Het huidige aanbod is naar die bestemmingen. Of dat één op één overeenkomt met de vraag is minder evident. De bereikbaarheid van VU en Leidseplein veranderen overigens nauwelijks, en ook het Museumplein is niet onbereikbaar met de NZL. Het Haarlemmermeerstation is een ander verhaal, maar dat is ook geen eindbestemming voor de meeste reizigers in de 170-bundel.fred1954 schreef:Vinny bedoelt waarschijnlijk hier, dat de vervoersvraag op de 170-bundel vanuit Uithoorn/Aalsmeer, veelal richting VU, Haarlemmermeerstation, Museumplein en Leidseplein is. In die vraag kan de NZL lijn niet voorzien.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
- trolly
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Opvallend is dat lijn 145 tussen Hoofddorp en Badhoevedorp verdwijnt.
Blijkbaar moeten reizigers tussen Hoofddorp en Badhoevedorp / Sloten voortaan overstappen op Schiphol.
En die Flex voor Rijsenhout verbaast mij ook wel een beetje. Je zou toch zeggen dat er wel vervoersvraag zou zijn voor ma-za overdag 2x/uur Rijsenhout - Hoofddorp?
De Flex die in plaats van de 164 komt voor Abbenes, verbindt alleen met Nieuw-Vennep. En niet met Sassenheim / Oegstgeest / Leiden.
Blijkbaar moeten reizigers tussen Hoofddorp en Badhoevedorp / Sloten voortaan overstappen op Schiphol.
En die Flex voor Rijsenhout verbaast mij ook wel een beetje. Je zou toch zeggen dat er wel vervoersvraag zou zijn voor ma-za overdag 2x/uur Rijsenhout - Hoofddorp?
De Flex die in plaats van de 164 komt voor Abbenes, verbindt alleen met Nieuw-Vennep. En niet met Sassenheim / Oegstgeest / Leiden.
-
Voor de geïnteresseerden:
Informatiebijeenkomsten Amstelland-Meerlanden
Connexxion en de Vervoerregio willen reizigers en bewoners graag verder informeren over het vervoerplan van Amstelland-Meerlanden. Daarom worden twee informatiebijeenkomsten georganiseerd, waarbij iedereen de gelegenheid krijgt om vragen te stellen.
Data informatiebijeenkomsten:
- Maandag 22 mei 2017, Raadzaal in Amstelveen
20.00 – 22.00 uur, inloopavond voor bewoners
- Dinsdag 23 mei 2017, Raadhuis Haarlemmermeer, de Heijezaal
19.30 – 22.00 uur, inloopavond voor bewoners
Aanmelden
Wij verwelkomen je graag op één van de bijeenkomsten. Je kunt je van tevoren aanmelden via e-mail: [email protected].
Graag met vermelding van je naam en de datum van de avond waarop je aanwezig zult zijn.
-
- Donateur
- Contacteer:
In het verleden waren er met die nieuwe 164 ook klagers dat scholieren niet meer naar Oegstgeest konden met de bus. na de inkorting tot Sassenheim. Dus in die zin vind ik het ook wel vreemd dat er geen scholierenlijn terugkomt op die verbinding.Roeland schreef: De Flex die in plaats van de 164 komt voor Abbenes, verbindt alleen met Nieuw-Vennep. En niet met Sassenheim / Oegstgeest / Leiden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Is er misschien ook bekend hoe de afgelopen jaren de bezetting was van de 164 tussen Abbenes en Sassenheim / Oegstgeest (in de spits en daarbuiten)?Etienne schreef:In het verleden waren er met die nieuwe 164 ook klagers dat scholieren niet meer naar Oegstgeest konden met de bus. na de inkorting tot Sassenheim. Dus in die zin vind ik het ook wel vreemd dat er geen scholierenlijn terugkomt op die verbinding.
-
Ik heb die lijn paar keer zelf gereden, maar had ik niet meer dan handje vol mensen. In de spits dus 3-4 passagiers meer niet. En buiten de spits 0 tot 1.
Maar officiële cijfers heb ik niet en word volgens mij ook niet openbaar gemaakt.
Edit: die ene schoolrit 's ochtends naar Oegstgeest weet ik niet uit eigen ervaring.
Maar officiële cijfers heb ik niet en word volgens mij ook niet openbaar gemaakt.
Edit: die ene schoolrit 's ochtends naar Oegstgeest weet ik niet uit eigen ervaring.
-
Men vergeet hier inderdaad de scholieren die in Badhoevedorp wonen en in Hoofddorp naar school (Kaj Munk College en Hoofdvaart College) gaan... Van 20 min reistijd naar 45 met overstap op Schiphol en Station Hoofddorp...Roeland schreef:Opvallend is dat lijn 145 tussen Hoofddorp en Badhoevedorp verdwijnt.
Betreffende de 341 binnen Hoofddorp;
De 341 die de 168 vervangt... Nja... qua snelheid niet echt een alternatief voor reizigers tussen Hoofddorp-Schiphol (-Amsterdam Zuid) vergeleken met de 300 met overstap, gezien de 341 via Siriusdreef, De Hoek beneden en P30 gaat rijden. Vraag me dan ook zeer af hoeveel doorgaande reizigers Hoofddorp-Schiphol-Amsterdam Zuid deze bus gaan gebruiken (meer potentie had denk ik de 342 koppelen aan 310; Uithoorn-Schiphol-Amsterdam Zuid). Daarbij is t jammer dat op de huidige 168 deel haltes gaan vervallen; oa t WA Sportcomplex afgesneden van t netwerk en non-stop over de Asserweg van Assumburg naar de volgende halte Winkelcentrum Pax v.v. De vele forensen die op Kelloggstraat opstappen naar station gaan erop achteruit met het vervallen van hun opstaphalte en de dan dichtsbijzende haltes worden dan de wat verderop gelegen haltes Bornholm/Toolenburg (300) of Assumburg/Winkelcentrum Pax (341). Ga je met de fiets naar één van deze haltes, kan je net zo goed gelijk doorfietsen naar t station.
Ook leuk voor de naar schoolgaande jeugd die de Asserweg op meerdere punten oversteken; mogen ze naar school in ééns rekening houden met tot 16x per uur (in de spits 8x per uur per richting) een snelbus dat voorbij zoeft. Laat dan op zn minst de halte Kellogsstraat behouden voor de forenzen die daar opstappen richting station én tbv verkeersveiligheid voor de grote hoeveelheid jeugd gezien de ligging van die halte tov de kruising tussen Asserweg en doorgaande fietsroute Lindholmpad. Een halte haalt toch de snelheid eruit wat weer t verkeersveiligheid bevorderd zeker met deze groep verkeersdeelnemers. Of, als CXX per sé Kellogsstraat wilt overslaan, de route wijzigen; vanaf Winkelcentrum Pax linksaf Asserweg richting en via Van Heuven Goedhartlaan (via halte Toolenburg) naar halte Assumburg rijden v.v., vervolgens eigen route. Creëert men gelijk een overstap op halte Toolenburg tussen 300 en 341 en kan ook halte Assumburg vervallen. Asserweg is niet geschikt voor een hoog frequent snelbus met oog op de grote aantal kids die dagelijks die weg kruisen naar één van de vele middelbare én basisscholen dat Hoofddorp rijk is...
Laatst gewijzigd door JcJay op di 16 mei 2017, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
R-Net heeft voor- en nadelen, maar dat is met alles zo. Laat ik dan in ieder geval een voordeel noemen: Niet op de laatste plaats speelt mijns inziens ook het subjectieve gevoel van comfort en snelheid mee. Niet alleen omdat dat ook daadwerkelijk zo is (als er meer haltes worden overgeslagen, wordt er rijtijd gewonnen), maar ook omdat er aan R-net voertuigen andere eisen worden gesteld dan aan ''standaard'' stad- en streekvervoer.Vinny schreef:Voor concessie Amstelland-Meerlanden vind ik dat de R-nettisering gewoon ook een gemiste kans. Komt neer op een heleboel op zich nuttige haltes schrappen, terwijl de reistijd er nauwelijks door verkort wordt, omdat de routes in grote lijnen hetzelfde blijven en het onderliggende net heel erg wordt uitgekleed. Ik had liever gezien dat er wat sneldiensten bij gekomen waren, in een desnoods lagere frequentie. Ik denk niet dat veel mensen bereid zijn om verder naar de bushalte te lopen of te fietsen als je alsnog er een uur over doet om in Amsterdam Centrum te komen, en vooral niet als dat ook nog eens meer overstappen gaat betekenen. Misschien valt het mee, maar het zou me niets verbazen dat het marktaandeel van het streekvervoer nog steeds relatief laag blijft, terwijl het vrij makkelijk beter had gekund.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 mei 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gefikst
Reden: Quote gefikst
-
Wat ik dus niet begrijp is het omklappen van de 300 & 356 in Amstelveen. Ik denk zelf dat de huidige situatie ideaal is, waar de 300 langs het ziekenhuis en KPMG gaat. Je vangt daar veel forensen die via Schiphol Airport verder reizen, daar waar de 356 niet komt. Daarnaast zijn er meer reizigers via de Ouderkerkerlaan dan via de Oranjebaan, naar mijn mening.
Plus, niet dat ik het erg vind ofzo, wordt de frequentie op de 356 ook weer fors uitgebreid, met 's zondags tot 4x uur het gehele traject, wordt de 171 weer ingekort en de 146 geschrapt. Ik vraag mij af of er wel genoeg reizigers zijn voor de 356 in het weekend. De lijn is zeker gegroeid sinds het R-net in reizigersaantal, maar om wéér de frequentie te verdubbelen... Té veel van het goede? En welke lijn neemt de "oninteressante" haltes over in het weekend, als bus 171 niet rijdt tussen Bijlmer en Amstelveen Busst?
Plus, niet dat ik het erg vind ofzo, wordt de frequentie op de 356 ook weer fors uitgebreid, met 's zondags tot 4x uur het gehele traject, wordt de 171 weer ingekort en de 146 geschrapt. Ik vraag mij af of er wel genoeg reizigers zijn voor de 356 in het weekend. De lijn is zeker gegroeid sinds het R-net in reizigersaantal, maar om wéér de frequentie te verdubbelen... Té veel van het goede? En welke lijn neemt de "oninteressante" haltes over in het weekend, als bus 171 niet rijdt tussen Bijlmer en Amstelveen Busst?
-
Domme vraag misschien, maar in welk opzicht dan? Ik kan me nog heel goed herinneren dat alle bussen die 3 jaar geleden tussen Amsterdam en Haarlem reden onder de groene Connexxion-vlag gewoon 1 op 1 overgeplakt zijn met R-NET kleuren en stoelbekleding. Die bussen rijden vandaag de dag nog. En zijn die Citaro's op de 300/310-bundel anders qua toeters en bellen dan de blauwwitte broertjes die GVB door Amsterdam heeft rijden? Voor zover ik als reiziger kan zien zijn ze identiek en is er niks wat de R-NET bussen er uit doet springen (op de kleuren na).Ezra schreef:[...] maar ook omdat er aan R-net voertuigen andere eisen worden gesteld dan aan ''standaard'' stad- en streekvervoer.
-
Voor zover ik kan zien in het programma van eisen voor R-net, zijn er geen specifieke configuratie eisen voor R-net bussen, behalve dan zaken als kleurstelling, beeldschermen e.d.
http://www.rnet.nl/corporate/uploads/do ... 0Eisen.pdf
-
Het omleggen van de 300 was een gruwel. Halte Ouderkerkerlaan kun je nauwelijks een goede overstap.noemen. Los van de zigzag route tusen die hakllte en Amstelveen Centrum. Bij Oranjebaan heb je ook.een overstap op.tramlijn 5.Natorious schreef:Wat ik dus niet begrijp is het omklappen van de 300 & 356 in Amstelveen. Ik denk zelf dat de huidige situatie ideaal is, waar de 300 langs het ziekenhuis en KPMG gaat. Je vangt daar veel forensen die via Schiphol Airport verder reizen, daar waar de 356 niet komt. Daarnaast zijn er meer reizigers via de Ouderkerkerlaan dan via de Oranjebaan, naar mijn mening.
Plus, niet dat ik het erg vind ofzo, wordt de frequentie op de 356 ook weer fors uitgebreid, met 's zondags tot 4x uur het gehele traject, wordt de 171 weer ingekort en de 146 geschrapt. Ik vraag mij af of er wel genoeg reizigers zijn voor de 356 i3n het weekend. De lijn is zeker gegroeid sinds het R-net in reizigersaantal, maar om wéér de frequentie te verdubbelen... Té veel van het goede? En welke lijn neemt de "oninteressante" haltes over in het weekend, als bus 171 niet rijdt tussen Bijlmer en Amstelveen Busst?
De omlegging in het verleden was (volgens.mijn subjectieve mening) een knieval voor KPMG. Nu dat bedrijf zelf het moeilijk heeft is die afspraak schijnbaar komen te vervallen.
-
Inderdaad. Geen rechtstreekse verbinding meer vanuit Hoofddorp via Badhoevedorp naar Amsterdam (west) en vroeger zelfs naar Leidseplein.JcJay schreef:Men vergeet hier inderdaad de scholieren die in Badhoevedorp wonen en in Hoofddorp naar school (Kaj Munk College en Hoofdvaart College) gaan... Van 20 min reistijd naar 45 met overstap op Schiphol en Station Hoofddorp...Roeland schreef:Opvallend is dat lijn 145 tussen Hoofddorp en Badhoevedorp verdwijnt.
Dit zag je natuurlijk al mijlenver aankomen het het inkorten van lijn 145 naar niemandsland bij Lelylaan. (Sort off). Vroeger was je echt met 45-50 min op Leidseplein. ik zou nu niet eens een voorspelling aandurven hoelang ik.onderweg ben.
Maar voor de schooljeugd in Badhoevedorp naar Hoofddorp is dit heel.slecht.nieuws.
-
Gelukkig bestaan er ook nog treinen en overstappen op trams om van Hoofddorp in Amsterdam te komen...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
De kans dat je heel lang staat te wachten op tram 1 of 2 is vrij klein. Beiden lijnen rijden paralel aan de vroegere route van de 145 door naar Leidseplein dus zoveel langer kan de reistijd niet zijn.Hensepens schreef:Dit zag je natuurlijk al mijlenver aankomen het het inkorten van lijn 145 naar niemandsland bij Lelylaan. (Sort off). Vroeger was je echt met 45-50 min op Leidseplein. ik zou nu niet eens een voorspelling aandurven hoelang ik.onderweg ben.
Bedankt, dacht al wat mis ik.fred1954 schreef:Voor zover ik kan zien in het programma van eisen voor R-net, zijn er geen specifieke configuratie eisen voor R-net bussen, behalve dan zaken als kleurstelling, beeldschermen e.d.

-
Tja... alleen de Badhoevedorpers zullen moeite moeten doen om in t prachtige Hoofddorp te raken. Scholieren én t zaterdagpubliek...Jef400 schreef:Gelukkig bestaan er ook nog treinen en overstappen op trams om van Hoofddorp in Amsterdam te komen...
-
Best kans dat de RAR of ROCOV bij bepaalde niet gewenste veranderingen, zich wel laten horen.
-
De volledige lijnennetkaart is online gezet op de site van Connexxion.
https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 170515.pdf
https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 170515.pdf
-
Dank voor je bericht. Zo te zien wordt het dringen op Schiphol :D
- Vinny
Sterker nog, er wordt zelfs geen overstap geboden als ik de kaart goed bekijkJcJay schreef:Tja... alleen de Badhoevedorpers zullen moeite moeten doen om in t prachtige Hoofddorp te raken. Scholieren én t zaterdagpubliek...Jef400 schreef:Gelukkig bestaan er ook nog treinen en overstappen op trams om van Hoofddorp in Amsterdam te komen...

Ik snap dat de vervoersvraag tussen Hoofdoorp en Badhoevedorp waarschijnlijk niet super groot is, maar dat er helemaal geen verbinding is vind ik eerlijk gezegd ook wel wat te drastisch.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
ik vind het vreselijk onduidelijk rond Schiphol
-
Worden lijnen 216 en 622 opgeheven?
-
Lijn 216 in ieder geval wel. https://www.connexxion.nl/vragen-van-reizigers/1439
-
Voor Badhoevedorp is het niet ideaal maar de scholieren kunnen elke 15min dan de 195 pakken op knooppunt noord of plaza iedere 3min 300/397 en op Hoofddorp station iedere 7min 340 richting Nova college of Kaj munk.
-
Inderdaad is dat het alternatief. Niet ideaal zoals je zegt, weliswaar veel reismogelijkheden per uur, maar dat kan niet tegenop tegen de huidige reistijd met de 145 van nu: van 20 min direct naar 2x overstappen en verdubbeling van reistijd in 2018...
Ben inderdaad benieuwd naar de perron indeling op Plaza...fred1954 schreef:Dank voor je bericht. Zo te zien wordt het dringen op Schiphol :D