durashift schreef:Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.
Complex? Vroegûh zat er een meneer of mevrouw achter een microfoon op zo'n station, en die hield dan gewoon even z'n klep. Nu zou je datzelfde effect kunnen bereiken door een aan/uitknop ter plaatse. Complex wordt het pas, als je landelijk zulke kleine uitzonderingen softwarematig moet gaan oplossen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

En dat is dus precies wat er gebeurt, aangezien alle reisinformatie/omroep gecentraliseerd wordt vanuit Utrecht.
cassie127

Bericht door cassie127 »

De omroepen op het station toch. Heb niks over de trein zelf gezien of gehoord. En daar heeft die persoon die daar verantwoordelijk voor is ook niets over gezegd in een filmpje van ns
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Of ik even op kosten van Thalys volgende week een avondje naar Brussel kom om het over Thalys te hebben. Prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vinny

Bericht door Vinny »

trolly schreef:
webguy schreef:
Durashift schreef:Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.
Complex? Vroegûh zat er een meneer of mevrouw achter een microfoon op zo'n station, en die hield dan gewoon even z'n klep. Nu zou je datzelfde effect kunnen bereiken door een aan/uitknop ter plaatse. Complex wordt het pas, als je landelijk zulke kleine uitzonderingen softwarematig moet gaan oplossen.
Maar dan moet je op ruim 300 stations een monteur oproepen die eventjes om 20.00 de schakelaar bediend. Zoiets is erg duur.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking

Bericht door Aking »

Of je schakelt het landelijke systeem dat dat aanstuurt 2-5 minuten uit... -o-

Sowieso lijkt het me dat van die 300 stations het op 200 sowieso al stil is of kan zijn.
Laatst gewijzigd door Aking op vr 05 mei 2017, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
trolly

Bericht door trolly »

Dat bedoel ik. Er is geen hond in de buurt die in staat wordt geacht z'n boerenverstand te gebruiken en een knop om te zetten. Dus kan niet.
Neeeeeeee, kan wel, is simpel, maar is ongelofelijk ingewikkeld gemaakt om kosten terug te dringen. En dus is iets simpels nu complex en duur. Leve de vooruitgang!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De rest van het jaar profiteren we er van. De stations in Nederland zijn bezaaid met met beeldschermen en de omroepen zijn bijna altijd prima verstaanbaar.

In andere landen sta je met vijf anderen de volgende trein te zoeken op de vertrekstaat en wordt er iets over je trein omgeroepen terwijl de omroeper eigenlijk net een stuk appeltaart aan het verorberen was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127

Bericht door cassie127 »

In Duitsland zijn die omroepen per spoor nou ook niet altijd zo handig. Als ze dan wat willen omroepen op alle sporen verte je er op sommige stations werkelijk niets van
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking

Bericht door Aking »

De groetekes vanop d'n Thalys *O*
isadora

Bericht door isadora »

Groet terug, mijn eerstvolgende reis is morgen naar Schiphol.
Daarna de trein van Tbilisi-Airport naar stad. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Dus je reist niet van Schiphol naar Tbilisi? Maar, hoe kom je er dan? En hoe lang doet die trein van Tbilisi Airport naar Groningen er over? Vragen, vragen...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
isadora

Bericht door isadora »

Ah, correct, kleine correctie.
Trein naar Schiphol.
Vogel naar Tbilisi....enz.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking

Bericht door Aking »

@Mikos pleuâht op met je Groningen "stad" noemen, dorp in de stront daaro :Y
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Ik vond het de formatie van de 'Post van de Dag' wel waard :mrgreen:
isadora

Bericht door isadora »

:D :pos:
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik laat de trein staan en ik ga met de fiets naar Ommen :)
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

"Reiziger laat trein Arriva links liggen en kiest liever voor fiets", bron: Telegraaf.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

:D :pos:
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Jultar

Bericht door Jultar »

Ik wist niet zeker waar dit relevant kon zijn, dus ik dump het maar ff hier :mrgreen:
Schijnbaar gaat er een verhaal de ronde dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] met z'n 2x Traxx + 9 ICRm rijtuigen bij spanningssluis Zevenbergsche Hoek niet meer de bult op kan komen als de trein voor het laatste SMB onderaan de fly-over voor de spanningssluis stil gezet wordt.
Deze machinist heeft een filmpje gemaakt om te laten zien wat er nu precies gebeurd als je dat wel doet met die treinsamenstelling *O*
Edit: helemaal niets dus. Het verhaal is dus een broodje aap.
Laatst gewijzigd door Jultar op vr 05 mei 2017, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik volg je bericht niet helemaal... d'r gebeurt niks bijzonders in dat filmpje?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar

Bericht door Jultar »

Klopt helemaal. Het is dus een broodje aap dat die trein niet genoeg snelheid zou kunnen maken ;)
Plaats reactie