Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Je quote gaat niet helemaal goed :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Oud-beheerder OVNL
Is al gefixt.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- ODRAIL
Dan kom ik wel in een cabine of in een conducteurshokje zitten :pos:Mikos schreef:Oh, nu is het weer niet de goede compensatie. Als straf zal ik er voor zorgen dat de treinen zó kort zijn dat je zelfs niet meer in de 1e klas kunt zitten. (A)KM46 schreef: Ja maar dit kwam niet door overlast bij werkzaamheden, maar doordat jou werkgever een tijdje te weinig materieel in gezet heeft.
- ODRAIL
Kun jij dat dan nog :oWubbo schreef:Is al gefixt.

- Zugführer
- OVNL-beheerder
Erg hè 
Maar in dit geval had Durashift het zelf aangepast zo te zien.

- Hainje

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
- ODRAIL
Oops even over heen gelezenZugführer schreef:Erg hè

Heb mijn bril nog niet op
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wordt langzaam uitgebreid - voor nu alleen enkele reis, retour, railrunner, groepsretour, etc en wat andere kaartjes.JWM schreef:Dank! Deze optie ontbreekt echter voor dit ticket blijkbaar.
- Hainje
Techniek is er al klaar voor (denk aan de Tesla's), het is alleen de wetgeving die het nog niet toestaat. Dat met die kapitein aan het roer is omdat je nu een bestuurder gewend bent, over 30 jaar lach je er net zo hard om als dat we nu lachen om die man met de rode vlag. Dat chauffeurs een controleursfunctie gaan uitvoeren ligt voor de hand, toch betwijfel ik of dit 1-op-1 zal gaan. In grote steden misschien wel, in 'de regio' denk ik dat dit nog wel eens tegen zou kunnen vallen.Durashift schreef:Nah, zou het zo snel gaan? Men doet dat wel zo voorkomen.. maar ik zie het nog niet zo gebeuren.. zeker niet in druk stadsverkeer.Hainje schreef: (..) Heb je ook al wel nagedacht wat je over een jaar of 15 wil gaan doen? Tegen die tijd is het beroep van buschauffeur vrijwel verleden tijd. Voertuigen rijden dan vrijwel allemaal autonoom. (..)
Misschien wel deeltrajecten (snelweg stukken bijvoorbeeld.. ).
Vergeet niet het sociale aspect van de chauffeur.. Lijkt mij niet heel prettig reizen in de wetenschap dat er geen 'kapitein' aan het roer staat.
Net zoiets als een conducteur / machinist ofzo. Lang niet altijd zichtbaar.. maar de wetenschap dát zo'n persoon er zit indien er bij calamiteit iemand nodig is, lijkt mij bijzonder prettig.
-
- Oud-beheerder OVNL
Het gaat waarschijnlijk nog een tijd duren voordat reizigers het "aandurven" om in een bus zonder chauffeur te stappen. Met de Phileas zijn daar proeven mee geweest, maar reizigers wilden er niet aan. Ik denk dat eerst de auto zonder chauffeur normaler moet worden voordat de bus aan de beurt is. Metro en trein zijn wat dat betreft makkelijker.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Mwah, klaar is een groot woord, en zeker Tesla is redelijk voorzichtig met het nemen van stappen. Maar het gaat zeker komende jaren komen. Volgens mij zijn meerdere grote techbedrijven en bijna alle grote fabrikanten bezig met zelfrijdende auto's.Hainje schreef:Techniek is er al klaar voor (denk aan de Tesla's), het is alleen de wetgeving die het nog niet toestaat.
-
Klopt, Tesla is misschien bekend in bij een breed publiek.. feilloos is die techniek nog niet én echt zelfrijdend, zoals een Google auto, is het ook niet.
Andere merken hebben dergelijke rij-hulp systemen ook al.
Het is net als bij de piloot in het vliegtuig.. het schijnt dat zo'n ding ook via de computer kan opstijgen en landen.. en toch zitten er een paar mensen voor in de snuit tijdens de gehele reis..
Andere merken hebben dergelijke rij-hulp systemen ook al.
Het is net als bij de piloot in het vliegtuig.. het schijnt dat zo'n ding ook via de computer kan opstijgen en landen.. en toch zitten er een paar mensen voor in de snuit tijdens de gehele reis..
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 15 mei 2017, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
- Hainje
NU is de techniek misschien nog niet feilloos, over 15 jaar deze dat echt wel.
-
Feilloos zal het wel niet worden maar op een gegeven moment wordt het niveau beter dan van mensen op alle aspecten. Dat is het moment dat het volledig legaal zal worden om automatisch te rijden.
- ODRAIL
Het is nu ook wel legaal om automatisch te rijden hoor. Als je maar over de juiste vergunningen beschikt.
- MarkNL
Er zijn een paar dingen die men in het achterhoofd moet houden omtrent autonoom rijden.
Bij het autonoom rijden maakt men onderscheid in 5 'levels'. Een uitgebreide uitleg hiervan staat bijvoorbeeld op deze pagina.
Level 5 is het hoogste niveau waarbij voertuigen volledig autonoom rijden, iets wat 'wij' zien als de volledig zelfrijdende auto die wellicht alles gaat vervangen. Hoewel de berichtgeving wellicht anders doet vermoeden, is het nog enorm lastig om level 5 te bereiken. De Rijksoverheid heeft onderzoek laten doen naar level 5 autonoom rijden (link, PDF) waarbij men tot de conclusie is gekomen dat er de nodige wijzigingen nodig zullen zijn aan de infrastructuur voordat level 5 bereikt kan worden. Daarbij verwachten experts pas een volledig autonoom voertuig onder level 5 pas tegen 2075 (link).
Volledige autonomie is vooralsnog -grote al dan niet toevallige technische doorbraken uitgezonderd- toekomstmuziek. Maar level 3 en misschien 4 voertuigen die een groot deel van de taken overnemen lijken wel in aantocht voor de komende 20 tot 30 jaar. De uitdaging ligt hem wel in hoe we de infrastructuur gaan inrichten, ook omdat deze deels-autonome voertuigen zich zullen mengen met niet-autonome voertuigen. Op dit soort vlakken is nog heel veel denkwerk en onderzoek nodig.
Bij het autonoom rijden maakt men onderscheid in 5 'levels'. Een uitgebreide uitleg hiervan staat bijvoorbeeld op deze pagina.
Level 5 is het hoogste niveau waarbij voertuigen volledig autonoom rijden, iets wat 'wij' zien als de volledig zelfrijdende auto die wellicht alles gaat vervangen. Hoewel de berichtgeving wellicht anders doet vermoeden, is het nog enorm lastig om level 5 te bereiken. De Rijksoverheid heeft onderzoek laten doen naar level 5 autonoom rijden (link, PDF) waarbij men tot de conclusie is gekomen dat er de nodige wijzigingen nodig zullen zijn aan de infrastructuur voordat level 5 bereikt kan worden. Daarbij verwachten experts pas een volledig autonoom voertuig onder level 5 pas tegen 2075 (link).
Volledige autonomie is vooralsnog -grote al dan niet toevallige technische doorbraken uitgezonderd- toekomstmuziek. Maar level 3 en misschien 4 voertuigen die een groot deel van de taken overnemen lijken wel in aantocht voor de komende 20 tot 30 jaar. De uitdaging ligt hem wel in hoe we de infrastructuur gaan inrichten, ook omdat deze deels-autonome voertuigen zich zullen mengen met niet-autonome voertuigen. Op dit soort vlakken is nog heel veel denkwerk en onderzoek nodig.
- Vinny
Gelukkig reis ik meestal met de concurrentie:Mikos schreef::YAking schreef:Of geldt dat alleen de andere kant op? :')
Oh, nu is het weer niet de goede compensatie. Als straf zal ik er voor zorgen dat de treinen zó kort zijn dat je zelfs niet meer in de 1e klas kunt zitten. (A)KM46 schreef: Ja maar dit kwam niet door overlast bij werkzaamheden, maar doordat jou werkgever een tijdje te weinig materieel in gezet heeft.
1. Er is vrijwel altijd een zitplaats
2. De treinen worden wel schoongemaakt
3. Mensen als KM46 mogen legaal eerste klasse reizen
4. Vertragingen als gevolg van logistieke problemen elders in het netwerk komen nauwelijks voor
5. Als het toevallig echt heel druk is zijn er altijd echt mooie meisjes die naast je willen zitten (A)
Ik mis alleen de koffie.

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
_O-Vinny schreef: 3. Mensen als KM46 mogen legaal eerste klasse reizen
Alleen jammer dat die dieseltreinen zo'n herrie maken...
-
Nou is dat natuurlijk een vrij subjectief begrip... (A)Vinny schreef:echt mooie meisjes
- dylanwild94
- Donateur
Helaas hebben we hier niet zulk degelijk diesselmatereel als onze zuiderburen.Chrysa schreef:_O-Vinny schreef: 3. Mensen als KM46 mogen legaal eerste klasse reizen
Alleen jammer dat die dieseltreinen zo'n herrie maken...
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- Suus
- Contacteer:
De Belgische dieselstellen vliegen dan weer erg makkelijk in de fik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Caojiawan Station in China, een metrostation dat pas écht in de middle of niks ligt..
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- dylanwild94
- Donateur
Helaas zitten we niet meer in China in het grote overstap spel. -o-
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
-
Vanochtend opnieuw praktijkexamen gedaan op de bus en met resultaat want ik ben geslaagd
Ik ben nu helemaal klaar met de opleiding dus nu rijbewijs aanvragen van de week en solliciteren

Ik ben nu helemaal klaar met de opleiding dus nu rijbewijs aanvragen van de week en solliciteren
- Hainje
Good busy!