Goed, in de praktijk maakt het niet uit natuurlijk en erg opschieten doet een bus met maar één tussenliggende halte ook niet als er een bus voor zit die overal stopt
Achja, hier in Twente is dat ding toch niet nodig, alle studentenlijnen rijden niet in de vakantieReiziger Ddrs schreef:Tja, en kennelijk komen daar nu werkelijk uit het hele land bussen voor naar Nijmegen, men was voorheen redelijk vaste klant bij het GVU voor de inhuur in die week.
Maar lang heeft het niet geduurd, vandaag weer een 65 met +10... zo toch maar eens een mailtje hierover richting Connexxion sturen, want het lijkt me niet bepaald de bedoeling.Reiziger Ddrs schreef:Een goed begin van de week is 't halve werk dacht men blijkbaar bij Connexxion: vanmiddag kwam zowaar op de tijd van lijn 66 ook daadwerkelijk lijn 66 voorgereden op de Europalaan in Utrecht. Da's toch wat meer volgens dienstregeling dan de 65 van 10 minuten eerder met +10
Die opgeheven halte, is dat niet de halte aan de andere kant van de Muiderbrug, ter hoogte van knooppunt Diemen? Die halte is precies in een bocht.Bee schreef:Fietsend op de parallelweg van de A1 vanaf de Muiderbrug richting Diemen kwam ik een langzaam rijdende Duvedec gelede tegen van lijn 260 naar Almere. Deze bus werd eerst ingehaald door een O405G van lijn 262. Vervolgens stopte de bus op de plek van een opgeheven bushalte, en liepen er mensen naar uit. Afvragend wat er aan de hand was, fietste ik een klein stukje terug, om te vragen wat er aan de hand was. De bus stond zonder brandstof
Ik vermoed dat deze haltes vroeger werden aangedaan door de buslijnen 136 (hilversum-Huizen-Muiden-Diemen-Amsterdam Amstel) en 137 (zelfde route maar dan naar amsterdam ZO) Deze twee lijnen kronkelden overal langs en stopten ook bijna overal. Ze zijn later bij het ingaan van de huidige concessie Gooi en Vechtstreek vervangen door de wat snellere lijnen 101 en 102.Bee schreef:Ja, ik weet niet wanneer die is opgeheven, maar het is nog wel duidelijk zichtbaar dat er een halte was (inhammen, paaltjes, stoepje). Dat hij is opgeheven verbaasd mij niets, het aantal huizen in de omgeving is ongeveer 0.
Dat klopt, de 9105 rijdt nu tijdelijk in Almere op de stadsdienst, omdat hier in Almere veel huidige Citaro 's worden 'omgebouwd' voor de nieuwe concessie 'Almere stad + streek' die in december/januari ingaat. Naast de 9105 rijden ook ed 9112, 9119 en 9151 tijdelijk op de Almeerse Maxx-dienst.cxx uithoorn schreef:wat betreft de 9101 die heeft nooit in uithoorn gereden en is ook niet aanwezig geweest wel rijden vanuit uithoorn voor vast de 9100,9102,9103,9107,9108,9109 en voor heel even heeft de 9105 achter op het staling gestaan maar die is inmiddels ook weer weg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten