Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ach ja. Als ik kijk waarmee we het moesten doen en met wat we nu hebben, mogen we nergens over klagen. En zeker dan ook nog in regio Utrecht waar ze met Amba's uit 2008 rijden en de Citaro's uit 2013 die al helemaal versleten zijn van binnen. Iedereen ploft op die stoeltjes omdat die chauffeurs meteen planken nadat de deuren gesloten zijn
Het is overigens angstvallig stil over die Rosero's en helemaal over die BYD's..
SyntusUtrecht.nl - 13-4-2017 - Twee elektrische bussen voor Amersfoort schreef:Als voorloper op de instroom van deze elektrische bussen, worden dit voorjaar twee demobussen ingezet in de stad Amersfoort. Deze bussen zullen hier dienst doen tot de nieuwe bussen worden geleverd.
Dit voorjaar..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Jup. Bedoelde alleen te zeggen dat we nu alles gezien hebben van het nieuwe materieel, op de BYD's na.
Overigens zei Qbuzz vorig jaar dat ze met een elektrische bus voor lijn 1 in Utrecht zouden komen.. Is nu een jaar later en hij rijdt er nog steeds niet.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705 schreef:Zo mogen die omroep nog wel wat zachter zetten in die Citea's. Hij staat nu op standje gehoorbeschadiging. Airco aan doen mag ook wel. Partij warm!
Inderdaad, als het de 1170 was heb ik in dezelfde bus gezeten. Zweet stond me op de rug
dnmw2705 schreef:Ach ja. Als ik kijk waarmee we het moesten doen en met wat we nu hebben, mogen we nergens over klagen. En zeker dan ook nog in regio Utrecht waar ze met Amba's uit 2008 rijden en de Citaro's uit 2013 die al helemaal versleten zijn van binnen.
Die Citaro's uit 2013 zijn iets minder comfortabel (maar nog niet slecht), echter de BRU-Amba's uit 2008 vindt ik nog altijd de comfortabelste Amba's die ik ken (zit er dagelijks in). En sinds Qbuzz rijdt zien die er van binnen ook stukken beter uit dan in de Connexxion-tijd, schoner vooral.
Maarja, vergeleken met de Setra's in de provincie is het wel een heel verschil in negatieve zin ja.
dnmw2705 schreef:Overigens zei Qbuzz vorig jaar dat ze met een elektrische bus voor lijn 1 in Utrecht zouden komen.. Is nu een jaar later en hij rijdt er nog steeds niet.
Eigenlijk het verkeerde topic, maar ze komen in augustus.
Edit: hier nog wat meer beeldmateriaal van de botsing in Oudewater. Lijkt vrij beperkte schade te zijn al lekt de 1162 wel iets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:
Die Citaro's uit 2013 zijn iets minder comfortabel (maar nog niet slecht), echter de BRU-Amba's uit 2008 vindt ik nog altijd de comfortabelste Amba's die ik ken (zit er dagelijks in). En sinds Qbuzz rijdt zien die er van binnen ook stukken beter uit dan in de Connexxion-tijd, schoner vooral.
Maarja, vergeleken met de Setra's in de provincie is het wel een heel verschil in negatieve zin ja.
Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
regenmaker schreef:De omroep kan de bestuurder zelf instellen, het volume tenminste. Voor die twee zaken kan je bij de chauffeur zelf klagen dus.
Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
BasFrancken schreef:Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
Je bedoelt degenen die in de Provincie Utrecht reden dan neem ik aan? (Die BRU-dingen zijn in 2008 immers ook door Connexxion aangeschaft). Die vond ik toch altijd wat minder, de BRU-wagens zitten door de specifieke eisen wat ruimer in de beenruimte. En die hebben natuurlijk ook de brede stoelen rechts voorin, die zijn best wel favoriet bij mij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
dennistd schreef:
Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Klopt wat je zegt inderdaad. Ik reis regelmatig met Breng (werkt net zoals CXX met infoxx) en vaak wordt het volume van de omroep op fluisterstand gezet. Dat gebeurt ook regelmatig bij chauffeurswisselingen: Zodra de nieuwe chauffeur een omroep hoort van de eerste halte en stoort het hem/haar dan is het volume zachter zetten het eerste wat gebeurt.
BasFrancken schreef:Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
Je bedoelt degenen die in de Provincie Utrecht reden dan neem ik aan? (Die BRU-dingen zijn in 2008 immers ook door Connexxion aangeschaft). Die vond ik toch altijd wat minder, de BRU-wagens zitten door de specifieke eisen wat ruimer in de beenruimte. En die hebben natuurlijk ook de brede stoelen rechts voorin, die zijn best wel favoriet bij mij
Oja, die 1,5 persoon bankjes. Maar de indeling is toch precies hetzelfde? Hoe kan er dan meer beenruimte ontstaan?
Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
dennistd schreef:Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Grappig dan dat ze dat bij Connexxion wel kunnen maar bij Syntus niet. Geen idee hoe het bij Arriva zit dan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BasFrancken schreef:Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
Ligt heel sterk aan de nieuwe serie, de nieuwe wagens zijn stukken beter. Ik heb echter de allereerste grote serie Amba's in Nederland mee mogen maken en dat waren echt verschrikkelijke dingen nog.
Maar het hangt ook nog best wel flink van de vervoerder af en dan ook nog van de mate van onderhoud die ze toepassen of het echt prettige bussen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
dennistd schreef:Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Grappig dan dat ze dat bij Connexxion wel kunnen maar bij Syntus niet. Geen idee hoe het bij Arriva zit dan.
Bij Arriva wordt het nog ingewikkelder, aangezien zij niet in elke concessie dezelfde omroep gebruiken. Achterhoek-Rivierenland, Limburg, Zuid Holland Noord.. concessies waar ik wel eens met Arriva reis en al deze concessies hebben een andere omroep.
BasFrancken schreef:Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
Ligt heel sterk aan de nieuwe serie, de nieuwe wagens zijn stukken beter. Ik heb echter de allereerste grote serie Amba's in Nederland mee mogen maken en dat waren echt verschrikkelijke dingen nog.
Maar het hangt ook nog best wel flink van de vervoerder af en dan ook nog van de mate van onderhoud die ze toepassen of het echt prettige bussen zijn.
Laatste ding wat ik erover zeg, anders wordt het een beetje off-topic allemaal
Vanaf 2006 lijken de amba's een beetje oke te worden, 2005 of ouder is vreselijk slecht. Dat zie je wel aan de 1111/1112/1113/3051/3054 in vergelijking tot de Veolia amba's. Zit maar twee jaar tussen (2004-2006) maar toch zijn de Veolia amba's een stuk beter.
Ik heb liever een halte omroep die veel te hard staat dan eentje die te zacht staat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km