Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
En als het le pen was geworden...
tja dan heb veel zin om penne te eten. Of iets met een pen te doen
tja dan heb veel zin om penne te eten. Of iets met een pen te doen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Z2N
- Donateur
En om het feestje helemaal compleet te maken doen wij dit over een maand weer opnieuw, maar dan voor het parlement! *O*
-
Z'n overwinningsspeech bracht hij wel op een toon die beter bij een crematie past...
- Suus
- Contacteer:
Moet eerlijk zeggen dat het zeker bij Franse presidenten ook echt een kwestie van eerst zien, dan geloven is. Zodra de boeren in Parijs melk en mest gaan dumpen en tractorbanden verbranden op de snelwegen is het meestal snel voorbij met de hervormingen. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Gelukkig heeft Le Pen niet gewonnen, kunnen we met een gerust hart naar Lille deze zomer zonder grenscontroles. En de populisten weten dus geen belangrijk land als Frankrijk te veroveren. Mijn hoop is dat het in de toekomst ook gedaan is met het nationaal-populisme in onder andere Polen, Hongarije en Zwitserland, zodat de EU populisme-vrij wordt.
-
- ODRAIL
Zwitserland is geen lid van de EU hoor
.
- Meltrain
- Donateur
Je weet wat ze zeggen: "Zolang de boeren klagen en de dominees vragen, gaat het goed met het land." :YSuus schreef:Moet eerlijk zeggen dat het zeker bij Franse presidenten ook echt een kwestie van eerst zien, dan geloven is. Zodra de boeren in Parijs melk en mest gaan dumpen en tractorbanden verbranden op de snelwegen is het meestal snel voorbij met de hervormingen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
Polen en Hongarije snap ik, maar Zwitserland? Het land dat al sinds 1959 werkt met dezelfde coalitie en dus een toonbeeld is van stabiele politiek? Om dat nou op 1 lijn te stellen met landen waar al extreem-rechtse leiders aan de macht zijn is nogal onlogisch... :XErno-BE schreef:Gelukkig heeft Le Pen niet gewonnen, kunnen we met een gerust hart naar Lille deze zomer zonder grenscontroles. En de populisten weten dus geen belangrijk land als Frankrijk te veroveren. Mijn hoop is dat het in de toekomst ook gedaan is met het nationaal-populisme in onder andere Polen, Hongarije en Zwitserland, zodat de EU populisme-vrij wordt.
-
Het is wel een van de weinige West-Europese landen waar de populistische partij de grootste partij van het land is. Maar goed, overal zie je die gevaarlijke populisten opduiken, alleen in Duitsland wil het nog niet lukken om door te breken.
-
- Meltrain
- Donateur
Naar aanleiding van dit bericht: http://www.ad.nl/buitenland/onderzoek-n ... ~aca755f2/
Wordt er in Frankrijk dan gestemd door een blaadje met daarop de naam van de door jou gekozen kandidaat (of partij) in een bus te stoppen? Dat kan toch makkelijk fraude in de hand werken (door bijvoorbeeld thuis zo'n blaadje uit te draaien)? :?
Dan is het Nederlandse systeem (met een rood potlood een vakje inkleuren) toch beter.
Wordt er in Frankrijk dan gestemd door een blaadje met daarop de naam van de door jou gekozen kandidaat (of partij) in een bus te stoppen? Dat kan toch makkelijk fraude in de hand werken (door bijvoorbeeld thuis zo'n blaadje uit te draaien)? :?
Dan is het Nederlandse systeem (met een rood potlood een vakje inkleuren) toch beter.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Die paar gemeentes hebben echt 0,0 invloed op de uitslag. Ja misschien als het 52/48 was geweest, maar niet bij 66/34.
-
- Hainje
De officiële stembiljetten zullen ook vast niet op standaard A4-papier gedrukt worden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
- Z2N
- Donateur
Nou nee, maar het is niet echt nodig om verzegeld speciaal papier te gebruiken. De biljetten liggen naast de secretaris van het stembureau, stemmers worden geacht om minstens twee biljetten mee te nemen en dan in het stemhokje een van de biljetten in het envelopje te doen en daarna het envelopje dicht te maken. Die envelop gaat dan, onder het oog van de secretaris de stembus in, die daarna verkondigt dat er gestemd is ('a voté').
De biljetten die niet geldig zijn binnengebracht worden niet meegegeven aan stemmers, daar kan dus niets mis gaan. Na het stemmen worden de enveloppen geopend. Klopt er iets niet (gescheurd vel, betekend, meerdere stembiljetten, etc.) telt de stem niet mee.
De biljetten die niet geldig zijn binnengebracht worden niet meegegeven aan stemmers, daar kan dus niets mis gaan. Na het stemmen worden de enveloppen geopend. Klopt er iets niet (gescheurd vel, betekend, meerdere stembiljetten, etc.) telt de stem niet mee.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
En wat doe je dan met de biljetten die je niet gebruikt?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Versnipperen, :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
- Meltrain
- Donateur
Dat "in een envelop stoppen en daarna onder toeziend oog van de secretaris in de stembus stoppen" sluit fraude wel grotendeels uit, maar alsnog vind ik dit systeem een behoorlijke verspilling van papier.
Waarom wordt niet gewoon het systeem gebruikt met één stembiljet, waarop je één bolletje rood moet kleuren?
Waarom wordt niet gewoon het systeem gebruikt met één stembiljet, waarop je één bolletje rood moet kleuren?
- Hainje
Nee ons huidige systeem van stembiljetten dan. Heb je die vellen van 15 maart jl. gezien? :')
Dan kun je beter kleine envelopjes gebruiken met één naam er op.
Dan kun je beter kleine envelopjes gebruiken met één naam er op.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- Z2N
- Donateur
Kwestie van interpretatie. Het met veel inkt bedrukken is ook niet goed voor het milieu, het produceren van potloden ook niet. (A)
Maar zoals bij veel dingen is dit historisch gegroeid, en als het werkt hoef je het niet aan te passen. :Y
Maar zoals bij veel dingen is dit historisch gegroeid, en als het werkt hoef je het niet aan te passen. :Y
- Suus
- Contacteer:
Er wordt in Nederland gewerkt aan een nieuw efficiënter stembiljet.
In het stemhokje komt dan de kieslijst te hangen en op het stembiljet kruis je eerst de partij aan en daarna het volgnummer van je voorkeurskandidaat. Als je geen kandidaat aankruist stem je automatisch op de lijsttrekker.
In het stemhokje komt dan de kieslijst te hangen en op het stembiljet kruis je eerst de partij aan en daarna het volgnummer van je voorkeurskandidaat. Als je geen kandidaat aankruist stem je automatisch op de lijsttrekker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Ruim een kwartier geleden zag ik twee busspotters bij Rotterdam Zuidplein. Die zijn wel heel fanatiek op de vroege ochtend... 

-
- Donateur
- Contacteer:
Daar herken ik mezelf overigens ook wel in (niet dat ik daar sta), maar om bijvoorbeeld vroege scholierenlijnen te vangen is zo vroeg best wel handig. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Meltrain
- Donateur
Zo vroeg is 7:15 toch niet? Dat kan dan precies op de route van huis naar school / werk.
Om te fotograferen is Zuidplein overigens wel een beetje een saaie locatie.
Om te fotograferen is Zuidplein overigens wel een beetje een saaie locatie.
-
Ik ben dan al een tijdje wakker. Maar om nu op dat tijdstip te gaan staan fotograferen... Scheelt misschien dat ik niet echt een busfotograaf ben! 

- Suus
- Contacteer:
Blijkbaar heb ik weer een naamswijziging ondergaan. Moet ik alweer het beheer vragen om een naamswijziging...

- Zugführer
- OVNL-beheerder
Zal ik er "Thalys Guest" van maken ja?
Is zo geregeld :pos:
Is zo geregeld :pos: