Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Setra 1639 op lijn 74 nu. Dacht dat de Rosero's op 74 zouden rijden
-
- Berichten: 3777
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij is lijn 74 tijdens de spits net iets te druk voor 20p materieel. Connexxion reed er zelfs met gelede bussen.
Ik heb geen onderschrift
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Rosero's voor de 74 zijn er nog niet, daarom rijdt er een Setra.
Voor de liefhebbers van oude bussen: Amba 9180 rijdt nu op de 380.
Wordt de 356 door Besseling gereden? Ik zie daar Setra 1641 op rijden.
Voor de liefhebbers van oude bussen: Amba 9180 rijdt nu op de 380.
Wordt de 356 door Besseling gereden? Ik zie daar Setra 1641 op rijden.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 04 jul 2017, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jawel, maar lijn 74 reed onder Connexxion door naar Amersfoort via De Isselt.sirvinniei schreef:Volgens mij is lijn 74 tijdens de spits net iets te druk voor 20p materieel. Connexxion reed er zelfs met gelede bussen.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb even contact gehad met de klantenservice van Syntus en er is mij verteld dat ze deze maand de overstapschermen juist gaan weergeven in de bussen door middel van een software update. Ook zal in deze update het een en ander aan de schermen zelf veranderen. Wat het gaat zijn, weet ik niet, maar ze zijn dus bezig bij Syntus ICT om de schermen helemaal juist te krijgen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
356 werd in de kleine vakanties (als 'ie doordeweeks reed) door Besseling gereden, maar had begrepen dat tijdens de zomerdienst doordeweeks wel in de diensten van Syntus zelf zou zitten. Blijkbaar toch niet dus.Lijn 45 schreef:Wordt de 356 door Besseling gereden? Ik zie daar Setra 1641 op rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9517
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien is dat omdat nog niet alle rosero's er zijn en er dus nog wat setra's op andere lijnen ingezet moet worden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 356 heeft altijd met 12-meterwagens gereden. Syntus heeft zelf nog genoeg Setra's over (zeker met de vakantiedienstregeling) om alle midiomlopen te rijden.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kom hier dus achter op Wikipedia;
De eerste 50 Setra bussen van Syntus hebben een enkelbladsdeur. Dit is gedaan zodat bij verlies van de concessie deze bussen konden worden doorgeschoven naar Keolis Frankrijk. De andere 50 zijn gewoon de werkelijke Setra bussen zoals die moesten zijn. Het is niet bekend wat er met de dubbelblads bussen zou gebeuren als de concessie was verloren.
Klinkt dit logisch, want het klinkt voor mij wel logisch.
De eerste 50 Setra bussen van Syntus hebben een enkelbladsdeur. Dit is gedaan zodat bij verlies van de concessie deze bussen konden worden doorgeschoven naar Keolis Frankrijk. De andere 50 zijn gewoon de werkelijke Setra bussen zoals die moesten zijn. Het is niet bekend wat er met de dubbelblads bussen zou gebeuren als de concessie was verloren.
Klinkt dit logisch, want het klinkt voor mij wel logisch.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De andere 50 zouden in dat geval doorverkocht worden door Evobus.
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag dinsdagmiddag één rode BYD in de stalling staan, evenwijdig aan het hek dat de scheiding tussen terrein en de Tamoil (tankstation) vormt.Lijn 45 schreef: (..)Daar staan ze niet meer, ik zag ze ook niet in de rest van de Syntus stalling.Daniel schreef:De beide BYD's staan nu trouwens helemaal voorin in de stalling.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze hebben daar even niet gestaan, maar de rode staat inderdaad aan het hek, met daarvoor de Optare en daarvoor de grijze.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op do 06 jul 2017, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zag gister de 1143 ook nog rijden, die is er dus ook nog.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 1143 en de 9180 rijden nu ook weer.
Iemand al een idee welke bussen de 9989 en 9990 zijn?
Iemand al een idee welke bussen de 9989 en 9990 zijn?
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het tijdelijke materieel is gestald bij Besseling zodat de deadline van 1 juli gehaald kon worden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Niet alle tijdelijke bussen staan bij Besseling, er staan nog steeds gaswagens en Amba's op de eigen stalling in Amersfoort.
-
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou kunnen, maar het is al eerder ter sprake gekomen of dit daadwerkelijk de Setra's 1001-1050 zijn, omdat er ook bussen met een enkelbladsdeur en een nummer tussen 1050 en 1100 zijn gespot.OmniLezer schreef:Ik kom hier dus achter op Wikipedia;
De eerste 50 Setra bussen van Syntus hebben een enkelbladsdeur. Dit is gedaan zodat bij verlies van de concessie deze bussen konden worden doorgeschoven naar Keolis Frankrijk. De andere 50 zijn gewoon de werkelijke Setra bussen zoals die moesten zijn. Het is niet bekend wat er met de dubbelblads bussen zou gebeuren als de concessie was verloren.
Klinkt dit logisch, want het klinkt voor mij wel logisch.
-
- Berichten: 8193
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom zou Keolis per se enkele achterdeuren willen?
-
- Berichten: 6079
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien wel gebruikelijk op het (regionale) net in Frankrijk?
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Google eens op 'Keolis Bus'..
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 483
- Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Idd, alles heeft een enkelbladsachterdeur...
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Keolis heeft in Frankrijk geen S 415 LE, wel S 415 NF. Die hebben alleen een dubbelblads achterdeur.
Transdev heeft wel S 415 LE met enkelblads achterdeur, zouden deze Setra's voor Transdev geweest kunnen zijn?
Transdev heeft wel S 415 LE met enkelblads achterdeur, zouden deze Setra's voor Transdev geweest kunnen zijn?
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens een fotograaf die gisteren in Woerden is geweest bij de garage van Pouw heeft Pouw de 1612, 1613, 1614, 1717 en 1726 in bezit!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alle bussen die @koekje laten zien, hebben een dubbelblad achterdeur.
Bij de link die @dnmw2705 heeft gestuurd, zie ik voornamelijk alleen maar touringcars.
En dit stond er:
In eerste instantie werden slechts 101 Setra S415 LE Business geleverd waarvan 50 met een enkelbladsuitstapdeur, 50 met een dubbele uitstapdeur en 1 demo exemplaar. Wanneer de concessie alsnog verloren zou gaan konden de 50 exemplaren met een enkelbladsuitstapdeur worden doorgeschoven naar Keolis dochters in Frankrijk. Wat er met de andere 50 exemplaren zou gebeuren is niet bekend. Het restant 71 exemplaren waarvan 45 S415 LE business met dubbele uitstapdeur en 26 exemplaren met een lengte van 14,5 meter (voor de onderaanemers Tourquase en Pouw vervoer) worden in het voorjaar verwacht levering vanaf juni.
Dus het is niet Keolis zelf, maar Keolis dochters. Transdev en Keolis zijn, volgens mij, 2 verschillende bedrijven dus wat er "zou gebeuren," is heel vaag. Jammer voor de dochters van Keolis of Transdev, want wij hebben nu die goede lekkerrijdende bussen.
Bij de link die @dnmw2705 heeft gestuurd, zie ik voornamelijk alleen maar touringcars.
En dit stond er:
In eerste instantie werden slechts 101 Setra S415 LE Business geleverd waarvan 50 met een enkelbladsuitstapdeur, 50 met een dubbele uitstapdeur en 1 demo exemplaar. Wanneer de concessie alsnog verloren zou gaan konden de 50 exemplaren met een enkelbladsuitstapdeur worden doorgeschoven naar Keolis dochters in Frankrijk. Wat er met de andere 50 exemplaren zou gebeuren is niet bekend. Het restant 71 exemplaren waarvan 45 S415 LE business met dubbele uitstapdeur en 26 exemplaren met een lengte van 14,5 meter (voor de onderaanemers Tourquase en Pouw vervoer) worden in het voorjaar verwacht levering vanaf juni.
Dus het is niet Keolis zelf, maar Keolis dochters. Transdev en Keolis zijn, volgens mij, 2 verschillende bedrijven dus wat er "zou gebeuren," is heel vaag. Jammer voor de dochters van Keolis of Transdev, want wij hebben nu die goede lekkerrijdende bussen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Transdev heeft inderdaad wel enkelblad setra's https://hiveminer.com/Tags/s415le (foto 3)
Is die TCR setra overigens de demobus, aangezien die bus ook een rode bekleding heeft?
Is die TCR setra overigens de demobus, aangezien die bus ook een rode bekleding heeft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten