Omdat het nu nog niet echt nodig is. Zoals ook met afgelopen Koninginnedag was het treinverkeer prima af te handelen via twee sporen. Dus vier sporen is dan natuurlijk wel erg luxe. Ik vermoed dat het derde perron er pas gaat komen als de Betuweroute in Duitsland klaar is en de goederentreinen niet meer door Brabant gaan.Aking schreef:In Tilburg zit, enkel op het stuk boven de tunneluitgang aan de achterzijde van het station een stuk perron, zelfs inclusief blokmarkering...
Is het de bedoeling dat hier nog een volledig perron komt? En waarom is dat niet meteen met de rest van het station gedaan?
Korte vragen
Re: Korte vragen
🍉
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Het is toch zo dat ICRm in de toekomst nooit meer een serie rijdt die niet via de HSL rijdt? (Zoals de 3600 waar ICRm vroeger heel veel reed)
Re: Korte vragen
Op de Benelux na is dat nu al het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Ja klopt, maar vroeg me af of dat in de toekomst (tot 2021 als het ICNG gepland staat te komen) nog kon veranderen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Tegen die tijd zal het grootste deel van ICRm weer aan een revisie toe zijn. En er is dan toch we voldoende IC-materieel beschikbaar (o.a. doordat er dan geen DDZ meer nodig is voor sprinterdiensten).
Dus verwacht een enkele reis naar de sloper voor het ICRm dat dan overbodig wordt.
Dus verwacht een enkele reis naar de sloper voor het ICRm dat dan overbodig wordt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Rijtuigen kun je wel gemakkelijk verkopen aan het buitenland, beter dan bijv. DM90 dat veelal te zwaar en te sloom is. Op de Balkan kan ICR wellicht het oudste spul vervangen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Vraag mij of er echt interesse in is. Ik denk hooguit voor de draaistellen, de Y32-draaistellen waren erg populair en zijn wijd verspreid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
En waarom dan? Mijns inziens krijg je dan juist eilandbedrijfjes, waardoor materieel niet snel is uit te wisselen, plus dat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] samen niet een [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] integraal FLIRT maken. Tevens is Zwolle erg ver van OB Maastricht verwijderd.Erno-BE schreef:De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] was wel een mooie treinserie voor de Flirt, Flirt komt daar beter tot zijn recht dan in de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie].
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
De FLIRT's komen alleen in Zuid Nederland te rijden omdat het (groot) onderhoud in Maastricht plaatsvind.
Re: Korte vragen
In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Dat kan men makkelijk vervangen door DD-AR .
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor een vergelijkbaar aantal zitplaatsen heb je minstens 14 bakken Flirt nodig, dat is veel te lang.cassie127 schreef:In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
De NS Flirts komen goed tot hun recht op de trajecten waar ze nu rijden, waar je aan 1 of 2 stellen genoeg hebt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Ooit zullen alle treinen zo luxe zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Weet iemand met welk materieel of door welke vervoerder het pendelvervoer tussen station WIjchen en het festivalterrein van Down the Rabbit Hole wordt gereden?
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Korte vragen
Uitgaande van vorig jaar zal er door verschillende vervoerders met verschillend materieel gependeld worden tussen Wijchen/Nijmegen en het festivalterrein.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Korte vragen
Dat is nou precies wat er in de SNG's komt, en ook in de DDZ's zit. -o-Erno-BE schreef:Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Ddz mis ik alleen nog de stopcontacten inde 2e klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Jammer dat DDZ/VIRMm/ICRm geen USB/stopcontacten in de 2de klas heeft gekregen... Toch allemaal recent verbouwd.
Re: Korte vragen
Het boordstroomsysteem zou die enorme vraag naar stroom niet aankunnen, daarvoor moet de trein volledig opnieuw ontworpen worden. Voor de eerste klas kan het vaak nog net, maar als je ziet hoe vaak dat in VIRM al niet werkt...
Vraag mij trouwens af of het in ICR wel goed werkt, de airco en de leesverlichting vallen daar uit als je van spanning wisselt.
Vraag mij trouwens af of het in ICR wel goed werkt, de airco en de leesverlichting vallen daar uit als je van spanning wisselt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Als ze USB in bussen in kunnen bouwen moet dat in de trein volgens mij toch ook wel lukken? :X :')
Re: Korte vragen
In nieuwe bussen ja
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dus? Ze kunnen niet ergens in een trein een accu knallen? :X
Re: Korte vragen
Het is niet een kwestie van een accu erin zetten. Het zal er eerder op neerkomen dat je de stoppenkast volledig zal moeten verbouwen met heel wat extra groepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Kwestie van willen, niet van kunnen. Als het de Fransen lukt in 30 jaar oude roestvrijstalen stoptreintjes moet het NS ook wel lukken. :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten